Thursday, May 14, 2009

[Kgalumni-l] Issue 269

Здравствуйте, дорогие получатели рассылки!

Предлагаем Вам 269-й выпуск электронной рассылки для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством США, либо Вы запросили данную информацию. В настоящее время в списке получателей рассылки зарегистрировано около 1000 электронных адресов.

Электронная рассылка для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США предназначена для информирования о мероприятиях, проводимых для выпускников, а также для распространения новостей и объявлений от АЙРЕКС, АКСЕЛС, Посольства США в Кыргызстане и других организаций о вакансиях, грантовых программах, стипендиях для учебы и стажировок и других возможностях для личного, академического и профессионального роста. Информация рассылается один раз в неделю. Вы вправе распространять ее среди всех заинтересованных лиц.

У этого сообщения нет приложений, поэтому из соображений безопасности не открывайте возможных прикрепленных файлов. Для Вашего удобства, теперь выпуски электронной рассылки размещаются в формате word по адресу http://www.irex.kg/en/alumni/newsletter.html. Также материалы рассылки доступны на блоге по адресу http://kgalumnilistserv.blogspot.com. Если Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес alumnilistserv@irex.kg не позднее 13:00 каждую среду.

Сообщения, отправленные напрямую на электронный адрес рассылки, блокируются.

Сегодня 13 мая 2009 г. В этом выпуске:

***********************************************************************************************************************

1) Announcements / Объявления:
  1. ЕЖЕГОДНЫЙ ИНФОРМАЦИОННЫЙ СБОРНИК О КЫРГЫЗСТАНСКИХ ВЫПУСКНИКАХ ОБМЕННЫХ ПРОГРАММ ПРАВИТЕЛЬСТВА США
  2. ENGLISH ROUNDTABLE TO EXAMINE TEACHING GRAMMAR COMMUNICATIVELY, MAY 14
  3. ECA ALUMNI GRANTS PROGRAM, PUBLIC AFFAIRS SECTION, U.S. Embassy Bishkek, Kyrgyz Republic
  4. SMILE PROJECT «CINDERELLA DRESSES, DANCES AND FUNDRAISING» CALL FOR PROFESSIONAL DANCE TEACHERS / DANCERS TO TRAIN CHILDREN AT ORPHANAGE HOUSE
  5. ГРАНТ 0!5 ПРИГЛАШАЕТ НА ТРЕНИНГ «КАК ПИСАТЬ ЗАЯВКИ НА ГРАНТ», «КАК ПОЛУЧИТЬ ГРАНТ»
  6. КОМПАНИЯ EMARKETING2U CONSULTING ПРЕДЛАГАЕТ РАЗРАБОТКУ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ ВЕБ - САЙТОВ ВЫСОКОГО КАЧЕСТВА.
  7. ОБЩЕСТВЕННЫЙ ФОНД «ТААЛИМ-ФОРУМ» ПРИ ПОДДЕРЖКЕ ФОНДА КРИСТЕНСЕН ОБЪЯВЛЯЕТ КОНКУРС СРЕДИ СТУДЕНТОВ НА УЧАСТИЕ В ЛЕТНЕМ ЭКОЛОГИЧЕСКОМ СЕМИНАРЕ 3 - 20 АВГУСТА.
2) VACANCIES / ВАКАНСИИ:
  1. MICROFINANZA RATING (RATING AGENCY) SEEKING FOR PART-TIME ACCOUNTANT/OFFICE MANAGER POSITION, BISHKEK

  2. АКТЕД ОБЪЯВЛЯЕТ КОНКУРС СРЕДИ КВАЛИФИЦИРОВАННЫХ СПЕЦИАЛИСТОВ НА ЗАМЕЩЕНИЕ ВАКАНТНОЙ ДОЛЖНОСТИ ЛОГИСТИК/ВОДИТЕЛЬ
  3. THE GREAT WALL (LANGUAGE LEARNING CENTER) IS HIRING THE INSTRUCTORS OF ENGLISH LANGUAGE.
*******************************************************************************************************************************
ANNOUNCEMENTS/ОБЪЯВЛЕНИЯ
********************************************************************************************************************************

1. ЕЖЕГОДНЫЙ ИНФОРМАЦИОННЫЙ СБОРНИК О КЫРГЫЗСТАНСКИХ ВЫПУСКНИКАХ ОБМЕННЫХ ПРОГРАММ ПРАВИТЕЛЬСТВА США

Deadline: August 31, 2009
Отдел по связям с общественностью Посольства США в Кыргызстане выпускает ежегодный информационный сборник о кыргызстанских выпускниках обменных программ Правительства США. Пожалуйста, заполните до 31 августа 2009 года форму по следующей ссылке.

