Предлагаем Вам 435-й
выпуск электронной рассылки для кыргызстанских выпускников программ
Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо
являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством США, либо
Вы запросили данную информацию. В
настоящее время в списке получателей рассылки зарегистрировано около 1000
электронных адресов.
Электронная рассылка для кыргызстанских выпускников
программ Госдепартамента США предназначена для информирования о мероприятиях,
проводимых для выпускников, а также для распространения новостей и объявлений
от АЙРЕКС, АКСЕЛС, Посольства США в Кыргызстане и других организаций о
вакансиях, грантовых программах, стипендиях для учебы и стажировок и других возможностях для личного,
академического и профессионального роста.
Информация рассылается один раз в неделю. Вы вправе распространять ее среди всех
заинтересованных лиц.
У этого сообщения нет приложений, поэтому из соображений
безопасности не открывайте возможных прикрепленных файлов. Для Вашего удобства, теперь выпуски
электронной рассылки размещаются в формате word по адресу http://www.irex.kg/en/alumni/newsletter.html и http://www.facebook.com/IREXKyrgyzstan Если Вы желаете распространить какую-либо
информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение
на адрес alumni-kg+owners@irex.org не позднее 13:00 каждую среду.
Сообщения,
отправленные напрямую на электронный адрес рассылки, блокируются.
Сегодня 30 января
2013 г. В этом выпуске:
*************************************************************
1) ANNOUNCEMENTS/
ОБЪЯВЛЕНИЯ:
1. КОНКУРС:
СОЗДАНИЕ СМИ КЫРГЫЗСКОЙ РЕСПУБЛИКИ ТЕМАТИЧЕСКИХ СЮЖЕТОВ О РЕГИОНАХ КЫРГЫЗСТАНА
И РЕГИОНАЛЬНОМ РАЗВИТИИ, ФОНД «СОРОС-КЫРГЫЗСТАН», ПРОГРАММЫ
«ПОДДЕРЖКА СМИ»
2.
GRANT
AND TRAINING OPPORTUNITY: THE OPEN SOCIETY DOCUMENTARY PHOTOGRAPHY PROJECT,
OPEN SOCIETY FOUNDATIONS, DEADLINE: MARCH 5, 2013
2) VACANCIES / ВАКАНСИИ:
1. VACANCY: PROJECT MANAGEMENT SPECIALIST
(ECONOMICS): USAID/KYRGYZ REPUBLIC, BISHKEK, KYRGYZSTAN, DEADLINE: FEBRUARY 8,
2013
2. ВАКАНСИЯ:
НАЦИОНАЛЬНЫЙ КОНСУЛЬТАНТ ПО ПИТАНИЮ, ЮНИСЕФ, КЫРГЫЗСТАН, ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПОДАЧИ
ДОКУМЕНТОВ, 11 ФЕВРАЛЯ 2013
3. VACANCY: NATIONAL CONSULTANT IN DATA MANAGEMENT,
PROJECT MANAGEMENT AND PROJECT IMPLEMENTATION (RE-ADVERTISEMENT), UN FAO,
DEADLINE: FEBRUARY 8, 2013
4. VACANCY: PROGRAMME ASSISTANT, UNICEF, OSH, KYRGYZSTAN, DEADLINE: FEBRUARY 8, 2013
**************************************************
ANNOUNCEMENTS/ ОБЪЯВЛЕНИЯ:
**************************************************
1. КОНКУРС: СОЗДАНИЕ СМИ
КЫРГЫЗСКОЙ РЕСПУБЛИКИ ТЕМАТИЧЕСКИХ СЮЖЕТОВ О РЕГИОНАХ КЫРГЫЗСТАНА И
РЕГИОНАЛЬНОМ РАЗВИТИИ, ФОНД «СОРОС-КЫРГЫЗСТАН», ПРОГРАММЫ «ПОДДЕРЖКА СМИ»
Фонд
«Сорос-Кыргызстан» в рамках программы «Поддержка СМИ» объявляет конкурс среди
СМИ Кыргызской Республики на издание тематических страниц в печатных изданиях,
подготовку телевизионных или радио сюжетов о регионах Кыргызстана и
региональном развитии.
