Wednesday, March 20, 2013

Issue 442



Предлагаем Вам 442-й выпуск электронной рассылки для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством США, либо Вы запросили данную информацию.  В настоящее время в списке получателей рассылки зарегистрировано около 1000 электронных адресов.

Электронная рассылка для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США предназначена для информирования о мероприятиях, проводимых для выпускников, а также для распространения новостей и объявлений от АЙРЕКС, АКСЕЛС, Посольства США в Кыргызстане и других организаций о вакансиях, грантовых программах, стипендиях для учебы и стажировок и  других возможностях для личного, академического и профессионального роста.  Информация рассылается один раз в неделю.  Вы вправе распространять ее среди всех заинтересованных лиц.

У этого сообщения нет приложений, поэтому из соображений безопасности не открывайте возможных прикрепленных  файлов. Для Вашего удобства, теперь выпуски электронной рассылки размещаются в формате word по адресу http://www.irex.kg/en/alumni/newsletter.html  и http://www.facebook.com/IREXKyrgyzstan Если Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес alumni-kg+owners@irex.org не позднее 13:00 каждую среду.

Сообщения, отправленные напрямую на электронный адрес рассылки, блокируются.

Сегодня 20 марта 2013 г. В этом выпуске:

*************************************************************
1) ANNOUNCEMENTS/ ОБЪЯВЛЕНИЯ:

1.     НЕДЕЛЯ ФРАНКОФОНИИ В БИШКЕКЕ С 25 МАРТА ПО 31 МАРТА 2013 Г., ПОСОЛЬСТВО ФРАНЦИИ И ПОСОЛЬСТВО ШВЕЙЦАРИИ, БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН.
2.     НАБОР МОЛОДЫХ ЛЮДЕЙ ВОЗРАСТЕ ОТ 18 ДО 30 ЛЕТ ДЛЯ УЧАСТИЯ В ПРОЕКТЕ «ACTIVE, YOUNGTHE VALUE FOR EMPLOYERS», ИНСТИТУТ ВОСТОЧНЫХ ИССЛЕДОВАНИЙ (ПОЛЬША). ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА РЕЗЮМЕ: 23 МАРТА 2013 Г.
3.     CALL FOR APPLICATIONS SCHOLARSHIP FOR THE MASTER OF ARTS IN POLITICS AND SECURITY PROGRAM 2013-2014, OSCE ACADEMY, BISHKEK, KYRGYZSTAN, DEADLINE: 5 APRIL, 2013

2) VACANCIES / ВАКАНСИИ:

1.     VACANCIES: IT MANAGER (PART-TIME), FINANCE ASISTANT (FULL-TIME), OFFICE AND HUMAN RESOURCES MANAGER, HIGHER EDUCATION SPECIALIST, EAST-WEST MANAGEMENT INSTITUTE, BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: APRIL 2, 2013
2.     VACANCY: HR CLERK (DEVELOPMENTAL LEVEL), US EMBASSY, BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: APRIL 2, 2013
3.     VACANCY: HR CLERK (FULL PERFORMANCE LEVEL), US EMBASSY, BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: APRIL 2, 2013.
4.     VACANCY: THE COMMUNITY LIAISON OFFICE (CLO), US EMBASSY, BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MARCH 26, 2013.
5.     ВАКАНСИЯ: СПЕЦИАЛИСТ (СПЕЦИАЛИСТЫ)/ОРГАНИЗАЦИЯ ДЛЯ ПОДГОТОВКИ БРОШЮРЫ О ЖОГОРКУ КЕНЕШЕ С КРАТКОЙ ИНФОРМАЦИЕЙ ОБ ЕГО ИСТОРИИ, ФУНКЦИЯХ, СТРУКТУРЕ И СОСТАВЕ, ПРОГРАММА ПО ОКАЗАНИЮ СОДЕЙСТВИЯ В УКРЕПЛЕНИИ ЖОГОРКУ КЕНЕША В КЫРГЫЗСТАНЕ, БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА РЕЗЮМЕ: 29 МАРТА 2013 Г.

**************************************************
ANNOUNCEMENTS/ ОБЪЯВЛЕНИЯ:
**************************************************

1.     НЕДЕЛЯ ФРАНКОФОНИИ 2013 В БИШКЕКЕ С 25 МАРТА ПО 31 МАРТА 2013 ГОДА., ПОСОЛЬСТВО ФРАНЦИИ И ПОСОЛЬСТВО ШВЕЙЦАРИИ, БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН.