По вопросам относительно информационного сборника обращаться к Джуманалиевой Наталье, координатору обменных программ, Посольства США в Кыргызской республике по djumanalievand@state.gov

2. ENGLISH ROUNDTABLE TO EXAMINE TEACHING GRAMMAR COMMUNICATIVELY, MAY 14

English Roundtable to Examine Teaching Grammar Communicatively, May 14, webchat with English language officer, Damon Anderson

Join us on May 14 at 12:00 Bishkek time (06:00 GMT) to discuss the topic. We look forward to your comments, suggestions and best practices on teaching grammar. Our guest will be Damon Anderson, regional English language officer at the U.S. Embassy in Beijing, China.

If you would like to participate in this webchat, please go to http://statedept.connectsolutions.com/englishroundtable/ from any computer with Internet access, including your home ones. No registration is needed. Simply choose "Enter as a Guest," type in your preferred screen name and join the discussion. We accept questions and comments in advance of, and at any time during, the program. For those who want to participate as a group please come to American Center in the Bayalinov (former Chernyshevsky) Library (2nd floor) on Thursday at 11:30.

The transcript of this webchat will be available on America.gov’s webchat page, where information about upcoming webchats is also available.

Read more: http://www.america.gov/st/webchat-english/2009/April/20090409180108ihecuor0.2156423.html#ixzz0FAuWHQaF&B

For more information contact Natalia Djumanalieva, PAS,US Embassy, tel: 55-12-41(4604); e-mail:djumanalievand@state.gov

3. ECA ALUMNI GRANTS PROGRAM, PUBLIC AFFAIRS SECTION, U.S. Embassy Bishkek, Kyrgyz Republic

The 2009 ECA Alumni Small Grants Program (ASGP) is designed to support the professional development of U.S. Department of State, Bureau of Educational and Cultural Affairs (ECA) alumni and promote community development in alumni"s countries. Alumni may apply for a grant of up to $5,000 to conduct a community development or professional development project. (Small-scale projects should not exceed - $1,000. Large-scale projects can be up to $5,000) The project time period is 12 months.

1. Grant recipient must indicate:
a) Names the initiative group/NGO
b) Contact address, phone/fax number and e-mail address
c) Name and home address of Project Manager:
d) Bank Account Information ($/soms)

2. Background on the initiative group/NGO:
No more than 3 paragraphs

a) Primary goals
b) Previous grants received
c) How the NGO is funded
d) An example of a recent successful project.

3. Program Description
No more than 1 page

a) Statement of Objectives:
    • Describe project goal(s);
    • How it (they) will be achieved;
    • Provide detailed description of program activities/events;
    • Work Plan should be attached.
b) Project Justification:
    • Why did you decide to apply to the U.S. Gov. to support your project?
    • How will this project benefit for the Kyrgyz Republic?
    • Describe the target audience: age groups, occupation, number of program participants?
    • How will you measure the success or future of your project?
c) Program Duration

4. Budget
No more than 2 pages

a) Amount requested (in USD);
b) Itemized cost breakdown;

APPLICATION FORM GUIDELINES

PROPOSAL FORMAT:
  • First draft proposal can be submitted in Russian, but the final version should be written in English.

  • Proposal should not exceed 5 typed pages in font 12.
  • Applicants should attach copies of resumes for the key personnel.
  • Proposals should list any previous grants received in a form of attachment (date, amount, purpose) as well as any other funding sources.
  • A copy of the registration papers of the organization should be attached.
  • If you are not an NGO, please attach a letter from an organization supporting your efforts.
NARRATIVE PART:

Key questions to address in your proposal are:
  • WHO (name of NGO, list of the names of the initiative group and its partners if appropriate),
  • WHAT (planned activities),
  • WHEN (program dates),
  • WHY (the issue, target group and region(s)),
  • HOW (what resources are available and which are requested),
  • FOR WHOM (target audience),
  • AT WHAT COST (budget and name of organization to which you submitted this grant (co-sponsoring is strongly encouraged)),
  • WHAT ARE THE RESULTS (planned successful results and sustainability).
This includes:
  • Justification should explain why you decided to apply to the U.S. Government for funding of this particular project; why a proposed project is important, who will be affected by this project, what difference it makes for the Kyrgyz Republic. Also, please explain what criteria you will use to measure the success or future of your project. (May also attach letters of endorsement attesting to the seriousness of the proposal.)


