Thursday, April 15, 2010

[Kgalumni-l] Issue 314


Предлагаем Вам 314-й выпуск электронной рассылки для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством США, либо Вы запросили данную информацию.  В настоящее время в списке получателей рассылки зарегистрировано около 1000 электронных адресов.

Электронная рассылка для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США предназначена для информирования о мероприятиях, проводимых для выпускников, а также для распространения новостей и объявлений от АЙРЕКС, АКСЕЛС, Посольства США в Кыргызстане и других организаций о вакансиях, грантовых программах, стипендиях для учебы и стажировок и  других возможностях для личного, академического и профессионального роста.  Информация рассылается один раз в неделю.  Вы вправе распространять ее среди всех заинтересованных лиц.

У этого сообщения нет приложений, поэтому из соображений безопасности не открывайте возможных прикрепленных  файлов. Для Вашего удобства, теперь выпуски электронной рассылки размещаются в формате word по адресу http://www.irex.kg/en/alumni/newsletter.html. Также материалы рассылки доступны на блоге по адресу http://kgalumnilistserv.blogspot.com. Если Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес alumnilistserv@irex.kg не позднее 13:00 каждую среду.

Сообщения, отправленные напрямую на электронный адрес рассылки, блокируются.

Сегодня 15 апреля 2010 г. В этом выпуске:

*************************************************************
1) ANNOUNCEMENTS / ОБЪЯВЛЕНИЯ:

1.       INFORMATION FROM THE OFFICE OF ALUMNI AFFAIRS U.S DEPARTMENT OF STATE
2.       ПРИГЛАШЕНИЕ ВЫПУСКНИКОВ ОБМЕННЫХ ПРОГРАММ ГОСУДАРСТВЕННОГО ДЕПАРТАМЕНТА США ДЛЯ РЕГИСТРАЦИИ НА САЙТЕ KGALUMNI.NING.COM
3.       ДЕВЯТАЯ ЕЖЕГОДНАЯ ВСТРЕЧА ВЫПУСКНИКОВ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ И ОБМЕННЫХ ПРОГРАММ, ФИНАНСИРУЕМЫХ ГОСУДАРСТВЕННЫМ ДЕПАРТАМЕНТОМ  СОЕДИНЕННЫХ ШТАТОВ АМЕРИКИ
4.       CALL FOR INTERESTED CANDIDATES TO THE POSITION OF PRESIDENT OF THE KYRGYZSTAN ALUMNI ASSOCIATION (KAA)
5.       AIESEC SUMMER EXCHANGE PROGRAM

2) VACANCIES / ВАКАНСИИ:

1.       ATLAS CORPS PAID OVERSEAS FELLOWSHIP POSITIONS
2.       ATLAS CORPS IS HIRING A DEVELOPMENT DIRECTOR IN WASHINGTON, DC.
3.       INTERNATIONAL GR PROJECT VACANCY ANNOUNCEMENT

**************************************************
ANNOUNCEMENTS/ОБЪЯВЛЕНИЯ
**************************************************

1.       INFORMATION FROM THE OFFICE OF ALUMNI AFFAIRS U.S DEPARTMENT OF STATE

Dear  Alumni,

We offer you the information from the Office of Alumni Affairs U.S Department of State.

You are invited to participate in two upcoming Q&A Live discussions in April:  


Patricia Sheikh, the deputy administrator for the Office of Capacity Building and Development in the U.S. Department of Agriculture's (USDA) Foreign Agricultural Service, will join State Alumni for a Q&A Live discussion on food security and agricultural development issues. 
Sheikh is charged with overseeing all capacity building endeavors, including those associated with food assistance. She also coordinates the U.S. government's foreign policy objectives as they relate to capacity building. Her extensive work in agricultural affairs, including her role as the architect of USDA's Africa strategy, as well as the USDA's North Asia trade policy strategy, puts her in the unique position to tackle the complex problems associated with food security. She welcomes your questions on food security and assistance. 