Посольство Франции и Посольство Швейцарии в Кыргызской Республике проведут неделю Франкофонии в Бишкеке с 25 марта по 31 марта 2013 года.

Франкофония – это фестиваль французского языка и культур франкоязычных стран, который  празднуется в марте ежегодно во всем мире.

Посольства Франции и Швейцарии  в очередной раз совместно подготовили программу для широкой публики, которая позволит оценить языковое и культурное разнообразие французского языка в музыке, кино и театре.

На открытии Недели Франкофонии 25 марта в 17.00 часов в кинотеатре «Октябрь» состоится эксклюзивный показ популярного французского фильма «Неприкасаемые» («Intouchables», в прокате «1+1») на французском языке с субтитрами на русском языке. Фильм основан на реальных событиях и имеет феноменальный зрительский успех. За первые две недели проката во Франции фильм посмотрело более 5 млн. зрителей.
В этом году в программе Недели Франкофонии можно найти ставшие традиционными события: кулинарное ателье, конкурс современной французской песни, театральный конкурс, вечер французских вин, показ фильмов и многое другое. Победителей конкурсов ждут ценные призы. Главный приз театрального конкурса – поездка во Францию и посещение престижного театрального фестиваля в г.Авиньон (Франция).

Другое крупное мероприятие – единственный концерт швейцарской группы TAFTA, который состоится 29 марта в 22:00 в ночном клубе “Promzona”. Группа TAFTA приглашена из Швейцарии и выступит впервые в столице Кыргызстана. Направление музыки -  поп-рок. Группа провела с большим успехом более чем 300 концертов в Швейцарии, Франции и Бельгии.

Оргкомитет:  

Посольство Франции: Элен Гобильяр, тел: 300711, email: helene.gobilliard@diplomatie.gouv.fr
Посольство Швейцарии: Турсунай Чодурова, тел: 301036, e-mail: tursunai.chodurova@eda.admin.ch

2.     НАБОР МОЛОДЫХ ЛЮДЕЙ ВОЗРАСТЕ ОТ 18 ДО 30 ЛЕТ ДЛЯ УЧАСТИЯ В ПРОЕКТЕ «ACTIVE, YOUNGTHE VALUE FOR EMPLOYERS», ИНСТИТУТ ВОСТОЧНЫХ ИССЛЕДОВАНИЙ (ПОЛЬША). ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА РЕЗЮМЕ: 23 МАРТА 2013 Г.

Институт Восточных Исследований (Польша) совместно с организацией «Келечек жаштары» проводит набор молодых людей возрасте от 18 до 30 лет для участия в проекте «Active, Young – the Value for Employers».

Цель проекта – развитие потенциала, обмен опытом, социальное и личностное развитие молодежи, укрепление и формирование молодежной политики в сфере занятости.

Участники проекта – молодые люди из Кыргызстана, Казахстана, Германии и Польши -  пройдут обширную программу обучения в Польше, а также примут участие в международной конференции в г. Крыница-Здруй в сентябре 2013 года. В конференции примут участие 3000 человек - ученые, предприниматели, политики, представители средств массовой информации НПО – для обсуждения состояния молодежной политики и перспектив ее развития в будущем.

Основные  мероприятия в рамках проекта:

1.     Совместное участие в тематических обсуждениях  на странице проекта в социальной сети Facebook.
2.     Разработка участниками  проекта пособия на тему: «Расширение прав и возможностей молодежи», а также брошюры на тему «Трудоустройство молодежи».
3.     Поездка в г. Варшаву в период с 26 по 30 августа 2013 года для участия в учебной программе по темам: лидерство, коммуникация, трудоустройство, участие в Европейских программах и проектах, неформальное образование, социальное предпринимательство.
4.     Поездка и обучение в  г. Краков с 30 августа по 1 сентября 2013 года, посещение региональной администрации Малопольского воеводства, где пройдет презентация молодежной политики, ознакомление с лучшими практиками, мероприятия по тимбилдингу, а также экскурсия.
5.     Участие в семинарах и международной конференции по молодежной политике в рамках Стратегии «Европа 2020» со 2 по 6 сентябре 2013. Основные темы: европейское по гражданство, активное участие в общественной жизни, социальное партнерство. Встречи с представителями бизнес и медиа структур, лучшие примеры волонтерской деятельности, участие в международном форуме с молодыми лидерами разных стран.