  • Sustainability - if the project is intended to continue after the funding ends, the proposal must explain how the organization will fund the activity in the future.
  • Proposals for publication of materials should describe the intended audience, content, and how materials will be distributed, and will normally be considered only if the language of the material is Russian, Kyrgyz or English. If U.S. Government funds are used to fund publication, the grant must include language granting copyright to the U.S. Government, or recognizing that the U.S. Government will have unlimited rights to reprint or distribute the material if it chooses.
PROJECT TIME-FRAME:

Project dates cannot exceed one year.

PROJECT SCALE:

Small-scale projects should not exceed - $1,000. Large-scale projects can be up to $5,000. If the scale of the project exceeds the limits, please consult with grant administrators.

For additional questions and submitting of the filled out application contact –
Natalia Djumanalieva,
Alumni and ELP Coordinator
Phone - 551241 (4415);
E-mail:djumanalievand@state.gov

Application forms with instuction and budget can be downloaded from address: http://www.irex.kg/en/alumni/grant.html

4. SMILE PROJECT «CINDERELLA DRESSES, DANCES AND FUNDRAISING» CALL FOR PROFESSIONAL DANCE TEACHERS / DANCERS TO TRAIN CHILDREN AT ORPHANAGE HOUSE

SMILE Project “Cinderella Dresses, Dances and Fundraising” financed from IREX SMILE grant and supported by EMarketing2U Consulting collect YOUR donations and call for Professional Dance Teachers/ Dancers to train children at Orphanage House for 1 day on May 29 or May 30, 2009

We accept YOUR DONATIONS to help children at Orphanage House from May 11-13, 2009 (18:00-19:00)!
We collect donations till May 25, 2009
If you wish to donate free toys, money, books, cloth, clothes, candies, cassette recorder or CD player, music CDs or anything else you think will be useful for children at Orphanage House, you can leave your donations from May 11-13, 2009 18:00-19:00 p.m.

at the address of the Smile Project:

K. 205, 2 Korpus, 2 floor,
University of Arabaev (entrance from Razzakova),
Ul. Razzakova 51, Bishkek
Tel. (0555) 9262-96
E-mail: grant05@yandex.ru

Collected money donations will be used for purchasing a cassette recorder, sewing fancy costumes for children dances at Charity Concerts, buying toys, books and candies to make childhood of these children merry and happier!

THANK YOU MUCH IN ADVANCE!

BRIEFLY ABOUT THE PROJECT

SMILE Project “Cinderella Dresses, Dances and Fundraising” will organize several events:
    1. Sewing and presenting 10 costumes and 10 evening dresses to Orphanage House: Costumes will be used by children for Fun Dancing and Charity Concerts, and Evening Dresses will be given to wear to 10 girls each year graduating with highest grades. These young people have merry holidays that make them smile so rarely. A Nice Dress is a dream of almost each and every girl in an Orphanage House!
    2. One Day Dance Class by Professional Volunteer for children in Orphanage House: for some of the children dancing in fancy costumes will be just a nice hobby and great fun activity – they have a right to smile!
    3. One Day Business and Fundraising Training by Business Consultant, EMarketing2U Consulting for older children and for teachers in Orphanage House to learn how they can fundraise in the future via Charity Concerts with Dances, How to Earn Extra Incomes via Evening Dress Rentals.

5. ГРАНТ 0!5 ПРИГЛАШАЕТ НА ТРЕНИНГ «КАК ПИСАТЬ ЗАЯВКИ НА ГРАНТ», «КАК ПОЛУЧИТЬ ГРАНТ»

Грант – это деньги, которые Вы можете получить без процентов, без залога и их не нужно возвращать.

Гранты выдаются организациям, НПО, вузам, физическим лицам ( частным лицам ), бизнес структурам, ассоциациям и гос.учреждениям, а также определенной категории граждан.
Грант может помочь Вам:
  • Реализовать собственные идеи,
  • Профессионально развиться,
  • Создать для себя и других рабочие места,
  • Начать малый бизнес,
  • Помочь обществу, государству или собственной организации решить проблему,
  • Удержаться на плаву во время кризиса
Что Вам нужно чтобы получить грант?
Блестящая идея, отличный проект и грамотная заявка на грант.
Подробно о том, как всего этого достигнуть: на тренингах ГРАНТ 0!5 «Как писать заявки на грант», «Как получить грант».

