Предлагаем Вам 422-й
выпуск электронной рассылки для кыргызстанских выпускников программ
Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо
являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством США, либо
Вы запросили данную информацию. В
настоящее время в списке получателей рассылки зарегистрировано около 1000
электронных адресов.
Электронная рассылка для кыргызстанских выпускников
программ Госдепартамента США предназначена для информирования о мероприятиях,
проводимых для выпускников, а также для распространения новостей и объявлений
от АЙРЕКС, АКСЕЛС, Посольства США в Кыргызстане и других организаций о
вакансиях, грантовых программах, стипендиях для учебы и стажировок и других возможностях для личного,
академического и профессионального роста.
Информация рассылается один раз в неделю. Вы вправе распространять ее среди всех
заинтересованных лиц.
У этого сообщения нет приложений, поэтому из соображений
безопасности не открывайте возможных прикрепленных файлов. Для Вашего удобства, теперь выпуски
электронной рассылки размещаются в формате word по адресу http://www.irex.kg/en/alumni/newsletter.html и
http://www.facebook.com/IREXKyrgyzstan.
Если Вы желаете распространить
какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее
сообщение на адрес alumni-kg+owners@irex.org не позднее 13:00 каждую среду.
Сообщения,
отправленные напрямую на электронный адрес рассылки, блокируются.
Сегодня
17 октября 2012 г .
В этом выпуске:
*************************************************************
1)
ANNOUNCEMENTS/ ОБЪЯВЛЕНИЯ:
1. SOCIAL
ENTREPRENEURSHIP PROGRAMS, INTERNATIONAL YOUTH FOUNDATION"S JASA.KG, BISHKEK , KYRGYZSTAN .
APPLICATION DEADLINE: OCTOBER 19, 2012
2. МАЛЫЕ СУБСИДИИ ДЛЯ ПОДДЕРЖКИ ИНИЦИАТИВ МОЛОДЕЖНЫХ
ОРГАНИЗАЦИЙ И ИНИЦИАТИВНО-ВОЛОНТЁРСКИХ ГРУПП, ОБЩЕСТВЕННОЕ ОБЪЕДИНЕНИЕ «ДОСТОЯНИЕ РЕСПУБЛИКИ» В РАМКАХ РЕАЛИЗАЦИИ
ПРОЕКТА «НАЦИОНАЛЬНЫЙ МОЛОДЕЖНЫЙ РЕСУРСНЫЙ ЦЕНТР» ПРИ ПОДДЕРЖКЕ МИНИСТЕРСТВА
МОЛОДЕЖИ, ТРУДА И ЗАНЯТОСТИ КЫРГЫЗСКОЙ РЕСПУБЛИКИ И ГЕРМАНСКОГО ОБЩЕСТВА ПО
МЕЖДУНАРОДНОМУ СОТРУДНИЧЕСТВУ (GIZ). СРОК ПОДАЧИ ПРОЕКТНЫХ ЗАЯВОК С 4 ПО
25-ОКТЯБРЯ 2012-ГОДА.
3. ADVANCED ENGLISH COURSE FOR EDUCATORS, ENGLISH ACCESS MICROSCHOLARSHIP
PROGRAM, AMERICAN COUNCILS FOR INTERNATIONAL EDUCATION (ACCELS), OSH , KYRGYZSTAN .
APPLICATION DEADLINE:
OCTOBER 22, 2012
4. ФОТОКОНКУРС НА ТЕМУ "ЛЮДИ КЫРГЫЗСТАНА В
ПОВСЕДНЕВНОЙ ЖИЗНИ", ПРЕДСТАВИТЕЛЬСТВО ЕВРОПЕЙСКОГО СОЮЗА В КЫРГЫЗСКОЙ
РЕСПУБЛИКЕ, ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ФОТОРГРАФИЙ: 5 НОЯБРЯ 2012 Г.
5. СТИПЕНДИИ
КЕМБРИДЖСКОГО УНИВЕРСИТЕТА 2013-2014ГГ., ФОНД «СОРОС-КЫРГЫЗСТАН», БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН.
ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 5 НОЯБРЯ 2012 Г.
2) VACANCIES / ВАКАНСИИ:
1.
VACANCY: FINANCE ASSISTANT, A
REPRESENTATIVE OFFICE OF THE INTERNATIONAL RESOURCES GROUP (IRG) IN THE KYRGYZ
REPUBLIC, IMPLEMENTING TRANSITION INITIATIVES PROGRAM OF USAID/OTI, OSH,
KYRGYZSTAN. DEADLINE: OCTOBER 19, 2012
2. VACANCY: MEDIA OFFICER, AGENCY
FOR TECHNICAL COOPERATION AND DEVELOPMENT (ACTED), OSH , KYRGYZSTAN .
DEADLINE: OCTOBER 21, 2012
3. VACANCY: GIS OFFICER, AGENCY FOR
TECHNICAL COOPERATION AND DEVELOPMENT (ACTED), OSH , KYRGYZSTAN .
DEADLINE: OCTOBER 25, 2012
4. VACANCY: PROJECT ASSISTANT,
AGENCY FOR TECHNICAL COOPERATION AND DEVELOPMENT (ACTED), OSH , KYRGYZSTAN .
DEADLINE: OCTOBER 25, 2012
5. VACANCY: PROJECT SUPERVISOR,
AGENCY FOR TECHNICAL COOPERATION AND DEVELOPMENT (ACTED), OSH , KYRGYZSTAN .
DEADLINE: OCTOBER 25, 2012
6.