Длительность проекта: апрель-сентябрь 2013 года.

Участие в проекте полностью финансируется Институтом Восточных Исследований.

Рабочий язык проекта: английский.

Требования к участникам проекта:

·         возраст 18-30 лет;
·         отличное знание английского языка. Участники должны уметь свободно общаться и писать на английском языке;
·         навыки публичного выступления;
·         аналитические навыки;
·         участник должен быть выпускником ВУЗа, или обучаться на последних курсах;
·         обязательное активное участие в обсуждениях на странице проекта в социальной сети Facebook.

Для участия в проекте необходимо отправить 1) резюме, 2) сопроводительное письмо (не более 400 слов) координатору проекта Токобаеву Нурлану на электронный адрес: nurkaf@gmail.com   

В сопроводительном письме необходимо указать опыт работы, а также личную мотивацию кандидата к участию в проекте.

Заявки принимаются до 23 марта 2013 года.

По вопросам обращаться к координатору проекта:

Нурлан Токобаев

Моб: +996771868212; e-mail : nurkaf@gmail.com  

3.     CALL FOR APPLICATIONS SCHOLARSHIP FOR THE MASTER OF ARTS IN POLITICS AND SECURITY PROGRAM 2013-2014, OSCE ACADEMY, BISHKEK, KYRGYZSTAN, DEADLINE: 5 APRIL, 2013

The OSCE Academy in Bishkek invites applications for the Master of Arts in Politics and Security Programme 2013-2014. The Programme offers advanced courses in political science, international relations and a range of applied disciplines in comprehensive security and conflict prevention and resolution with a focus on Central Asia.  The MA programme is supported by the OSCE and a number of OSCE participating states and partner institutions. The coursework starts on 2 September 2013 and finishes on 30 September 2014.

Deadline: 5 April, 2013

Eligibility:

Applicants must meet the following admission criteria:

·         Successful completion of an academic degree of higher education (BA, MA, MSc, Diploma) in  Political Science and other related fields, or enrollment in the final year of an undergraduate degree

·         Excellent knowledge of English

·         Applicants should not be older than 32 years on 2 September 2013

·         Citizenship of Kazakhstan, Kyrgyzstan, Tajikistan, Turkmenistan, Uzbekistan and Afghanistan

·         Applicants from other OSCE participating states can be accepted for the programme, but on a limited basis only.

Financing:

The OSCE Academy in Bishkek covers:

·         Round trip travel expenses within Central Asia
·         Monthly stipend of EUR 180 per month
·         Housing allowance of EUR 95 for non-residents of Bishkek
·         Health insurance (Citizens of Kyrgyzstan are not eligible)
·         Child allowance of EUR 15 per child and single parent support (Medical insurance, transportation and visa costs are NOT provided for spouses and children)

Interested candidates should submit completed application form (available online: http://www.osce-academy.net/en/admission/) and copies of diplomas and transcripts to master@osce-academy.net   

Best qualified candidates only will be contacted for written tests and interviews.  

For further information, please also contact the “OSCE Academy in Bishkek”

by phone: +996 (312) 54-12-00 or email: master@osce-academy.net



**************************************************
VACANCIES / ВАКАНСИИ:
**************************************************

1.     VACANCIES: IT MANAGER (PART-TIME), FINANCE ASISTANT (FULL-TIME), OFFICE AND HUMAN RESOURCES MANAGER, HIGHER EDUCATION SPECIALIST, EAST-WEST MANAGEMENT INSTITUTE, BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: APRIL 2, 2013

East-West Management Institute invites applications for a number of positions with the five-year USAID-funded Kyrgyzstan Collaborative Governance Program that will work to foster effective collaboration between civil society and the Government of Kyrgyzstan to deliver services, resulting in a more responsive and accountable government and credible, sustainable civil society. These are long-term positions, based in Bishkek, and are expected to start in April 2013.

1.     Higher Education Specialist (Full-Time)

Summary of Position

Higher Education Specialist will work on the creation of a university level curriculum which will provide training for professional workforce of civil society organizations in Kyrgyzstan.

Desired Skills and Qualifications

·         Five (5) or more years of work experience working in the field of intersection of education and civil society;
·         Experience working on programs dealing with the Ministry of Education of Kyrgyzstan;
·         Good understanding of civil society of Kyrgyzstan;
·         Experience working with international donors, preferably USAID;
·         Excellent organizational and management skills;
·         Excellent communication and interpersonal skills;
·         Ability to work independently without supervision and as a team player;
·         Fluent in written and spoken Kyrgyz and Russian and languages;
·         Fluent in written and spoken English;
·         Advanced degree in Education, Social Science, or other related field preferred.