ГРАНТ 0!5 также проводит корпоративные тренинги для грантодателей и международных организаций. Запись по Тел.: +996 (0555) 92-6-29-6. Выдается сертификат.
Консультант, проводящий тренинг по грантам, получал несколько грантов от различных международных организаций.

Сайт: http://grant05.narod.ru

Тел.: +996 (0555) 92-6-29-6
E-mail: grant05@narod.ru

6. КОМПАНИЯ EMARKETING2U CONSULTING ПРЕДЛАГАЕТ РАЗРАБОТКУ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ ВЕБ - САЙТОВ ВЫСОКОГО КАЧЕСТВА.

Компания EMarketing2U Consulting предлагает профессиональные веб- сайты высокого качества. Сайты любого уровня сложности. У нас работают для Вас два лучших дизайнера и первоклассные программисты. Быстро, качественно, узнаваемо.

Все наши сайты разрабатываются не только с точки зрения ИТ специалистов, но также отсматриваются нашим Интернет маркетологом с точки зрения Ваших клиентов и пользователей,
а также улучшенной популяризации и раскрутки сайта среди тех, кого Вы хотите привлечь Вашим сайтом.

Мы делаем и раскручиваем сайты на нескольких языках: английский язык, русский язык, кыргызский язык и т.п.
При встрече с нашим менеджером Вы можете выбрать из имеющегося портфолио готовых сайтов и дизайнов сайтов. Мы выслушаем, что Вы хотите и сделаем даже больше!

Подробно на сайте: http://emarketing2u.narod.ru

E-mail: emarketing2u@yandex.ru
Тел.: +996 (0555) 92-6-29-6

7. ОБЩЕСТВЕННЫЙ ФОНД «ТААЛИМ-ФОРУМ» ПРИ ПОДДЕРЖКЕ ФОНДА КРИСТЕНСЕН ОБЪЯВЛЯЕТ КОНКУРС СРЕДИ СТУДЕНТОВ НА УЧАСТИЕ В ЛЕТНЕМ ЭКОЛОГИЧЕСКОМ СЕМИНАРЕ 3 - 20 АВГУСТА.

Общественный Фонд «Таалим-Форум» при поддержке Фонда Кристенсен объявляет конкурс среди студентов на участие в Летнем Экологическом Семинаре 3 - 20 Августа.
Преподаватели: профессор С. Хардинг (Шумахер Колледж, Великобритания); специалисты Кыргызстана в области этнобиологии, археологии, художественного фото и видео.

Занятия будут проходить в г. Бишкек и на горном пастбище (джайлоо)

Программа семинара включает:
  1. Принципы глубинной экологии; «Теория Геи» - Земли как живого организма; изучение растений на местности; экологический дизайн
  2. Основы художественной фотографии и Коллективного Видео
  3. Практические занятия на джайлоо
На конкурс могут подавать заявки студенты вузов, заинтересованные в изучении и сохранении природного и культурного разнообразия края, взаимоотношений человека и природы.

Приветствуется:
  • Активная жизненная позиция
  • Стремление к познанию, освоению и использованию современных научно-практических знаний, а также традиционной мудрости и духовной культуры
  • Владение английским языком
Для участия в конкурсе необходимо заполнить заявку и написать сочинение на экологическую тему.

Срок подачи заявок до 25 мая 2009 года. Прошедшие отбор участники будут приглашены на собеседование. Форму заявки и рекомендации по написанию сочинения можно получить также отправив письмо по электронной почте: taalimforum@gmail.com и по адресу: http://taalimforum.mega.kg

Контактная информация: т. (312) 315650, (312) 478574. Координатор проекта Динара Алымова

Расходы участников семинара обеспечиваются проектом.

Миссия ОФ «Таалим-Форум» - Поддержка и совершенствование гуманитарного образования

Миссия Фонда Кристенсен – Поддержка усилий по сохранению биологического и культурного разнообразия

************************************************************************************************************************
VACANCIES / ВАКАНСИИ:
************************************************************************************************************************
1. MICROFINANZA RATING (RATING AGENCY) SEEKING FOR PART-TIME ACCOUNTANT/OFFICE MANAGER POSITION, BISHKEK

Position: Part-time Accountant/Office Manager

The office manager will be working in a dynamic and international environment with a team of microfinance rating specialists. He/She will be responsible for logistic aspects within the office (office supplies, deadline logistics, such as office rent, internet, contacts database…) including preparation of all documents required for rating missions whose microfinance experts will be involved. Besides, the person will be in charge of bookkeeping transactions and compiling on a monthly basis financial statements to submits to Tax Authorities and HQ based in Milan (Italy).