VACANCY: ACCESS PROGRAM TEACHER,
AMERICAN COUNCILS FOR INTERNATIONAL EDUCATION (ACCELS), BISHKEK , KYRGYZSTAN .
DEADLINE: OCTOBER 22, 2012
7. ВАКАНСИЯ: ФИНАНСОВЫЙ АССИСТЕНТ, ПРЕДСТАВИТЕЛЬСТВО ИНТЕРНЭШНЛ РЕСОУРСЕСГРУП
ЛТД. В КР (IRG), ПРОГРАММА ПЕРЕХОДНЫХ ИНИЦИАТИВ АГЕНТСТВА США ПО МЕЖДУНАРОДНОМУ РАЗВИТИЮ
(USAID/OTI), ОШ, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 19 ОКТЯБРЯ 2012 Г.
8. ДОЛГОСРОЧНЫЕ И КРАТКОСРОЧНЫЕ ПОЗИЦИИ, CHEMONICS INTERNATIONAL INC, БИШКЕК,
КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 19 ОКТЯБРЯ 2012 Г.
**************************************************
ANNOUNCEMENTS/ ОБЪЯВЛЕНИЯ:
**************************************************
1. SOCIAL ENTREPRENEURSHIP PROGRAMS, INTERNATIONAL YOUTH FOUNDATION"S JASA.KG,
BISHKEK , KYRGYZSTAN . APPLICATION DEADLINE:
OCTOBER 19, 2012
Through a competitive process, IYF Kyrgyzstan
project will identify one (1) project to
be supported by Jasa.kg amongst those projects submitted through this
application process. The Jasa.kg grant
will support a quality, results-oriented, and sustainable social
entrepreneurship program that addresses social entrepreneurship among youth in Kyrgyzstan . The funded project will promote social
entrepreneurship among youth as a means to engage in their communities and
demonstrate a commitment to addressing social issues and challenges, and
increase entrepreneurship and employment opportunities for vulnerable youth.
The funded project will reach a minimum of 400 youth.
IYF Kyrgyzstan does not expect the individual
grant to exceed $50,000. The actual
grant budget will be negotiated based on the organization’s capacity and the
proposed activity.
Funded projects will support an activity or
activities that can demonstrate results for a period not exceeding 12 months,
with a start date no later than December 1, 2012. The geographic location
covered will be Kara Balta, Osh
and Jalal-Abad Oblasts, and the new settlements “novoistroika” around Bishkek.
The target group is youth ages 14 – 29 years.
Overview:
·
Projects will have a
clear focus on social entrepreneurship among youth
·
Project will include
training for youth in the target areas on
social entrepreneurship (please include overview of proposed training
curriculum )
·
Design a curriculum
or training manual (* if organization does not currently have a curriculum)on
social entrepreneurship to conduct comprehensive trainings in target areas
·
Project will equip vulnerable or marginalized youth
with skills needed to be a successful social entrepreneur through increasing
their capacity to start up social businesses
·
Project will include
a mentorship program for successful
social entrepreneurs with select
graduates of the project
·
Project will
promote social entrepreneurship through
effective an public relations campaign
including wide – range media coverage, scientific articles, social media
Eligibility Criteria:
1. Non – governmental organizations in the form of public association or
public fund, and business – associations registered in Kyrgyz Republic
2. Organizational and financial sustainability of applicant organizations and
experience in managing similar or relevant projects in target areas
3. Team-proposals from Bishkek, Kara-Balta town, Osh and Jalal – Abad oblasts are allowable
4. Organization will have a professional experts in social entrepreneurship
and business that will commit to work on the project at an appropriate level of
effort
5. Organization will have a network or experience with existing social
entrepreneurs in Kyrgyzstan
Application Process
Complete and submit the application form via e-mail
to m.djanbaev@iyfnet.org Download
the application and budget template from http://www.donors.kg/en/tenders/132/
or obtain hardcopies from IYF Kyrgyzstan (Tynystanova str. 197 (4th
floor)). Applications accepted in
Kyrgyz, English and/or Russian.
Questions with regard to the application should be submitted to Marat
Djanbaev at the email address noted above.
Deadline for applications: 5pm, October 19, 2012
About International Youth Foundation’s Jasa.kg Program
International Youth Foundation’s Jasa.kg, funded
by USAID, goal is to catalyze a generation of young people to actively engage
in building a stable, prosperous and democratic Kyrgyzstan . It is broadly
recognized that this generation of young people has the potential to usher in
promising advances in political, business and civil society leadership for the
country. However, without appropriate pathways to develop such potential, youth
will perpetuate broken systems and cycles of poverty. It is, therefore,
critical to offer youth opportunities to access the tools needed to realize a
new direction for Kyrgyzstan
and to inspire in them a combination of desire, motivation and focused purpose
that equip them to create such a future for themselves.
2. МАЛЫЕ СУБСИДИИ ДЛЯ ПОДДЕРЖКИ ИНИЦИАТИВ МОЛОДЕЖНЫХ
ОРГАНИЗАЦИЙ И ИНИЦИАТИВНО-ВОЛОНТЁРСКИХ ГРУПП, ОБЩЕСТВЕННОЕ ОБЪЕДИНЕНИЕ «ДОСТОЯНИЕ РЕСПУБЛИКИ» В РАМКАХ РЕАЛИЗАЦИИ
ПРОЕКТА «НАЦИОНАЛЬНЫЙ МОЛОДЕЖНЫЙ РЕСУРСНЫЙ ЦЕНТР» ПРИ ПОДДЕРЖКЕ МИНИСТЕРСТВА
МОЛОДЕЖИ, ТРУДА И ЗАНЯТОСТИ КЫРГЫЗСКОЙ РЕСПУБЛИКИ И ГЕРМАНСКОГО ОБЩЕСТВА ПО
МЕЖДУНАРОДНОМУ СОТРУДНИЧЕСТВУ (GIZ). СРОК ПОДАЧИ ПРОЕКТНЫХ ЗАЯВОК С 4 ПО
25-ОКТЯБРЯ 2012 Г.