2.     Office And Human Resources Manager (full-time)

Summary of Position

Office and Human Resources Manager will supervise and be responsible for two main areas: 1) office management and logistical arrangements; 2) management of human resources.

Desired Skills and Qualifications

·         Minimum five (5) years of experience in office and human resources management, preferably with a donor-funded program;
·         Excellent organizational and management skills; detail-oriented and ability to meet deadlines;
·         Excellent communication and interpersonal skills;
·         Ability to work independently without supervision and as a team player;
·         Fluent in written and spoken Kyrgyz and Russian and languages;
·         Fluent in written and spoken English;
·         University degree in Management or related field.

3.     Finance Assistant (Full-Time)

Summary of Position

Finance Assistant will support the Finance Officer in managing KCGP finances, as well as the financial aspect of KCGP grants programs.

Desired Skills and Qualifications

·         Minimum three (3) years of experience in financial management, preferably with a USAID-funded program;
·         Knowledge of Kyrgyzstani and, preferably, USAID financial requirements;
·         Very well organized, detail-oriented, and ability to meet deadlines;
·         Impeccable professional integrity record;
·         Fluent in written and spoken Kyrgyz and Russian and languages;
·         Very good knowledge of written and spoken English;
·         University degree in Finance or related field.

4.     IT MANAGER (part-time)

Summary of Position

IT Manager will support KCGP to set up its IT network and systems and maintain them for the duration of the project.

Desired Skills and Qualifications

·         Minimum five (5) years of experience in setting up IT systems for organizations, including donor-funded programs;
·         Very well organized, detail-oriented, and ability to meet deadlines;
·         Fluent in written and spoken Kyrgyz and Russian and languages;
·         Very good knowledge of written and spoken English;
·         University degree in IT or related field.

To apply: Please send (i) a curriculum vitae, (ii) cover letter, and (iii) contact information for three references to izlencyk@ewmi.org and include “Collaborative Governance - Kyrgyzstan” in the subject line. No phone calls please. EWMI will contact applicants for interviews or to request additional information.

About EWMI: Founded in 1988 as an independent, not-for-profit organization, the East-West Management Institute, Inc. (EWMI), promotes the rule of law, civil society and free market systems globally. EWMI provides training, technical expertise and grants to foster sustainable reforms in government, business and civil society. Working in partnership with grass roots groups, local governments and international organizations, EWMI combines legal, civic and economic initiatives to build just, prosperous and democratic societies. For more information, see ewmi.org/

2.     VACANCY: HR CLERK (DEVELOPMENTAL LEVEL), US EMBASSY, BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: APRIL 2, 2013

Basic function of position

Using resources available at post, individual assists Human Resources Assistant with a variety of clerical
human resources support duties in connection with processing of personnel actions, Performance
Evaluations, Work and Development Plans and the maintenance of personnel files and records for Local
employees and preparation of different letters. Employee provides medical insurance support for local
employees traveling on business trips. Backs up HR Clerk on visas for American and local employees and
accreditation of American employees.  A copy of the complete position description listing all duties and responsibilities is available in the Human Resources Office.  Please contact + 996-312-551-24 ext. 4494.

Qualifications required

All applicants must address each selection criterion detailed below with specific and comprehensive
information supporting each item.

Education:    A university degree social science, humanities or applied science is required. (Copies of
diplomas are required)

Experience:  Two years of progressively responsible clerical experience in Human Resources fields with
emphasis on contract processing, timekeeping, processing of official documentation, HR records keeping
and filing is required. One year should be in a Human Resources Office in international organizations.

Languages:   Level III (Good working knowledge) (written/spoken) English, Level IV (Fluent) (written/
spoken) Russian is required (Language proficiency will be tested.)2 of 5

Knowledge: Familiarity with the U.S. Mission in Bishkek and good knowledge of office work operations
to include work in international organizations, business correspondence. Experience in one specialty out
three is required: contract processing or timekeeping or sorting out, keeping HR records  and filling of
documentation. Must be able to learn regulations, rules, and procedures in order to apply them while
processing contract preparation, personnel actions processing via WEBPASS, health insurance
processing, Time and Attendance.