Для участия в
конкурсе необходимо подать заявку с описанием модели и формата медиа материалов
(предварительные сценарии телевизионных или радио передач, концепции
тематических страниц в изданиях), указанием предыдущего опыта в издании
сбалансированных материалов на тему регионального развития, а также механизмов
по созданию устойчивости в освещении данной тематики.
В проектах
приветствуется освещение приграничных вопросов, развития культуры, образования,
бизнеса, инфраструктуры в регионах, поддержки этнического мира и многообразия,
проблем экологии.
Проектные предложения
должны быть составлены в соответствии с формой операционной заявки ФСК и
представлены в печатном и электронном виде до 17.00, 15 февраля 2013 года с пометкой для программы
«Поддержка СМИ». Формат заявки можно получить по ссылке:
По итогам конкурса с
победителями будут заключены договора на создание медиа-материалов на заданную
тематику.
В ходе отбора
кандидатов предпочтение будет отдаваться региональным, этническим СМИ, а также
СМИ, которые выходят на двух и более языках.
Процедуры приема и отбора проектных предложений:
Заполненную заявку и
сопроводительные документы организация-заявитель может:
·
представить в офис ФСК либо прислать посредством почтовой пересылки, в
запечатанном конверте с указанием названия проекта, на адрес: 720040, г.
Бишкек, ул. Логвиненко 55-а, Фонд «Сорос-Кыргызстан», с пометкой для программы
«Поддержка СМИ».
· отправить заполненную электронную версию заявки и отсканированные
сопроводительные документы на электронный адрес: ekarakulova@soros.kg
Заявки принимаются на
кыргызском и русском языках ежедневно с 9.00 до 17.00 (перерыв с 13:00 –
14:00), кроме выходных и праздничных дней, до 17.00, 15 февраля 2013 г.
(включительно)
Максимальная сумма
заявки не должна превышать $ 10,000 (десять тысячи долларов США).
Неполный пакет
документов, а также заявки, полученные
после указанного срока, не принимаются к регистрации и не рассматриваются.
Полученные заявки не
рецензируются и не возвращаются.
2.
GRANT
AND TRAINING OPPORTUNITY: THE OPEN SOCIETY DOCUMENTARY PHOTOGRAPHY PROJECT,
OPEN SOCIETY FOUNDATIONS, DEADLINE: MARCH 5, 2013
The Open Society
Documentary Photography Project announces a grant and training opportunity for
documentary photographers from Central Asia, the South Caucasus, Afghanistan, Mongolia,
and Pakistan.
The grant is being offered to:
Visually document
issues of importance in the region; and provide training and support to
photographers from the region.
Approximately 10
cash stipends in the amount of $3,500 each will be awarded to photographers to
produce a photo essay on a current human rights or social issue in the region.
Grantees will participate in two master-level workshops on visual storytelling
through photography and multimedia. These workshops are led by
internationally-recognized photographers and industry professionals who will
then provide ongoing mentorship and support throughout the six-month grant
term.
The Open Society
Foundations will pay travel and hotel expenses and provide a per diem to cover
meals and incidentals for the workshops.
The deadline for proposals is March 5,
2013.
For more
information on the grant, please visit:
**************************************************
VACANCIES / ВАКАНСИИ:
**************************************************
1.