Общественное
Объединение «Достояние Республики» в
рамках реализации проекта «Национальный Молодежный Ресурсный Центр» при
поддержке Министерства молодежи, труда и занятости Кыргызской Республики и
Германского Общества по Международному Сотрудничеству (GIZ) объявляет открытый
конкурс малых субсидий для поддержки инициатив инициативно-волонтёрских
групп, также организаций работающих с молодежью.
Основная цель программы малых
субсидий:
Поддержка инициатив
организаций, работающих с молодежью и инициативно- волонтёрских групп,
направленных на продвижение репродуктивного здоровья и прав молодежи (далее РЗПМ), включая профилактику ВИЧ\СПИД и предотвращение употребления наркотиков
среди молодежи.
Задачи программы:
·
увеличение числа НПО продвигающих
РЗПМ, профилактику ВИЧ\СПИД и
предотвращения употребления наркотиков среди молодых людей.
·
вовлечение молодых людей в
вопросы РЗПМ, профилактику ВИЧ\СПИД и предотвращения употребления наркотиков
среди молодых людей.
·
привлечение внимания
общественности к проблемам РЗПМ, профилактику ВИЧ\СПИД и предотвращения
употребления наркотиков среди молодых людей.
·
усиление сотрудничества между
НПО, инициативно-волонтёрскими группами и государственными организациями в
вопросах РЗПМ, профилактики ВИЧ\СПИД и предотвращения употребления наркотиков
среди молодых людей.
·
повышение потенциала региональных
НПО, инициативно-волонтёрскими группами
в области продвижения РЗПМ, включая
профилактику ВИЧ и предотвращения употребления наркотиков среди молодежи.
Целевая группа программы:
1. Общественные неправительственные организации,
работающие с молодежью.
2. Молодежные организации (70% членов организаций
является молодежь в возрасте от 14 до 28 лет)
3. Инициативные группы из числа молодых людей.
Малые субсидии могут быть
выделены на следующие мероприятия:
·
Проведение
информационно-образовательных мероприятий по освещению вопросов РЗПМ,
профилактики ВИЧ\СПИД и предотвращения
употребления наркотиков среди молодежи
·
Создание площадок для обсуждения
проблем в области продвижения РЗПМ, включая
профилактику ВИЧ\СПИД и
предотвращения употребления наркотиков с участием молодых людей
·
Проведение адвокационных компаний
в области продвижения РЗПМ, включая
профилактику ВИЧ и предотвращения употребления наркотиков с вовлечением
государственных организаций, НПО и молодых лидеров.
·
Повышение потенциала общин,
гражданского общества, органов МСУ в регионах страны по вопросам РЗПМ,
профилактики ВИЧ и предотвращения употребления наркотиков
·
Проведение мероприятий по
консолидации и мобилизации общественности в области продвижения РЗПМ,
включая профилактику ВИЧ и
предотвращения употребления наркотиков
·
Другие мероприятия в области
продвижения РЗПМ, профилактики ВИЧ и предотвращения употребления наркотиков.
Бюджет проекта должен быть
в пределах 30000 сомов. Бюджет необходимо предоставить по нижеуказанной форме,
в сомах (KGS). Отбор проектных предложений будет проводиться независимой
комиссией из числа партнеров проекта.
При составлении бюджета проекта заявители могут пользоваться услугами, предоставляемыми
Национальным Молодежным Ресурсным Центром на бесплатной основе по
предварительному согласию с сотрудниками проекта.
Приоритеты при
предоставлении малых субсидий:
·
НМРЦ не ограничивает в выборе
конкретной темы для написания проекта, но она должна быть в рамках вышеуказанной
тематики.
·
НМРЦ открыт новым идеям,
инновационным методам и подходам.
Приветствуются проекты:
·
в которых помимо
организации-заявителя будут привлечены в качестве партнеров другие организации
и инициативные группы, для совместной реализации проекта;
·
которые могут в дальнейшем
продолжить самостоятельно работу по завершению финансирования проекта.
Заполните заявку на русском
или кыргызском языке и отправьте на следующие электронные адреса: dostoyanie.respubliki@gmail.com,
или sultanbekovasaltanat@gmail.com
Срок подачи проектных
заявок с 4 по 25-октября 2012-года.
По всем интересующим
вопросам можете обращаться по следующим контактам:
·
sultanbekovasaltanat@gmail.com 0(312) 300-238/ 0(312)896-312.
Лица, заполнившие проектные
предложения согласно условиям конкурса и прошедшие конкурсный отбор будут
оповещены по электронной почте.
После истечения срока приема заявки принимаются, но будут
рассмотрены позже во втором раунде программы.
3. ADVANCED ENGLISH
COURSE FOR EDUCATORS, ENGLISH ACCESS MICROSCHOLARSHIP PROGRAM, AMERICAN
COUNCILS FOR INTERNATIONAL EDUCATION (ACCELS), OSH , KYRGYZSTAN .