Skills and abilities:  Must have typing at skill level II (40 wpm) (This will be tested). Must be able to draft
cables, e-mails, faxes. Must be able to apply rules and procedures outlined in 3 FAM, 3 FAH,
Standardized Regulations. Must be able to maintain good relations with all embassy employees. Good
organizational skills, ability to work in a team, time management skills. Ability to work with strict
deadlines. Excellent customer service skills.

Selection process

When fully qualified, U.S. Citizen Eligible Family Members (USEFMs) and U.S. Veterans are given
preference.  Therefore, it is essential that the candidate specifically address the required qualifications
above in the application.

Additional selection criteria

1.     Management will consider nepotism/conflict of interest, budget, and residency status in determining  successful candidacy. 
2.     Current employees serving a probationary period are not eligible to apply.
3.     Current Ordinarily Resident employees with an Overall Summary Rating of Needs Improvement or
4.     Unsatisfactory on their most recent Employee Performance Report are not eligible to apply.
5.     Currently employed U.S. Citizen EFMs who hold a Family Member Appointment (FMA) are ineligible to apply for advertised positions within the first 90 calendar days of their employment.
6.     Currently employed NORs hired under a Personal Services Agreement (PSA) are ineligible to apply for advertised positions within the first 90 calendar days of their employment unless currently hired into a position with a When Actually Employed (WAE) work schedule.

To Apply

Interested candidates for this position must submit the following for consideration of the application:

1.     Universal Application for Employment (UAE) as a Locally Employed Staff or Family Member (DS-174); or
2.     A current resume or curriculum vitae that provides the same information found on the UAE (see
3.     Appendix B); or
4.     A combination of both; i.e. Sections 1 -24 of the UAE along with a listing of the applicant’s work experience attached as a separate sheet; plus
5.     Candidates who claim U.S. Veterans preference must provide a copy of their Form DD-214 with their application. Candidates who claim conditional U.S. Veterans preference must submit documentation confirming eligibility for a conditional preference in hiring with their application.
6.     Any other documentation (e.g., essays, certificates, awards) that addresses the qualification requirements of the position as listed above.

Submit application to

Human Resources Office, U.S. Embassy Bishkek
Address:  Prospect Mira, 171, Bishkek, Kyrgyz Republic
Or e-mail:  BishkekHR@state.gov3 of 5

Point of contact

Telephone:  +996-312-551-241 (Ask telephone operator to transfer the call to the Human Resources
Office.)  Fax:  +996-312-551-264   

Closing date for this position:  Thursday, April 2, 2013 by close of business at 17:00

Form DS-174 can be downloaded at http://bishkek.usembassy.gov/vacancies.html


3.     VACANCY: HR CLERK (FULL PERFORMANCE LEVEL), US EMBASSY, BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: APRIL 2, 2013.

Basic function of position

Using resources available at post, individual assists Human Resources Assistant with a variety of clerical
human resources support duties in connection with processing of personnel actions, Performance Evaluations, Work and Development Plans and the maintenance of personnel files and records for Local employees and preparation of different letters. Employee provides medical insurance support for local employees traveling on business trips. Backs up HR Clerk on visas for American and local employees and accreditation of American employees.  A copy of the complete position description listing all duties and responsibilities is available in the
Human Resources Office.  Please contact + 996-312-551-24 ext. 4494.

Qualifications required

All applicants must address each selection criterion detailed below with specific and comprehensive
information supporting each item.

Education:    A university degree social science, humanities or applied science is required. (Copies of
diplomas are required)

Experience:  Two years of progressively responsible clerical experience in Human Resources fields with
emphasis on contract processing, timekeeping, processing of official documentation, HR records keeping
and filing is required. One year should be in a Human Resources Office in international organizations.

Languages:   Level III (Good working knowledge) (written/spoken) English, Level IV (Fluent) (written/
spoken) Russian is required (Language proficiency will be tested.)

Knowledge:    A good working knowledge of Time and Attendance reporting user handbook ,WebPASS
Manual and other personnel and administrative handbooks and materials. General knowledge of 3 FAM.
Skills and abilities:  Must have typing at skill level II (40 wpm) (This will be tested). Must be able to draft
cables, e-mails, faxes. Must be able to apply rules and procedures outlined in 3 FAM, 3 FAH,
Standardized Regulations. Must be able to maintain good relations with all embassy employees. Good
organizational skills, ability to work in a team, time management skills. Ability to work with strict
deadlines. Excellent customer service skills.

