Wednesday, April 24, 2013

Issue 447



Предлагаем Вам 447-й выпуск электронной рассылки для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством США, либо Вы запросили данную информацию.  В настоящее время в списке получателей рассылки зарегистрировано более 1000 электронных адресов.

Электронная рассылка для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США предназначена для информирования о мероприятиях, проводимых для выпускников, а также для распространения новостей и объявлений от АЙРЕКС, АКСЕЛС, Посольства США в Кыргызстане и других организаций о вакансиях, грантовых программах, стипендиях для учебы и стажировок и  других возможностях для личного, академического и профессионального роста.  Информация рассылается один раз в неделю.  Вы вправе распространять ее среди всех заинтересованных лиц.

У этого сообщения нет приложений, поэтому из соображений безопасности не открывайте возможных прикрепленных  файлов. Для Вашего удобства, теперь выпуски электронной рассылки размещаются в формате word по адресу http://www.irex.kg/en/alumni/newsletter.html  и http://www.facebook.com/IREXKyrgyzstan Если Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес alumni-kg+owners@irex.org не позднее 13:00 каждую среду.

Сообщения, отправленные напрямую на электронный адрес рассылки, блокируются.

Сегодня 24 апреля 2013 г. В этом выпуске:

*************************************************************
1) ANNOUNCEMENTS/ ОБЪЯВЛЕНИЯ:

1.       VII ЕЖЕГОДНЫЙ МЕЖДУНАРОДНЫЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНЫХ ФИЛЬМОВ ПО ПРАВАМ ЧЕЛОВЕКА, ПРАВОЗАЩИТНОЕ ДВИЖЕНИЕ «БИР ДУЙНО-КЫРГЫЗСТАН- 2013», БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПРИЕМ ЗАЯВОК ДО ЗАЯВКИ ПРИНИМАЮТСЯ С 5 АПРЕЛЯ ПО 31 МАЯ, 2013 Г.
2.       СОРЕВНОВАНИЯ ПО МИНИ-ФУТБОЛУ МЕЖДУ АССОЦИАЦИЯМИ СТИПЕНДИАТОВ МЕЖДУНАРОДНЫХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ ПРОГРАММ, 5, 6, 11, 12 МАЯ 2013 Г.
3.       THE NEXXT SCHOLARS PROGRAM
4.       «КОУЧИНГ - КЛЮЧ К ВАШЕМУ ПРОФЕССИОНАЛЬНОМУ И ЛИЧНОСТНОМУ РАЗВИТИЮ», АКАДЕМИЯ КОУЧИНГА “STEP&GROW”, 1 ПО 7 ИЮЛЯ 2013 Г.

2) VACANCIES / ВАКАНСИИ:

1.       IREX VACANCY ANNOUNCEMENT: ACCOUNTANT (SHORT TERM),  DEADLINE: April 29, 2013
2.       VACANCY: ASSISTANT, HUMAN RIGHTS WATCH, BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MAY 10, 2013
3.       ВАКАНСИЯ: РАЗРАБОТЧИК И ДИЗАЙНЕР ВЕБ-САЙТА, ПРОГРАММА ПО СОДЕЙСТВИЮ ЖОГОРКУ КЕНЕШ КЫРГЫЗСКОЙ РЕСПУБЛИКИ. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПОДАЧИ: 22 АПРЕЛЯ, 2013 Г.

**************************************************
ANNOUNCEMENTS/ ОБЪЯВЛЕНИЯ:
**************************************************

1.       VII ЕЖЕГОДНЫЙ МЕЖДУНАРОДНЫЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНЫХ ФИЛЬМОВ ПО ПРАВАМ ЧЕЛОВЕКА, ПРАВОЗАЩИТНОЕ ДВИЖЕНИЕ «БИР ДУЙНО-КЫРГЫЗСТАН - 2013», БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПРИЕМ ЗАЯВОК ДО ЗАЯВКИ ПРИНИМАЮТСЯ С 5 АПРЕЛЯ ПО 31 МАЯ, 2013 Г.

«Бир Дуйно-Кыргызстан- 2013» объявляет о начале конкурса по отбору документальных фильмов

1. Организаторы фестиваля:
Правозащитное движение «Бир Дуйно Кыргызстан» (правопреемник Правозащитного центра «Граждане против коррупции»)

2. Сроки и место проведения:
Проведение Фестиваля запланировано  на 18-24 сентября 2013 года в Бишкеке в одном из кинотеатров города, и в пяти регионах страны. Затем Фестиваль будет продолжен  в Душанбе и Худженте в Таджикистане в течение 5 дней.