VACANCY: PROJECT MANAGEMENT SPECIALIST
(ECONOMICS): USAID/KYRGYZ REPUBLIC, BISHKEK, KYRGYZSTAN, DEADLINE: FEBRUARY 8,
2013
Position: Project
Management Specialist (Economics)
Announcement No. 02/2013
Opening Date: 1/18/2013
Closing Date: 02/08/2013
Position Title: Project
Management Specialist (Economics
FSN-11
(Full Performance Level)
Who May Apply: All Host
Country Nationals
Office: USAID/Kyrgyz
Republic, Bishkek, Kyrgyzstan
Major Duties
Under
the general supervision of the USAID Representative or his/her designate, with
guidance and support on technical issues from the regional USAID/CAR Economic
Development Office (EDO), the incumbent performs a variety of independent
complex research, reporting, activity monitoring, and analytical duties in
support of USAID/Kyrgyz Republic (USAID/KR) economic development programs:
1)
Leads USAID/KR Economic Development (ED) Team
and supervises two other Project Management Specialists on the team
2)
Serves as Contracting Officer Representative
(COR) and/or Activity Manager for designated activities within economic development
portfolio;
3)
Monitors and reports on designated activities to
ensure the contractor or recipient executes the contract/grant/ cooperative
agreement in accordance with its terms, the project is delivering the expected
results and impact, and if not, proposes changes to achieve greater development
impact;
4)
Serves as principal USAID liaison with
designated project personnel;
5)
Conducts analysis of economic environment in
Kyrgyz Republic and other Central Asian countries as required to inform policy
and program decisions on development and management of the USAID/KR
microfinance and economic policy support activities;
6)
Keeps supervisor, ED team, and USAID/KR
Management apprised of important developments and their implications for the
Mission programs in support of economic reform, agriculture, trade and
investment, financial system restructuring, energy management and efficiency,
and business development;
7)
Participates in strategic programming and budget
discussions, provides analysis and input to inform policy and programming
decisions;
8)
Participates in and/or leads new project and
activity designs;
9)
Contributes substantively and in a timely manner
to all annual and semi-annual report preparations, ensures that submissions are
accurate and reflect well USAID/KR’s achievements and program challenges;
10)
Serves on cross-cutting teams as assigned,
contributes ED expertise and knowledge to these teams and keeps EDO and the
USAID/KR colleagues informed of developments on cross-cutting teams and
tools/resources that the teams produce;
11)
Serves as principal liaison with the U.S.
Embassy Bishkek, host government, and non-government counterparts on economic
development program portfolio issues;
12)
Other duties as assigned.
Minimum Qualifications/Selection Criteria
Education, Skills and Experience (60%)
University
degree in Business or Economics, or other related field (Master’s degree
preferred). Minimum five years of progressively responsible work experience
managing, analyzing, coordinating, and guiding significant analytical and
project management efforts in the relevant field with an international
development organization or organization implementing development programs,
preferably with USG. In-depth knowledge and understanding of economic,
political, social, cultural characteristics and development trends in the
Kyrgyz Republic. Knowledge of Kyrgyz Republic laws, policies and practices
related to all sectors of economy including but not limited to agriculture,
trade and investment, financial system restructuring, energy management and
efficiency. Knowledge of project management tools and practices and advanced
planning and programming skills. Familiarity with USAID, or other donors’
development assistance programs. Exceptional organizational, analytical, and
writing skills and ability to present complex information in clear and concise
manner. Sound professional judgment and ability to prioritize in a multitask
environment and produce quality products under tight deadlines and under
pressure. Proficient practical knowledge of computer applications (MS Office,
Windows, Outlook, E-mail, Internet). Good typing and word processing skills.
Should be available and willing to travel throughout the Kyrgyz Republic.
Teamwork/Interpersonal and Communication Skills
(30%)
Excellent
communications (written and oral) and interpersonal relations skills. Tact,
diplomacy, flexibility and ability to establish and maintain strong
professional relations with government officials and colleagues at all levels.
Ability to work effectively independently and in a diverse team environment
both as a leader and a member of a team.
Language Skills (10%)
Fluent (Level
IV) English and Russian. Good working knowledge (Level III) Kyrgyz is desired.
To Apply: The
successful applicant must fully meet the minimum qualification requirements.
Qualified individuals are requested to submit a cover letter and curriculum
vitae addressing each selection criterion detailed above with specific and
comprehensive information supporting each item; and names, contact numbers, and
addresses of three professional references. Candidates for trainee levels and
applications on file may be considered.