APPLICATION DEADLINE: OCTOBER 22, 2012
Course Description
American Councils for International Education
(АКСЕЛС) is looking for school teachers and educators interested in an 8 month
course in the Osh
area to improve their reading, writing, and spoken fluency in English. Participants will attend 3 mandatory 90
minute sessions per week and be expected to complete out of class
assignments. The course will use an
advanced English language course book published in the US that can be used at the school level in Kyrgyzstan . At the completion of the course participants
will have a greater mastery of English and a certificate of completion.
Cost
This course will cost approximately 60 som per
class to cover course materials. All
materials will stay with the participants at the course’s conclusion.
The course will begin in November 2012. The
deadline for applications is October 8, 2012. The position is contingent upon
State Department funding.
Requirements to participate:
·
Current teacher of English at a school in the Osh area;
·
Attendance at each class 3 times per week;
·
Monthly fee of 720 som to cover materials.
To apply, please send a resume and a one-page
statement of interest (i.e. cover letter) to American Councils for
International Education (98/1 Tynystanov Str. Bishkek), or by email to dmf@americancouncils.kg (and CC: aknazarovaj@americancouncils.kg)
before 17:00 on October 22, 2012. Please
indicate in the subject line of the email “Advanced English Course for
Educators”. For further information,
please call +996-312-664838. Only
successful candidates will be invited for interviews.
4. ФОТОКОНКУРС НА ТЕМУ "ЛЮДИ КЫРГЫЗСТАНА В
ПОВСЕДНЕВНОЙ ЖИЗНИ", ПРЕДСТАВИТЕЛЬСТВО ЕВРОПЕЙСКОГО СОЮЗА В КР. ПОСЛЕДНИЙ
СРОК ПРИЕМА ФОТОРГРАФИЙ: 5 НОЯБРЯ 2012 Г.
Фотография должна показать жителяжителей Кыргызстана в повседневной жизни
(в быту, на работе, в городской среде или в сельской местности) и
сопровождаться описанием до пяти слов и датой съемки.
В конкурсе могут принять участие как фотографы профессионалы, так и
любители. Для участия, необходимо прислать одну фотографию с разрешением 300
dpi на следующий адрес: eu.kg.photo@gmail.com
Жюри конкурса отберет 50 фотографий, из которых выберет 3 самые лучшие. Их
авторы будут награждены ценными призами (1-е место: зеркальная цифровая
фотокамера, 2-е место: iPad3, 3-е место: внешний диск и сумка) во время
церемонии открытия фотовыставки, где будут представлены все 50 конкурсных
работ. Далее выставка будет экспонироваться в Брюсселе, Бельгия.
Фотографии на конкурс принимаются до 5 ноября 2012 года. Присылая свою фотографию
на конкурс, участник передает права на ее использование Представительству ЕС в
КР.
5. СТИПЕНДИИ
КЕМБРИДЖСКОГО УНИВЕРСИТЕТА 2013-2014ГГ., ФОНД «СОРОС КЫРГЫЗСТАН», БИШКЕК,
КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 5 НОЯБРЯ 2012 Г.
Стипендия спонсируется совместно Фондом «Открытое Общество» – Лондон
/Cambridge Overseas Trust и Кембриджским Университетом. Данная стипендия
предлагается для того, чтобы предоставить возможность обучения в годичной
программе магистратуры в Великобритании по определенным специальностям молодым
специалистам, имеющим достижения на
академическом поприще, и демонстрирующим лидерские качества. Каждая стипендия
предоставляет оплату всех университетских взносов на протяжении курса обучения,
ежемесячную стипендию на ежедневные расходы, и транспортные расходы до
Великобритании и обратно. Стипендия покрывает расходы только на одного
человека, финансирование членов семьи стипендиата не предусмотрено.
Предметы , поддерживаемые в рамках стипендии:
·
Conservation Leadership
·
Society and Development
·
Public Health
·
Environmental Science or Policy
·
Gender Studies
·
Law
Требования к кандидатам
Кандидаты должны:
· Иметь кыргызское гражданство. Кандидат должен проживать в стране
гражданства на момент подачи заявки и в период проведения конкурса.
·
Продемонстрировать выдающийся академический потенциал, знания в выбранной
области.
·
Свободно владеть английским языком
·
Намереваться продолжить академическую работу в стране своего гражданства
·
Вернуться в страну своего гражданства после окончания обучения;
·
Иметь диплом о высшем образовании (бакалавра или специалиста);
·
Подача документов и последние сроки подачи заявок
Для получения информации относительно курсов обучения, требования
университета ,предъявляемые по каждой специальности, особенно, условия приема и
требования к английскому языку, кандидаты должны самостоятельно проверить сайт
университета:
Затем сдать заявку на стипендию представителю стипендиальных программ Фонда
«Сорос-Кыргызстан» по адресу не позднее 15 ноября, 18:00. Заявки после срока
приниматься не будут. После этого вы
получите код ваучера по почте от Кембриджского университета для онлайн платежа,
вы должны затем отправить онлайн заявку
в университет Cambridge
не позднее 4 декабря 2012- заявки после конечного срока приниматься не
будут!
Окончательное решение относительно стипендии будет приниматься совместно
Фондом «Открытое Общество»-Лондон и университетом. Представители Фонда
«Открытое Общество» в вашей стране не принимают решения относительно стипендии.
Они незамедлительно оповестят вас о результатах конкурса, как только у них
будет эта информация.
Все документы должны быть распечатаны с одной стороны страницы. Не
скрепляйте документы степлером, только скрепкой. Документы должны быть сданы в
фонд «Сорос-Кыргызстан» не позднее 18.00, 15 ноября 2012
Дополнительную информацию можно получить:
Фонд «Сорос-Кыргызстан»
г. Бишкек, ул. Логвиненко, 55а
тел.: (312) 66-34-75
контактное лицо – Миргуль Иминова
**************************************************
VACANCIES
/ ВАКАНСИИ:
**************************************************
1.