The discussion will take place on Wednesday, April 14, 2010, from 20:45-21:45 (Bishkek time)
Questions can be submitted now or at any time during the live online discussions. For more information or to submit a comment or question for either of these discussions, please visit: https://alumni.state.gov/news2/qa-live.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
April State Alumni Member of the Month: Cristina Poleacovschi from Moldova
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
The State Alumni Member of the Month for April 2010 is Cristina Poleacovschi. Through her leadership in organizing a number of community service and volunteer activities, Poleacovschi has helped alumni of various U.S. government-sponsored exchange programs to promote mutual understanding and extend the ideals of their international experience to the greater community in towns and cities across Moldova.  Poleacovschi is an alumna of the FLEX and Global UGRAD programs.
Log in to State Alumni (https://alumni.state.gov/samm/cristina-poleacovschi) to read more about Cristina Poleacovschi.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Alumni Spotlight on Earth Day
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

As people in the United States and around the world prepare for Earth Day on April 22, State Alumni is highlighting what alumni are doing about the environment.
Please visit State Alumni (https://alumni.state.gov/home/news--discussion/current-spotlight) to view news and photos of projects and events initiated by your fellow alumni to protect the environment.  View tips on simple things you can do to help protect the environment. Share your own story of environmental activities in which you have taken part or that you helped to organize!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Alumni News from Around the World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Visit State Alumni for to read more news about alumni around the world, or to announce your own news to others. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Recent Alumni Resources and Opportunities
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

·         ARGENTINA (Contest): What Will You Do to Improve the Environment and Your Community? 
·         CROATIA (Job): Enterprise Development Manager Croatia
·         CHINA (Alumni Article): My Fulbright Program Experience - 富布赖特项目经历分享
·         ARMENIA, AZERBAIJAN, GEORGIA (Grant): GEBERT RÜF STIFTUNG Grants
·         GERMANY (Event): Europe Meets Russia: Forum for Young Leaders
·         USA (Alumni Article): The Value of an LL.M. in a Globalized World 

Visit State Alumni for to find more resources and opportunities such as these, or to announce your own resources or opportunities to other alumni.

2.       ПРИГЛАШЕНИЕ ВЫПУСКНИКОВ ОБМЕННЫХ ПРОГРАММ ГОСУДАРСТВЕННОГО ДЕПАРТАМЕНТА США ДЛЯ РЕГИСТРАЦИИ НА САЙТЕ KGALUMNI.NING.COM

Уважаемые выпускники,

Приглашаем Вас зарегистрироваться на сайте kgalumni.ning.com, который был создан инициативной группой выпускников с целью создания коммуникационной площадки для создания, проведения совместных мероприятий и обмена опытом реализованных проектов.

С уважением,

Инициативная группа выпускников
обменных программ Государственного Департамента США.

3.       ДЕВЯТАЯ ЕЖЕГОДНАЯ ВСТРЕЧА ВЫПУСКНИКОВ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ И ОБМЕННЫХ ПРОГРАММ, ФИНАНСИРУЕМЫХ ГОСУДАРСТВЕННЫМ ДЕПАРТАМЕНТОМ  СОЕДИНЕННЫХ ШТАТОВ АМЕРИКИ

Посольство США в Кыргызстане совместно с инициативной группой выпускников программ Государственного  Департамента США проводит IX ежегодную встречу выпускников   образовательных и обменных программ, финансируемых Государственным Департаментом Соединенных Штатов Америки. 

Время: 22-го мая, 2010 г.
Место: Будет сообщено дополнительно

Ежегодная встреча выпускников собирает выпускников всех программ,  с целью установления и укрепления связей между выпускниками, и обмена идеями.

Для  регистрации необходимо заполнить форму по адресу http://www.irex.kg/en/alumni/reunion.html до 19 апреля 2010 года.

4.       CALL FOR INTERESTED CANDIDATES TO THE POSITION OF PRESIDENT OF THE KYRGYZSTAN ALUMNI ASSOCIATION (KAA)

The position as President of the KAA is a one-year volunteer position.  The President must be willing to coordinate the activities of KAA, work with the Board, alumni, regional associations and partner organizations.