Packages should be received at:
The Executive
Office (EXO) USAID/CAR, 41, Kazibek Bi St.,
Almaty 050010,
Kazakhstan;
Tel: (7-727) 2507612/17
Fax: (7-727)
2507634
E-mail: almaexo_hr@usaid.gov by COB Friday, February 08, 2013.
A copy of the
Position Description is available in EXO/Personnel (ext 6353).
USAID/CAR
reserves the right to obtain from previous employers relevant information
concerning the applicant's past performance and may consider such information
in its evaluation. If an applicant does not wish USAID to contact a current
employer for a reference check, this should be stated in the applicant’s cover
letter, and USAID will delay such reference check pending communication with
the applicant.
2. ВАКАНСИЯ:
НАЦИОНАЛЬНЫЙ КОНСУЛЬТАНТ ПО ПИТАНИЮ, ЮНИСЕФ, КЫРГЫЗСТАН, ПОСЛЕДНИЙ СРОК
ПОДАЧИ ДОКУМЕНТОВ, 11 ФЕВРАЛЯ 2013
Expire date Monday, 11
February 2013
Contract type Consultant contract/ Контракт
на оказание консультационных услуг
Agency UNICEF/ ЮНИСЕФ
Duration Продолжительность
контракта- 10 месяцев
Place Место
работы- г. Бишкек, предусмотрены командировки по Кыргызской Республике.
Terms of Reference
Консультант будет работать под непосредственным руководством и координации
специалистов ЮНИСЕФ (Отдел по Питанию и Здравоохранению), и будет выполнять
следующие обязанности и задачи:
·
Оказывать поддержку соответствующим органам в
продвижении и принятии Закона о внесении изменений в Закон КР «Об обогащении
муки хлебопекарной» и Кодекса КР «Об административной ответственности».
·
Оказывать поддержку по усилению потенциала
Национального координационного органа по питанию (Совет по продовольственной
безопасности).
· Оказывать поддержку в завершении и
продвижении Национальной стратегии по улучшению питания.
·
Содействие институционализации Движения
расширения вмешательств по питанию (SUN).
· Оказывать поддержку профессиональным
ассоциациям производителей обогащенной муки и йодированной соли в деятельности,
связанной с обогащением продуктов питания.
· Участвовать в организации тренингов,
семинаров, мероприятий, связанных с обогащением продуктов питания. •
Обеспечивать связь между государственным сектором, производителями муки, соли,
международными организациями и НПО, работающими в соответствующих областях.
· Участвовать в обсуждении реализации программы
по реформированию здравоохранения «Ден Соолук.
·
Оказывать поддержку в организации обсуждения
по созданию и внедрению надзорной системы за врожденными пороками развития,
связанными с микронутриентной недостаточностью.
·
Оказывать помощь вовлеченным партнерам из
государственного сектора по подготовке проектов приказов, отчетов и других
документов, имеющих отношение к обогащению продуктов питания.
·
Проведение мониторингов в программных
регионах, а также встреч с заинтересованными сторонами в регионах. •
Обеспечивать качество всех запланированных мероприятий.
·
Готовить отчеты по результатам проделанной
работы согласно поставленным срокам.
Требования к кандидатам:
· Высшее образование в области
медицины/здравоохранения, сельского хозяйства, общественного здравоохранения
или других соответствующих областях;
·
Опыт работы по разработке нормативных документов
в области питания;
·
Профессиональный опыт работы в области
питания не менее 5 лет;
· Отличные аналитические навыки, способность
синтезировать информацию и работать с хорошими результатами.
·
Опыт работы в сфере питания.
·
Способность к многозадачности и качественным
результатам в короткие сроки
· Очень хорошие навыки по коммуникации,
презентации, групповой работе и сотрудничеству, способность слушать и
высказывать свое мнение, высокая трудовая этика;
· Отличное знание и понимание системы и
структуры Здравоохранения, Правительства КР и Парламента КР.