VACANCY:
FINANCE ASSISTANT, A REPRESENTATIVE OFFICE OF THE INTERNATIONAL RESOURCES GROUP
(IRG) IN THE KYRGYZ REPUBLIC, IMPLEMENTING TRANSITION INITIATIVES PROGRAM OF
USAID/OTI, OSH, KYRGYZSTAN. DEADLINE: OCTOBER 19, 2012
Requirements
to candidates:
·
Education in Finance, Accounting
or other related fields;
·
Minimum 3 years of working
experience in Finance;
·
Working experience in USAID
projects is highly preferred;
·
English language proficiency;
·
Excellent communication skills;
·
Ability to work in a team; and
·
Ability to work efficiently in
tight deadlines.
Please send cover letter and resume in English with the position
of interest in the subject line to: osh.project.recruitment@gmail.com by 17:30 on October 19, 2012.
Only shortlisted candidates will be invited to an interview.
2.
VACANCY:
MEDIA OFFICER, AGENCY FOR TECHNICAL COOPERATION AND DEVELOPMENT (ACTED), OSH , KYRGYZSTAN .
DEADLINE: OCTOBER 21, 2012
ACTED is an International Non Governmental Organization registered
in France with operations in
Kyrgyzstan
since 2005. ACTED is implementing an integrated rural development strategy
including community mobilization, local governance initiative, agriculture, SME
development, social infrastructure rehabilitation, water and sanitation. ACTED is now announcing a vacancy for
qualified candidates for the following position in Osh for Peace building and Conflict
Mitigation Project.
1)
Media Officer (reference #
RW_1205/BBG-07)
Duty station: Osh
(with frequent visits to Bishkek, Jalal-Abad, Batken)
Responsibilities:
·
Support Project Manager on all
public information issues incl. support of peace-building in community mobilization,
including organizing and reporting on media presence and media coverage of
project public events, especially community events organized through local
partner.
·
Regularly written update the
Project Manager about the weekly/monthly on work progress and overall project
timeline of activities, incl. visibility, outreach, crowd sourcing, media
campaigns.
·
Research and compile all research
relevant data for the production of newsletters, brochures
·
leaflets, public information
material, as well as media campaigns.
·
Collect and verify information
(like a journalist) required for newsletters, brochures, leaflets, public
information material, as well as media campaigns; liaise with key project staff
to obtain information.
·
Develop and implement a media
plans in support of peace-building activities, incl. TV, radio, newspapers, and
potentially other forms of media to outreach across.
·
Pro-actively identify media and
public information/outreach opportunities in support of project goals and
objectives, providing help with spoken or written translations.
Required
qualification:
·
University degree in journalism
or another relevant subject in the field of information, social marketing and
communication
·
Previous experience with
journalism or with writing for a wide audience, including some peace-building
experience preferably with similar projects in Kyrgyzstan ;
familiarity with the social, cultural and political makeup of Kyrgyzstan .
·
Experience with media,
journalists, printing houses, translation service agencies, and if need be also
with local authorities and other research organizations.
·
Good writing and conversational
skills in English, Russian and Kyrgyz, knowledge of the Uzbek language a
plus. Ability to combine attractive
written language with visual tools (photos, logos, videos, sound, etc) is an
advantage.
Submission
of application:
Applications, in English, should include a CV, a cover letter and
two references.
Applications should be submitted no later than 17.30 on October
21, 2012 to the following addresses: jobs.acted@gmail.com mentioning the
reference of the position in the subject of the E-mail: (i.e. Project Manager).
When possible, a paper version must be posted simultaneously to:
·
ACTED Central office in Osh House#1, Street #10,
215 a quarter, m/r Dostuk 723500 Osh. Tel. +996 3222 55980 - Only short-listed candidates will be
invited to an interview.
3. VACANCY:
GIS OFFICER, AGENCY FOR TECHNICAL COOPERATION AND DEVELOPMENT (ACTED), OSH , KYRGYZSTAN .
DEADLINE: OCTOBER 25, 2012
ACTED is an international non-governmental, apolitical
organization based in Paris with operations in Kyrgyzstan
since 2005. ACTED implements various projects in Kyrgyzstan including, agricultural
development, disaster risk reduction (DRR), social infrastructure
rehabilitation, vocational training and labour migration. ACTED is announcing a vacancy for qualified
candidates for the following position:
1. GIS Officer (Reference
# RW_1205\010)
Duty station: Osh
city
Responsibilities:
·
Prepare, conceptualize and
produce geographic/participatory maps, including supervising and monitoring of
mapping data collection and ensuring dynamic link between GIS data and ACTED
databases;
·
Co-develop GIS components in
proposals and supervise implementation within projects;
· Train relevant ACTED and partner
staff on usage of maps and GPS and data collection techniques and protocols;
·
Maintain extremely high level of
organization and document all methodologies used.
·
Identify map information needs
and sources of map information;
·
Ensure that the produced maps
meet the requirements of concerned ACTED departments;
·
Collect and store metadata for
all spatial information; and
·
Ensure that partners and
collaborators collect the necessary information to permit creation of maps
·
Design, centralize/compile and
update GIS and general datasets;
·
Aid ACTED data collection, enter,
and analyze as well as facilitate reporting;
·
Manage the spatial datasets, and
verify and update collected data; and
·
Provide necessary mapping and
other general data to Coordination, AMEU and relevant Programs.