Eligibility criteria:

·         Alumni of ECA
·         Commitment to serve as a President for one-year term
·         Leadership potential/experience
·         Initiative and creativeness
·         Have access to intercity telephone, e-mail

Interested candidates must submit a one full page description of their platform as President of the KAA, current resume and a photograph to aalumnigroup@gmail.com and abdybekovan@gmail.com no later than April 19, 2010 by 17:00.

ОБЪЯВЛЯЕТСЯ ВАКАНСИЯ НА ДОЛЖНОСТЬ ПРЕЗИДЕНТA АССОЦИАЦИИ ВЫПУСКНИКОВ КЫРГЫЗСТАНА (АВК)

Президент АВК на волонтерской основе осуществляет управление Ассоциацией в течение одного года. Президент координирует деятельность Ассоциации, ведет работу с выпускниками, региональными ассоциациями и партнерскими организациями.

Критерии:

·         Выпускник обменных программ Государственного Департамента США
·         Желание работать Президентом на волонтерской основе в течение одного года
·         Лидерский потенциал / опыт
·         Инициативность и креативность 
·         Доступ к междугородней телефонной связи и электронной почте

Заинтересованные кандидаты должны предоставить краткое описание платформы Президента АВК, резюме и фотографию на aalumnigroup@gmail.com и abdybekovan@gmail.com не позднее 19 апреля 2010 года до 17:00.

5.       AIESEC SUMMER EXCHANGE PROGRAM

AIESEC is the world’s largest student-run organization. Active in over 1700 universities across more than 107 countries and territories, our international platform enables young people to explore and develop their leadership potential for them to have a positive impact in society.
AIESEC has over 60 years of experience in developing high-potential students into globally minded responsible leaders.
Visit www.aiesec.kg and register to AIESEC Summer Exchange Program.

**************************************************
VACANCIES / ВАКАНСИИ:
**************************************************

1.       ATLAS CORPS PAID OVERSEAS FELLOWSHIP POSITIONS

Atlas Service Corps seeks nonprofit leaders from around the world to apply for their 2010-2011 fellowship positions in Washington, DC; Baltimore, MD; Seattle, WA; Bogota, Colombia; and New Delhi, India. Expenses are paid in this prestigious fellowship program, including a living stipend, health insurance, and training.

Applicants must have 3 or more years of experience in the nonprofit sector, a college degree, fluency in English (1 year of experience and Spanish proficiency if applying to volunteer in Colombia), and a commitment to return to their home country after their Fellowship.

Candidates from around the world are placed at outstanding host organizations in the U.S. including Ashoka, Asian American LEAD, Grameen Foundation, International Center for Missing and Exploited Children, and Population Action International. Candidates from the U.S. are placed at organizations in Bogota like Global Humanitaria and Oxfam GB.

In addition to volunteering full time at their host organizations, Fellows are enrolled in a management development training program and join a growing network of nonprofit leaders from around the world.

For more details about eligibility requirements and the application process, please visit: http://www.atlascorps.org/apply.html and watch a short video about the application process here: http://www.youtube.com/watch?v=Mx63RKbqoKY. Individuals are encouraged to apply as soon as possible.

2.       ATLAS CORPS IS HIRING A DEVELOPMENT DIRECTOR IN WASHINGTON, DC.

Organization: Atlas Service Corps
Position:  Development Director
Status:     Full-Time
Location:  Washington, DC

Description:

Atlas Corps (www.atlascorps.org) is an international program identified as a “best practice in international exchange” by the Brookings Institution that develops leaders, strengthens organizations and promotes innovation in the nonprofit sector through an overseas fellowship of skilled professionals addressing critical global issues. Atlas Corps seeks an energetic self-starter for the Development Director (DD) position. This new position is for someone eager to be out of the office building relationships and also comfortable writing the intricate details of a proposal. The DD will take a blossoming development and communications strategy to the next level of maturity. This individual will report to the CEO and will work with the six-person national and international staff.

Apply Today:

The application deadline is June 1, but we encourage you to apply as soon as possible since we will review applications as they come in and we hope to have this position start by July 1, 2010. Interested candidates should send a resume and cover letter to: apply@atlascorps.org with “Development Director Application from [your name]” in the subject of the email. More information can be found at http://www.atlascorps.org/careers.html. Applications will be accepted on a rolling basis but candidates are encouraged to apply as soon as possible.