· Отличное знание русского языка, знание
кыргызского и английского языков является желательнымю
·
Опыт работы с ЮНИСЕФ и другими организациями
ООН является преимуществом.
Всех заинтересованных лиц просим предоставить сопроводительное письмо,
резюме, рекомендательные письма в запечатанном конверте с указанием номера
вакансии (VNC/KIRA/02/13) на адрес:
Представительство ЮНИСЕФ, Чуй 160, г. Бишкек, Кыргызстан
Срок подачи пакета
документов: 11 февраля 2013 года (до 18:00)
Только отобранные кандидаты будут приглашены на интервью.
3.
VACANCY: NATIONAL CONSULTANT IN DATA MANAGEMENT,
PROJECT MANAGEMENT AND PROJECT IMPLEMENTATION (RE-ADVERTISEMENT), UN FAO, DEADLINE: FEBRUARY 8, 2013
Position: National Consultant in Data Management,
Project Management and project implementation (Re-advertisement)
Expire date Friday, 08
February 2013
Agency UN FAO
Duration 11 person/months WAE in several
assignments
Place Bishkek with various field missions
as required
Terms of Reference
Under
the overall supervision of the FAO Representative to Kyrgyzstan, and overall
technical supervision of the Chief, Animal Genetic Resources Branch, and Animal
Production Officer at FAO Headquarters (AGAG);
under the technical supervision of the technical officers from FAO-AGAG
and FAO-SEC; and the operational supervision of the FAO Country Office in
Kyrgyzstan, and in close collaboration with the NPC, and the NC Dairy Cattle Production,
the National Consultant in data and project management will work closely with
other project consultants in performing the following duties:
·
Familiarize him/herself with the dairy cattle
production, in the proposed project area;
·
Maintain the data base which will be established
by the IC genetics;
·
Responsible for the timely monthly data entry;
·
Work closely with the IC Genetics in sending
monthly data to the IC;
·
Prepare the timely reports based on the data
from the PPRS;
·
Participate in the training of the recorders;
·
Facilitate the missions of the consultants
·
Organize and participate in the various training
activities of the project;
·
Keep the inventory of the project equipment
(expendable and non-expendable)
· Revise the provisional list of supplies and
equipments and identify possible
suppliers in close collaboration with the International Consultant
·
Ensure the timely delivery of the project
activities. Delay to be reported to the NPC and FAO-SEC
·
Monitor involvement of female and male farmers
and recorders in provided training;
·
Prepare brief 4 monthly technical reports;
·
Support the finalization and consolidation of
the field documents/guidelines prepared by the project team into a detailed
manual.
General:
·
Participate in project meetings and training
activities when on assignment;
·
Assist in other matters, as may be required, in
relation to the project.
Upon
completion of each mission prepare and submit to the NPC and for FAO Kyrgyzstan
clearance a report of activities (a hard copy and diskette in Word 6.0) with
findings and recommendations for follow up activities.
Background
A
graduate in agriculture or animal science with a minimum of ten year’s
experience in livestock.
good
computer literacy, experience with relational database management system
(RDBMS), knowledge of genetics and experience in project management is
required.
Working
knowledge English and Russian.
Contact information
Interested
candidates should send a cover letter and resume describing qualifications and
experience in the format of the FAO in English and at least three letters of recommendation
no
later than February 8, 2013 17:00 send an e-mail: FAO-KG@fao.org
Qualified
candidates will be invited for an interview.
Interested
candidates should send a cover letter and resume describing qualifications and
experience in the FAO format in English (attached) and at least three letters
of recommendation no later than February 8, 2013 17:00 to the e-mail:
FAO-KG@fao.org
Only
qualified candidates will be invited for an interview.
Supporting
Documents PHF_form.doc
Supporting
Documents TOR_NC_
Data Management Project Management and_ implementation.doc
4.
VACANCY: PROGRAMME ASSISTANT, UNICEF, OSH,
KYRGYZSTAN, DEADLINE: FEBRUARY 8, 2013
Position Programme Assistant to be based in Osh, GS 5
Expire date Friday,
08 February 2013
Contract type Temporary Contract
Agency UNICEF
Duration till the end of 2013.