Required personal qualifications:
· Flexibility and adaptability are
essential, as well as the ability to plan, take initiative and organize work
independently. In addition, impartiality, objectivity and confidentiality are
imperative;
·
Good technical knowledge,
particularly related to data management, in addition to experience with
relevant tools (Access, Excel, SQL, etc). A good command of GIS software and
general practice as well as familiarity with other information and data sources
related to GIS to be recommended to ACTED Kyrgyzstan for better GIS practices
would be an asset.
· Honesty, forthrightness, clear
reporting, understanding the nature of the work carried out by ACTED program is
necessary, thereby ensuring the relevancy and usability of the maps produced.
·
Willingness to learn and capacity
to innovate: GIS Officer must be inventive and eager to improve his own skills,
be capable to adapt, shape and develop tools best suited for ACTED’s
activities;
·
Ability to travel to the field
for data collection,
·
Cross-checking the data and
provide training to field staff;
·
Good communication skills with
international and national staff as well as rural communities;
Applications, in English, should include a CV, a cover letter and
two references. Applications should be submitted no later than 17:30 on October
21 2012 to the following address:
jobs.acted@gmail.com mentioning
the position in the subject of the E-mails: (i.e. GIS Officer Vacancy)
When possible, a paper version must be posted simultaneously to:
·
ACTED Central office in Osh, House#1,
Street #10, 215 a quarter, m/r Dostuk 723500 Osh, Tel. +996 3222 55980
Only short-listed candidates will be invited to an interview.
4.
VACANCY:
PROJECT ASSISTANT, AGENCY FOR TECHNICAL COOPERATION AND DEVELOPMENT (ACTED), OSH , KYRGYZSTAN .
DEADLINE: OCTOBER 25, 2012
ACTED is an International Non Governmental
Organization registered in France
with operations in Kyrgyzstan
since 2005. ACTED is implementing an integrated rural development strategy
including community mobilization, local governance initiative, agriculture, SME
development, social infrastructure rehabilitation, water and sanitation. ACTED is now announcing a vacancy for
qualified candidates for the following position in Osh for Peace building and Conflict
Mitigation Project.
1) Project Assistant (reference # RW_1205/BBG-08)
Duty station: Osh (with frequent visits to Bishkek,
Jalal-Abad, Batken)
Responsibilities:
·
To help
prepare and organise internal and external meetings, and take minutes of these
meetings;
·
To assist
the Project Manager in the preparation of any administrative or programme
documents;
·
To
translate and prepare electronic versions of any correspondence and program
documents;
·
To assist
in the procurement for project activities; and support the controlling of
budget limits;
·
To
provide translations during meetings as well as during field visits and site
meetings. To provide written translations of reports, letters and other
relevant documents upon request by the Project Manager.
·
Support
the project team to obtain and provide data for the monitoring and evaluation
of all activities;
·
To
support the implementation of weekly and monthly activity work-plans of team
members and field staff, as well as the partner organization.
·
To
collect, enter, analyse all program data, and format them into specific reports
Required qualification:
·
Higher
education in relevant field
·
Prior
experience in the field of project assisting preferably in local or
international organizations
·
Ability
to travel to the field for data collection,
·
Good
communication skills with international and national staff as well as rural
communities;
·
Flexibility
and adaptability are essential, as well as the ability to plan, take initiative
and organize work independently. In addition, impartiality, objectivity and
confidentiality are imperative.
·
Good
writing and conversational skills in English, Russian and Kyrgyz, knowledge of
the Uzbek language a plus.
·
Good
computer skills (MS Word, Excel).
Submission of application:
Applications, in English, should include a
CV, a cover letter and two references.
Applications should be submitted no later
than 17.30 on October 21, 2012 to the following addresses: jobs.acted@gmail.com
mentioning the reference of the position in the subject of the E-mail: (i.e.
Project Manager).
When possible, a paper version must be
posted simultaneously to:
·
ACTED
Central office in Osh House#1, Street #10, 215 a quarter, m/r Dostuk 723500 Osh,
Tel. +996 3222 55980
Only short-listed candidates will be
invited to an interview.
5.
VACANCY:
PROJECT SUPERVISOR, AGENCY FOR TECHNICAL COOPERATION AND DEVELOPMENT (ACTED), OSH , KYRGYZSTAN .
DEADLINE: OCTOBER 25, 2012
ACTED is an International Non Governmental Organization registered
in France with operations in
Kyrgyzstan
since 2005.
ACTED is implementing an EU funded Disaster Risk Reduction project
and is seeking a Project Supervisor to assist ACTED in project implementation
and its work with the Ministry of Emergency Situations (MoES).
ACTED is announcing a vacancy for qualified candidates for the
following position in Osh :
1) Project Supervisor
(DIPECHO VII – Disaster Risk Reduction Project)
reference #
RW_1205\03BEU-001)
Duty station: Osh
(with regular visits to Batken)
Responsibilities:
·
In association with the Regional
Project Manager (RPM), general supervision of the project team and activities
in Kyrgyzstan
·
Production of bi-weekly planning
and implementation reporting in association with the RPM
·
Liaison and communication with
MoES Kyrgyzstan and
facilitation between MoES Kyrgyzstan
and CoES Tajikistan ;
·
Acting as the focal point for the
Disaster Reduction Coordination Unit in Kyrgyzstan
·
Contributing and enhancing
ACTED’s Cross Border Disaster Risk Reduction Program
Required
qualification:
·
At least two years’ experience in
project management preferably in the area of Disaster Risk Reduction
·
Excellent working relationships
with MoES and international stakeholders active in Disaster Risk Management
within the Kyrgyz
Republic (especially the
Southern Region)
·
Degree (MA preferred) in Disaster
Risk Management, Engineering, International Development or related discipline
·
Willingness to travel frequently
to the field and liaise with international project management staff and work
with Tajik colleagues
·
Fluency in English, Russian and
Kyrgyz is required.