Selection process

When fully qualified, U.S. Citizen Eligible Family Members (USEFMs) and U.S. Veterans are given
preference.  Therefore, it is essential that the candidate specifically address the required qualifications
above in the application.

Additional selection criteria

1.     Management will consider nepotism/conflict of interest, budget, and residency status in determining successful candidacy. 
2.     Current employees serving a probationary period are not eligible to apply.
3.     Current Ordinarily Resident employees with an Overall Summary Rating of Needs Improvement or
4.     Unsatisfactory on their most recent Employee Performance Report are not eligible to apply.
5.     Currently employed U.S. Citizen EFMs who hold a Family Member Appointment (FMA) are ineligible to apply for advertised positions within the first 90 calendar days of their employment.
6.     Currently employed NORs hired under a Personal Services Agreement (PSA) are ineligible to apply for advertised positions within the first 90 calendar days of their employment unless currently hired into a position with a When Actually Employed (WAE) work schedule.

To apply

Interested candidates for this position must submit the following for consideration of the application:

1.     Universal Application for Employment (UAE) as a Locally Employed Staff or Family Member (DS-174); or
2.     A current resume or curriculum vitae that provides the same information found on the UAE (see
3.     Appendix B); or
4.     A combination of both; i.e. Sections 1 -24 of the UAE along with a listing of the applicant’s work experience attached as a separate sheet; plus
5.     Candidates who claim U.S. Veterans preference must provide a copy of their Form DD-214 with their application. Candidates who claim conditional U.S. Veterans preference must submit documentation confirming eligibility for a conditional preference in hiring with their application.
6.     Any other documentation (e.g., essays, certificates, awards) that addresses the qualification requirements of the position as listed above.

Submit application to

Human Resources Office, U.S. Embassy Bishkek
Address:  Prospect Mira, 171, Bishkek, Kyrgyz Republic
Or e-mail:  BishkekHR@state.gov

Point of contact

Telephone:  +996-312-551-241 (Ask telephone operator to transfer the call to the Human Resources
Office.)  Fax:  +996-312-551-264   

Closing date for this position:  Thursday, April 2, 2013 by close of business at 17:00

Form DS-174 can be downloaded at http://bishkek.usembassy.gov/vacancies.html


4.     VACANCY: THE COMMUNITY LIAISON OFFICE (CLO), US EMBASSY, BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MARCH 26, 2013.

Basic function of position

The Community Liaison Office (CLO) is a service provider whose base constituency includes all direct-hire employees, family members and members of household.  The Bishkek Community Liaison Office serves an American client base of approximately 80 people.  In addition, the CLO program regularly provides services to TDYers, contractors, LES, and the greater U.S. Military community attached to The Transit Center at Manas.  The Community Liaison Office Assistant (CLO Assistant) assists the CLO Coordinator (CLO) in the development and management of post programs to maintain high morale of community members.  The incumbent identifies needs within the post community and responds with effective programming, information and resources and referrals.  The incumbent works under the loose supervision of the CLO and is expected to interact independently with CLO clientele to develop CLO materials/programs, and to generate ideas for CLO events.
A copy of the complete position description listing all duties and responsibilities is available in the Human Resources Office.  Please contact + 996-312-551-24 ext. 4494.

Qualifications required

All applicants must address each selection criterion detailed below with specific and comprehensive
information supporting each item.

Education:   A university degree in Social Sciences is required. (Copies of diplomas are required)

Experience:  Up to one year or more of office experience is required.

Languages:  English-level III/III (written/spoken), Russian level IV/IV (written/spoken) (Language
proficiency will be tested.)

Knowledge:   Possess excellent knowledge of Bishkek and how to access the desired services to meet
the needs of the American community. Basic administrative skills, including use of Microsoft Office
Word, Excel, Publisher and PowerPoint.

Skills and abilities:  Excellent organizational skills to assist in planning and directing social and diplomatic
functions are required.  Good oral and written communication skills are required.  Ability to exercise
excellent interpersonal skills is required.  Ability to determine and set priorities effectively for a
minimum of 30 days is required.  Demonstrated ability to use the internet for research is required. 
Ability to develop and maintain contacts related to local businesses, school, universities, and nongovernment organizations (NGOs) is required. Demonstrated skills in computer word, spreadsheet and
newsletter publishing software are required.