Place Osh
Terms of Reference
Under
the supervision of the Head of Zone office, undertakes day-to-day
responsibility for organizing programme activities. Direct beneficiaries are
the children, parents, local authorities and teaching staff of target
municipalities in Batken, Jalalabad and Osh provinces. Apart from routine
administrative tasks it is expected that an incumbent significantly contributes
to formulating project strategic directions and sustainability aspects,
strengthening collaboration and mobilizing partnerships among governmental
structures, civil society, NGOs, and donor organizations in support of equity
programme.
The duties and
responsibilities of the post include:
1.
Performing all administrative/finance and
logistics duties related to project implementation. Maintains, logs, files and
updates records in prescribed format for subsequent use.
2.
Supporting the preparation of TOR and
appropriate documents, including relevant requisitions in VISION/SAP, for
partnerships, services, supplies and printing and following through processing,
completion of activity and final payment.
3.
Support the financial oversight monitoring of
the project at country and province level, including analysis of utilization
and expenditure. Maintains liaison with the governmental, NGO partners, project
consultants, maintains correspondence on the project implementation.
4.
Organizing data and information, prepares and
maintains records and drafts plans for the monitoring of project
implementation. Assists in development of training materials, design of
publications and facilitate printing.
5.
Contributing to preparation of reports and
project documents by providing information, developing tables and drafting
relatively routine sections of reports. Participates in the project meeting and
drafts minutes.
6.
Participating in network, coordination,
interagency, government and other meetings and prepare minutes/reports. Prepare
background materials, briefing notes and presentations for meetings and
workshops. As a programme assistant you may be required to carry out specific
operational/control tasks for programme/project implementation.
7.
Performing other duties, as required.
Background
The successful candidate
shall have:
·
University degree in management, education and
relevant related disciplines (Psychology, Social Work, Sociology, Social
Policy, Social Development, Anthropology and Economics);
·
Three to five years of progressively responsible
administrative work, preferably in international organizations. Experience in
support of programme activities and in emergency response is an asset.
·
English proficiency, knowledge of local
languages of the duty station;
·
Good judgment, initiative, high sense of
responsibility, organization negotiating and analytical skills;
·
Ability to work under time pressure and under
strict deadlines;
·
Ability to prioritize and organize work
assignments;
·
Ability to effectively communicate in written
and oral form, including writing skills;
·
Ability to adapt and perform efficiently in the
constantly changing and potentially hostile external environment;
·
A positive and pleasant disposition towards work
responsibility;
·
Research skills;
·
Basic computer skills are essential.
Contact information
If
you have experience of working in a similar capacity and want to make an active
and lasting contribution to build a better world for children and match the
profile outlined, send a detailed curriculum vitae in English, and a duly
completed United Nations Personal History form, indicating vacancy notice
(VN-KIRA/2013/02) reference number to the address below by 18:00, 08 February
2013:
UNICEF,
160 Chui Avenue, UN House, Bishkek, Kyrgyz Republic OR
UNICEF
Osh Zone Office, 74 Lenina street, Osh, Kyrgyz Republic
The
documents should be submitted in a closed envelope marked: Application for the
UNICEF post “Programme Assistant to be based in Osh”. Candidates applying to
UNICEF previously should apply again. Applications by fax will NOT be accepted.
Telephone inquiries will NOT be entertained. Only candidates meeting the
essential requirements will be considered. Short-listed candidates meeting the
essential requirements will be called for interview. The selected candidate
will be offered a temporary contract till the end of 2013 as per UNICEF
standard terms and conditions, with the possibility of extension.
UNICEF
is equal opportunity employer for men and women.
Download Form p.11.eng.unicef.zip
Supporting Documents Osh
Programme Assistant_GS5_13.01.2013.doc
********************************************
END OF THE 435rd
LISTSERV ISSUE
*********************************************