We may also be hiring a New York City Director soon, so stay tuned for more details.

Scott Beale
Founder & CEO
Atlas Corps

Connect with us online:

3.       INTERNATIONAL GR PROJECT VACANCY ANNOUNCEMENT

International GR Project is seeking for 2 short-term applicants for the following positions:

Paid  Intern/ Assistant (for 3 months / not less than 4 hours per day / Mon-Fri)

Duties:

An intern over paid internship will be assisting in general office management, international marketing in foreign markets, making translations from Russian into English and vice versa, scheduling meetings, answering phone calls, dealing with correspondence and sub-contractors, preparing documents and presentations, drafting plans and reports, buying office supplies, contacting with businessmen, students and international organizations.

Requirements:

·         Should be a student (starting from senior) or a graduate majoring in marketing, management, business administration, IT, economics, international relations or related field. Current grades for student applicants should not be lower than 4s and 5s. Honored diploma is a plus. For graduates it is possible to apply for a full-time job (please, indicate expected salary).
·         Strong motivation, quick learning skills, ability to perform multiple tasks and meet deadlines, strong knowledge of English language, Word, Excel, Power Point, Email and internet. Fluent typing skills will be considered as advantage. Successful experience of applying for grants is a plus.

Internship/ Position is paid: interns receive reimbursement for transportation and lunches (50 $ per month). 

Upon successful completion of internship there will be award of Certificate and possible extension to a position of Manager Assistant (start salary: 200-300$ + bonuses).

Please send resumes to: emarketing2u@yandex.ru or e-market4u@yandex.ru by April 25, 2010. Early applications are a plus. Graduates applying for full-time job should indicate their salary expectations.

INTERNATIONAL GR PROJECT ОБЪЯВЛЯЕТ КОНКУРС НА ЗАМЕЩЕНИЕ СЛЕДУЮЩИХ ДОЛЖНОСТЕЙ ПО КРАТКОСРОЧНЫМ КОНТРАКТАМ:

Стажер/ Ассистент (на 3 месяца/ не менее 4 часов в день / Пон-Пят)

Обязанности:

Стажер в течении практики будет оказывать содействие в общем управлении офисом, участвовать в маркетинге на иностранных рынках, переводить с русского на англ.яз. и наоборот, назначать встречи, отвечать на телефонные звонки, работать с корреспонденцией и другими служащими, готовить документы и презентации, составлять наброски планов и отчетов, закупать офисные принадлежности, контактировать с бизнесменами, студентами, межд.организациями.

Требования:

·         Должен(жна) быть студентом последнего курса ( 4-го курса и выше) либо иметь законченное образование по специальности: маркетинг, управление, бизнес, ИТ, экономика, международные отношения или смежгные дисциплины. Для студентов-аппликантов текущие оценки должны быть не ниже 4 и 5. Для выпускников диплом с отличием является преимуществом. Имеющим законченное образование может быть сразу предложена работа ( пожалуйста, укажите зарплату, которую Вы ожидаете получать)
·         Должен(жна) иметь заинтересованность в работе, уметь быстро усваивать новое, выполнять несколько заданий в намеченные сроки, отлично знать английский язык, MS Word, Excel, Power Point, Email и интернет. Умение быстро печатать и предыдущий похожий опыт будут рассматриваться как преимущества. Успешный опыт получения грантов и подачи грантовых заявок является преимуществом.

Стажировка оплачивается: стажеры получают сумму для покрытия транспортных расходов и обедов (50 $ в месяц). При успешном прохождении стажировки выдается Сертификат и возможно предложение по работе в качестве Ассистента менеджера (с начальной зарплатой 200-300$ + бонусы).

Пожалуйста, пришлите резюме по электр. почте: emarketing2u@yandex.ru или e-market4u@yandex.ru до 25 апреля, 2010 г. Срочная вакансия. Подача документов к раннему сроку желательна. Соискателям, имеющим законченное образование и подающим документы на работу на полный рабочий день, следует указать зарплату, которые они ожидают получать.

********************************************
END OF THE 314rd LISTSERV ISSUE
*********************************************

ShareThis