·
Strong skills in MS Word, MS
Excel, MS PowerPoint, MS Outlook
·
Line Management
·
The post will be line managed by
the Regional Disaster Risk Reduction Project Manager based in Khujand , Tajikistan
Submission
of application:
Applications, in English, should include a CV, a cover letter and
two references.
Applications should be submitted no later than 17.30 on October 25,
2012 to the following addresses:
jobs.acted@gmail.com mentioning
the reference of the position in the subject of the E-mail: (i.e Project
Supervisor).
When possible, a paper version must be posted simultaneously to:
ACTED Central office in Osh
House#1, Street #10, 215 a quarter, m/r Dostuk 723500 Osh
Tel. +996 3222 55980
Only short-listed candidates will be invited to an interview.
6.
VACANCY: ACCESS PROGRAM TEACHER,
AMERICAN COUNCILS FOR INTERNATIONAL EDUCATION (ACCELS), BISHKEK , KYRGYZSTAN .
DEADLINE: OCTOBER 22, 2012
Position Description
American Councils for International Education (АКСЕЛС) is looking
for 13 candidates to fill the vacancy of English Access Microscholarship
Program Teachers in Kara-Balta, Balykchi, Karakol, Naryn, Kochkor, Talas,
Kurshab, and the Osh
region. These positions will participate in a teacher training seminar in
October-November 2012 and begin teaching classes 6 hours per week in November
2012.
The deadline for applications is Monday, October 22nd,
2012.
This position will be ESL teachers of the English Access
Microscholarship Program (Access). Access is funded by the U.S. Department of
State’s Bureau of Educational and Cultural Affairs. The Program provides
English language training to underserved, 14 to 16-year-old students through
afterschool classes and intensive summer learning activities. Access students
gain an appreciation for American culture and democratic values, increase their
ability to participate successfully in the socio-economic development of their
countries, and gain the ability to compete for and participate in future U.S. exchange
and study programs.
Access teachers will report to the American Councils Kyrgyzstan
Access Coordinators in Bishkek and Osh
and work in close cooperation with the Public Affairs section (PAS) of the
Bishkek U.S. Embassy.
Responsibilities:
·
Solicit, interview, and help test
during student recruitment for the program;
·
Review student applications for
the Access program to ensure eligibility and financial need;
·
Prepare lessons for students
using materials provided by American Councils and track attendance and student
performance;
·
Communicate on a weekly basis
with the Bishkek Access Coordinator, on the proper use of materials, writing
lesson plans, evaluating student progress;
·
To help ensure the quality of the
program and the security of teaching supplies and confidential materials;
·
Respond to American Councils and
PAS requests for information and collecting and process program feedback, and
attend follow-up teacher trainings and seminars;
·
Submit monthly teaching reports
including student attendance and grades, and timely financial documentation;
·
To help organize, plan, and help
conduct a 5-day summer camp July 10-14, 2013;
·
Other program-related tasks, as
required and assigned.
Qualifications:
·
Experience in English teaching in
the Kyrgyz Republic , secondary teaching experience
preferred;
·
Strong knowledge of the U.S. education system and U.S. culture;
·
Experience with the U.S. education
pedagogy and standardized testing;
·
Demonstrated training or teaching
ability with strong English language skills and strong communication skills;
·
Effective, professional
interpersonal skills and strong computer skills, especially MS Excel and Word;
·
Demonstrated organizational
ability and attention to detail;
·
Undergraduate degree required.
To apply, please send a resume and a one-page statement of
interest (i.e. cover letter) to American Councils for International Education
(98/1 Tynystanov Str.), or by email to director@americancouncils.kg (and
CC: access@americancouncils.kg,
aknazarovaj@americancouncils.kg)
before 17:00 Monday October 22, 2012.
Please indicate in the subject line of the email “Access Program Teacher
Position” and the name of your city. For
further information, please call +996-312-664838. Only successful candidates will be notified for
interviews.
7. ВАКАНСИЯ: ФИНАНСОВЫЙ АССИСТЕНТ, ПРЕДСТАВИТЕЛЬСТВО ИНТЕРНЭШНЛ РЕСОУРСЕСГРУП
ЛТД. В КР (IRG), ПРОГРАММА
ПЕРЕХОДНЫХ ИНИЦИАТИВ АГЕНТСТВА США ПО МЕЖДУНАРОДНОМУ РАЗВИТИЮ (USAID/OTI), ОШ, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА
ЗАЯВОК: 19 ОКТЯБРЯ 2012 Г.
Представительство Интернэшнл РесоурсесГруп
Лтд.в Кыргызской Республике (IRG), осуществляющее Программу переходных
инициатив Агентства США по международному развитию (USAID/OTI), объявляет о
вакансии сроком на 1 год: ФИНАНСОВЫЙ АССИСТЕНТ
Место работы: г. Ош
Требования к кандидатам:
·
Высшее образование в области финансов, бухгалтерского
учета или других смежных дисциплинах.
·
опыт работы в финансовой сфере не менее 3-х
лет.
·
опыт работы в проектах USAIDжелателен.
·
знание английского языкаписьменно и устно.
·
отличные коммуникативные навыки.
·
умение работать в команде.
·
умение работать в сжатые сроки
Контакты:
Сопроводительное письмо и резюме на
английском языке с названием интересующей должности в заголовке сообщения
направьте на адрес: osh.project.recruitment@gmail.com до 17:30
19 октября 2012.