Responsibilities:
  • Organize the rating missions for the microfinance experts (accommodation, travelling, VISA and etc.).
  • Maintenance of the local office (office supplies, deadline office payments).
  • Bookkeeping of financial transactions (preparing of journal cash flow) through 1-C Software.
  • Reconciliations with bank statements
  • Compiling of financial statement on a monthly basis according to National and International Accounting Standards.
  • Reporting to the Supervisor, Tax Authorities and HQ Italy.
  • Collect and maintain information in the contacts database and file material database.
Required Skills
  • Education: degree or post-graduated in one the following subject: economics, finance, business administration, accounting or similar.
  • Professional experience: at least 2 years of work experience in one or more of the following sectors: accounting, financial sector, previous experience in international organization would be an asset.
  • Computer skills: excellent knowledge of 1-C Accounting Software, Windows, MS Office, and Internet browsers.
  • Language skills: fluency in Russian and English (spoken and written).
Personal skills:
  • Highly organized; ability to prioritize multiple projects and meet deadlines in a rapidly changing work environment.
  • Organization and maintenance of computer database systems, telephone, mail, filing, and library and management of facilities, systems, equipment and supplies.
  • Ability to use initiative and independent judgement within program and policy guidelines.
  • Effective communication skills, both orally and in writing, including correct spelling, grammar, telephone voice and manners, and proofreading.
  • Attentive to detail.
  • Ability to work under pressure.
  • Ability to work with a diverse group of individuals.
Contract position

Accountant/ Officer Manager will be firstly hired as part-time with the possibility in the future to work as full time.

DEADLINE: 1st of June 2009

Only selected candidates will be invited for the interview.

Start of the mission July 2009

Send your C.V., covering letter and one reference to Mr. Marco Boa marco.boa@microfinanzarating.com, Ms. Dinara Mamatova dinara.mamatova@microfinanzarating.com

2. АКТЕД ОБЪЯВЛЯЕТ КОНКУРС СРЕДИ КВАЛИФИЦИРОВАННЫХ СПЕЦИАЛИСТОВ НА ЗАМЕЩЕНИЕ ВАКАНТНОЙ ДОЛЖНОСТИ ЛОГИСТИК/ВОДИТЕЛЬ

Французская Гуманитарная Неправительственная Организация «Агентство по Техническому Сотрудничеству и Развитию» – АКТЕД ведет свою деятельность в Кыргызстане с 2005 года и в данное время осуществляет комплексные программы развития по сокращению бедности, развитию сельского хозяйства, инициативе местного самоуправления, здравоохранению и образованию, также как по реабилитации систем водоснабжения, социальных инфраструктур и предотвращению стихийный бедствий.

АКТЕД объявляет конкурс среди квалифицированных специалистов на замещение вакантной должности: ЛОГИСТИК/ВОДИТЕЛЬ (ссылка No. RW_0905AEJ/01)

Место работы г.Бишкек

Требования:
  • Опыт работы с НПО/Международными организациями предпочтителен;
  • Знание английского языка является преимуществом;
  • Отличные знания MS Excel и MS Word;
  • Водительский стаж (категории B, С) обязателен;
  • Отличные межличностные и коммуникативные навыки общения;
  • Умение работать эффективно и в сжатые сроки.
Прием документов:
  • Документы, на русском или английском языке, должны включать резюме, сопроводительное письмо и два рекомендательных письма.
  • Документы принимаются не позже 18:00, 11 мая 2009 по адресу:
  • г.Бишкек, проспект Манаса 101/1 (здание «Сапаткома»), каб.308 Тел. +996 312 69 41 61
  • По эл. адресу jobs.acted@gmail.com указывая ссылку позиции (т.е. Логистик) в теме письма.
Только наиболее подходящие кандидаты будут приглашены на собеседование.

3. THE GREAT WALL (LANGUAGE LEARNING CENTER) IS HIRING THE INSTRUCTORS OF ENGLISH LANGUAGE.

Dear Prospective Instructors,

Greetings from the Great Wall!!!

The Great Wall, a language learning center, is hiring the prospective instructors of English language. Please, send one-page resume to officegreatwall@gmail.com until May 21, 2009: or contact Aiturgan by (312) 698-508 (work); (772) 211-735 (cell)

Thank you for joining us!!!

The staff of the Great Wall

*********************************************
END OF THE 269th LISTSERV ISSUE
*********************************************

ShareThis