Selection process

When fully qualified, U.S. Citizen Eligible Family Members (USEFMs) and U.S. Veterans are given
preference.  Therefore, it is essential that the candidate specifically address the required qualifications
above in the application.

Additional selection criteria

1.     Management will consider nepotism/conflict of interest, budget, and residency status in determining successful candidacy. 
2.     Current employees serving a probationary period are not eligible to apply.
3.     Current Ordinarily Resident employees with an Overall Summary Rating of Needs Improvement or Unsatisfactory on their most recent Employee Performance Report are not eligible to apply.
4.     Currently employed U.S. Citizen EFMs who hold a Family Member Appointment (FMA) are ineligible to apply for advertised positions within the first 90 calendar days of their employment.
5.     Currently employed NORs hired under a Personal Services Agreement (PSA) are ineligible to apply for advertised positions within the first 90 calendar days of their employment unless currently hired into a position with a When Actually Employed (WAE) work schedule.

To Apply

Interested candidates for this position must submit the following for consideration of the application:

1.     Universal Application for Employment (UAE) as a Locally Employed Staff or Family Member (DS-174); or
2.     A current resume or curriculum vitae that provides the same information found on the UAE (see Appendix B); or
3.     A combination of both; i.e. Sections 1 -24 of the UAE along with a listing of the applicant’s work
4.     experience attached as a separate sheet; plus
5.     Candidates who claim U.S. Veterans preference must provide a copy of their Form DD-214 with their application. Candidates who claim conditional U.S. Veterans preference must submit documentation confirming eligibility for a conditional preference in hiring with their application.
6.     Any other documentation (e.g., essays, certificates, awards) that addresses the qualification requirements of the position as listed above.

Submit application to

Human Resources Office, U.S. Embassy Bishkek
Address:  Prospect Mira, 171, Bishkek, Kyrgyz Republic
Or e-mail:  BishkekHR@state.gov

Point of contact

Telephone:  +996-312-551-241 (Ask telephone operator to transfer the call to the Human Resources
Office.)  Fax:  +996-312-551-264 
 
Closing date for this position:  Tuesday, March 26, 2013 by close of business at 17:00

The form DS-174 can be downloaded from http://bishkek.usembassy.gov/vacancies.html


5.     ВАКАНСИЯ: СПЕЦИАЛИСТ (СПЕЦИАЛИСТЫ)/ОРГАНИЗАЦИЯ ДЛЯ ПОДГОТОВКИ БРОШЮРЫ О ЖОГОРКУ КЕНЕШЕ С КРАТКОЙ ИНФОРМАЦИЕЙ ОБ ЕГО ИСТОРИИ, ФУНКЦИЯХ, СТРУКТУРЕ И СОСТАВЕ, ПРОГРАММА ПО ОКАЗАНИЮ СОДЕЙСТВИЯ В УКРЕПЛЕНИИ ЖОГОРКУ КЕНЕША В КЫРГЫЗСТАНЕ, БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА РЕЗЮМЕ: 29 МАРТА 2013 Г.

Требуется специалист (специалисты)/организация для подготовки брошюры о Жогорку Кенеше с краткой информацией об его истории, функциях, структуре и составе.

Цель брошюры – изложение текстовой информации о деятельности Жогорку Кенеша в сжатом виде для лучшего освещения его работы в соответствии со статьями 156 и 157 Регламента Жогорку Кенеша Кыргызской Республики.

Жогорку Кенеш – парламент Кыргызской Республики, высший законодательный и представительный орган страны, осуществляющий также контрольные функции, состоит из 120 депутатов, избираемых по партийным спискам и объединенным в депутатские фракции.

Целевая аудитория брошюры – посетители парламента (включая участников экскурсий по Жогорку Кенешу – школьников, студентов), а также иные лица, интересующиеся работой Жогорку Кенеша, в том числе иностранные граждане.   