Наиболее подходящие кандидаты будут
приглашены на собеседование.
8. ДОЛГОСРОЧНЫЕ И КРАТКОСРОЧНЫЕ ПОЗИЦИИ, CHEMONICS INTERNATIONAL INC, БИШКЕК,
КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 19 ОКТЯБРЯ 2012 Г.
Требования к соискателю:
В число долгосрочных и краткосрочных позиций
входят:
1. Специалист по грантам и субконтрактам
2. Специалист по лабораторному оборудованию
3. Специалист по сельскому хозяйству
4. Инженер (краткосрочная позиция)
В число общих требований для данных позиций
входят:
·
Опыт работы в международных проектах,
финансируемых донорами
·
Хорошие управленческие, лидерские способности
и навыки общения
·
Предпочтительно знание английского, русского
и кыргызского языков
·
Способность работать самостоятельно и в
команде
·
Трудолюбие, ответственность и инициативность
1. Специалист по грантам и субконтрактам
Будет оказывать поддержку команде Фонда
Стратегических Мероприятий с целью
содействия и реализации грантов и субконтрактов в соответствии с требованиями
USAID. Несет ответственность за подготовку, распространение и содействие
реализации тендеров и приглашений для участия в конкурсе на получение грантов,
организовывает проведение сессий оценочной комиссии, а также отвечает за
подготовку и управление грантами и субконтрактами. Несет ответственность за
управление конкурсными процессами, начиная от исследования, приглашения грант
получателей для участия в конкурсе на получение грантов, и ведение переговоров
по грантам. Несет ответственность за соблюдение всех закупочных требований.
Оказывает логистическую поддержку и ведет
документацию по грантам и субконтрактам.
В число особых требований для данной позиции
входят:
·
Диплом о высшем (5-летнем) образовании или
степень бакалавра (4 года) в соответствующей отрасли;
·
3-5 лет практического опыта работы с грантами
и субконтрактами, преимущественно в рамках инициатив правительства США;
·
Опыт работы с международными донорскими
проектами;
·
Требуется свободное знание русского и хорошее
знание английского языков, знание кыргызского языка является преимуществом.
2. Специалист по лабораторному оборудованию
Квалификационные требования:
·
Дипломом о высшем образовании или ученой
степенью по химии или инженерному делу (предпочтительно по первой
специальности);
·
Профессиональным знанием норм ECO-TEX,
технических регламентов Таможенного союза (Российской федерации, Казахстана), а
также методов химико-аналитических испытаний;
·
Действительными знаниями производственных
процессов лабораторий, осуществляющих испытание товаров и изделий коммерческого
и потребительского характера.
3. Специалист по сельскому хозяйству
Цель должности:
Анализ, развитие и координация мероприятий по
цепочке добавленной стоимости (ДС) в области животноводства и молочного
производства в рамках деятельности Программы
Ключевые обязанности:
·
Оказание поддержки в подготовке и активная
своевременная реализация мероприятий рабочего плана по ДС животноводства и
молочного производства.
·
Анализ, координация и налаживание связей с
целью реализации мероприятий по ДС животноводства и молочного производства.
·
Предоставление стратегического руководства и
технической поддержки ДС животноводства и молочного производства, в рамках
Программы и в пользу целевых групп Программы (компаний частного сектора, НПО,
правительственных организаций, и т.д.).
·
Продвижение и поощрение проектов
предпринимателей, разработка стратегий их реализации, и взаимодействие с
целевыми группами.
·
Установление взаимоотношений с другими
донорами, НПО, правительственными ведомствами и ассоциациями частного сектора,
и ознакомление с мероприятиями по ДС животноводства и молочного производства
проводимыми ими, ведение таблицы с их контактной информации.
·
4. Инженер
Цель должности:
·
Предоставление рекомендаций, а также
осуществление руководства, надзора и инспекций при проведении ремонтных или
строительных работ на объектах, принадлежащих бенефициарам грантов и помощи в
неденежной форме, или деятельности, реализуемой сотрудниками команды по
сельскохозяйственным вопросам Программы USAID по местному развитию.
Основные обязанности:
·
Осведомленность обо всех ремонтных или
строительных работах, осуществляемых бенефициарами или сотрудниками Программы
USAID по местному развитию в рамках всех подсекторов, попадающих в сферу
деятельности команды по сельскохозяйственным вопросам: переработка фруктов и
овощей, кормовые цеха для целей животноводства, пункты сбора и охлаждения
молока, птицефермы и другие подсектора, которые могут быть добавлены
Программой.
·
Подготовка чертежей, инженерных планов,
ведомостей объемов работ и смет по мере запроса со стороны команды по сельскохозяйственным
вопросам, с целью обеспечения выполнения ремонтных и строительных работ на
должном профессиональном уровне.
·
Оказание поддержки техническому персоналу
команды по сельскохозяйственным вопросам и отслеживание хода выполнения
ремонтных и строительных работ бенефициарами, предшествующих поставке
закупленного Программой оборудования.
Контакты:
Для подачи документов по одной из данных
позиций, отправьте на указанный ниже адрес электронной почты, указав название
позиции в строке «Тема», ваше резюме (на английском языке) и подробное описание
опыта работы в соответствующей области. На собеседование будут приглашены
только кандидаты, прошедшие предварительный отбор.
Программа USAID по местному развитию
Адрес электронной почты: chemonicsLDP@gmail.com
********************************************
END OF THE 422nd LISTSERV ISSUE
*********************************************