В брошюре должны быть освещены следующие моменты:

·         приветственное слово спикера (Торага) Жогорку Кенеша к читателям брошюры (с фотографией);
·         краткая история кыргызстанского парламентаризма (народные собрания кыргызов до 1917 года; новый этап в развитии кыргызской государственности – 1920-1930-е годы; Верховный совет Киргизской Советской Социалистической Республики; «легендарный парламент»; I-IV созывы Жогорку Кенеша Кыргызской Республики);
·         описание Жогорку Кенеша V (текущего) созыва: события 2010 года; проведение референдума и принятие новой Конституции – расширившиеся полномочия парламента; выборы в октябре 2010 года;
·         Жогорку Кенеш – парламент Кыргызстана (функции – законодательные, представительные, контрольные; место парламента в системе разделения властей; сессия);
·         здание Жогорку Кенеша – так называемый «Белый дом» (история места, на котором находится здание, и его строительства; государственные органы и должностные лица, работавшие в здании; события 2005 и 2010 гг.; общие характеристики);
·         состав Жогорку Кенеша (депутаты, фракции, спикер, гендерный, возрастной и национальный состав);
·         структура Жогорку Кенеша:
а) спикер, вице-спикеры;
б) фракции;
в) коалиция большинства и оппозиция;
г) комитеты (количество, наименования, роль, состав, полномочия);
д) временные депутатские комиссии;
е) Аппарат Жогорку Кенеша;
ж) Управление делами;
·         законотворческая деятельность (законопроекты, внесенные на рассмотрение парламента депутатами, правительством, гражданами – народная инициатива; рассмотрение в трех чтениях, а также процедура общественного обсуждения; направление на подпись президенту; преодоление возражения президента);
·         работа с избирателями (рассмотрение обращений; прием граждан; выезд в регионы);
·         депутаты (полномочия; участие в заседаниях Жогорку Кенеша, комитетов, депутатских комиссий; депутатский запрос; участие в общественной жизни; сотрудничество с международными организациями);
·         освещение деятельности парламента в СМИ (официальный сайт Жогорку Кенеша; радио «Парламент ФМ»; еженедельная телевизионная передача «Парламент»; личные сайты депутатов, в т.ч их участие в социальных сетях);
·         информация о Кыргызстане (краткая история; территория, численность и состав населения, государственное устройство, государственные символы – флаг и герб; основные достопримечательности).

Требования к изложению текста и оформлению:

·         текст должен быть изложен простым и доступным языком, при этом необходимо избегать использования канцеляризмов;
·         изложение текста должно позволять дизайнеру в схематичном и наглядном виде представлять структуру Жогорку Кенеша, процесс его работы, в особенности рассмотрение законопроектов;
·         в брошюре должна содержаться соответствующая контактная информация о Жогорку Кенеше – почтовый адрес, контактные телефоны, адрес официального сайта.

Текст брошюры подготавливается на русском языке (с дальнейшим переводом на кыргызский и английский языки – отдельное техническое задание).

Объем текста – не более 15 страниц А4 (формат Times New Roman, кегль 12, межстрочный интервал – 1,5, интервал между абзацами – 0).

Срок на разработку брошюры (в календарных днях) – 45 дней.

Требования к кандидату:

·         отличное владение письмом;
·         опыт публикаций подобного рода;
·         знание истории парламента Кыргызстана, его роли, функций и задач, структуры (преимущество);
·         знание Конституции Кыргызской Республики, Регламента Жогорку Кенеша, Закона о статусе депутата Жогорку Кенеша и прочих соответствующих нормативных правовых актов (преимущество);
·         знание дизайнерских/редакторских программ (преимущество).

В период работы над текстом, автор текста будет находиться в постоянном контакте с уполномоченным представителем ЖК.

После завершения работы над текстом автор должен будет работать совместно с дизайнером над разработкой эскиза и структуры публикации, а также принимать участие в работе на стадии верстки и печати брошюры в типографии.

Авторские права на данную брошюру принадлежат основному спонсору ее издания – Программе USAID/DFID по оказанию содействия в укреплении Жогорку Кенеша в Кыргызстане.

Во избежание конфликта интересов автор текста брошюры должен быть максимально объективным и исключить влияние каких-либо партийных и/или личных предпочтений на содержание брошюры. Данная брошюра разрабатывается исключительно в информативных целях, и не допускается изложение фактов в угоду каким-либо политическим силам.

В конкурсе могут принять участие, как физические лица, так и юридические.

Заинтересованные лица могут отправить резюме, контактные данные трех рекоммедодателей, сопроводительное письмо с указанием ожидаемой заработной платы и образцы аналогичной работы с пометкой «Автор брошюры о ЖК КР» не позднее 17.00 часов 29 марта по адресу: бул. Эркиндик, 21, бизнес-центр «Орион», офис №302 или отправить по эл.почте: kpspprocurement@gmail.com

Только наиболее подходящим кандидатам будет сообщено о дате собеседования.

********************************************
END OF THE 442nd LISTSERV ISSUE
*********************************************

ShareThis