3. Основная тема фестиваля «Бир Дуйно Кыргызстан-2013»:

«Трудовая миграция: права человека»
Право граждан на мирные собрания и объединения
Право граждан на самовыражение

4. Цель фестиваля:

Основная цель: повышение осведомленности и правосознания граждан в области трудовой миграции и нарушении прав человека, через документальные фильмы по правам человека

5. Участники:

В фестивале могут участвовать кино- и телекомпании, творческие объединения, независимые продюсеры и любые обладатели авторских прав на представляемые фильмы.
Ответственность по претензиям и искам третьих лиц,  связанным с авторскими и смежными правами, лежит на юридическом или физическом лице, представляющем фильм  конкурсной программе, в отношении которого возник спор.

6. Предоставление заявки:

На конкурс принимаются фильмы, отвечающие концепции фестиваля:
- фильмы отражающие проблемы трудовых мигрантов,
- фильмы по правам человека, женщин, детей, молодежи  

К участию в конкурсе допускаются документальные  фильмы, законченные производством 2012-2013 гг. 

Для участия в отборе необходимо предоставить:

1.       заявку на участие;
2.       две копии фильма в формате DVD;
3.       фотографию режиссера и кадр из фильма в  электронном виде (на диске, в формате JPEG), краткую анкету и фильмографию режиссера  (в электронном виде) для включения в каталог фестиваля. 
4.       заявки принимаются с 5 апреля по 31 мая включительно.

Вышеперечисленные  документы направляются по адресу:

Координационный комитет Фестиваля:

Кыргызская Республика, г. Бишкек, ул Исанова 8Б.
Тел: (0312) 31-42-38
Координатор фестиваля: Бермет Джакубова. Сот: 0555-97-44-55 

2.       СОРЕВНОВАНИЯ ПО МИНИ-ФУТБОЛУ МЕЖДУ АССОЦИАЦИЯМИ СТИПЕНДИАТОВ МЕЖДУНАРОДНЫХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ ПРОГРАММ, 5, 6, 11, 12 МАЯ 2013 Г.

Уважаемые друзья,

Как вы помните ДААД Алюмни Кыргызстан инициировало проведение товарищеского соревнования по мини-футболу между ассоциациями стипендиатов международных образовательных программ.
Цель соревнования: укрепление дружбы и сотрудничества между ассоциациями.

Соревнования планируются 5, 6, 11, 12 мая 2013.

Условия участия:
1.       желание участвовать
2.       могут участвовать только стипендиаты, работники посольства и граждане той страны, которую представляет ассоциация
3.       взнос для участия с команды 4000 сом

Просим подтвердить согласие на участие до 25 апреля.

Привлечение спонсоров приветствуются.

Оргкомитет: Нурбек Монолов - ДААД (0557 911772), Мирбек Окенов  "Эгемендик" (0550 874666)

С огромным уважением,
MD, PhD Nurbek Monolov
President of DAAD Alumni Kyrgyzstan
tel. 0557911772

3.       THE NEXXT SCHOLARS PROGRAM

The NeXXt Scholars Program offers female students from countries with Muslim-majority populations and college-selected American young women interested in studying STEM disciplines the opportunity to pursue undergraduate degree programs at U.S. women’s colleges. Students apply directly to any of the 38 U.S. women’s colleges participating in the NeXXt Scholars Program (see map). Upon acceptance and matriculation, the International NeXXt Scholar is matched to a school-selected American NeXXt Scholar, typically a first-year, and the pair explores the Program together. The inaugural class of NeXXt Scholars enrolled in the Fall of 2012.
All NeXXt Scholars receive access to the STEM community through their 5-year membership to the New York Academy of Sciences. Scholars are also individually matched with a mentor, who is a successful female professional in a STEM-related field, in order to provide one-on-one support regarding career paths and professional development. Additionally, Scholars gain access to leadership, internship, and research opportunities to build the skills and confidence needed to become the next leaders, problem-solvers, and innovators of communities in the U.S. and abroad.

The NeXXt Scholars Program was launched by Secretary of State Hillary Rodham Clinton in December 2011. By partnering with a consortium of U.S. women’s colleges, the NeXXt Scholars Program is preparing the next generation of female global leaders, discovering the next great idea, and solving the next big challenge. The double X in the Program’s title symbolizes the X chromosomes of women.

Download a PDF of the NeXXt Scholars Program Guide from http://www.state.gov/documents/organization/202720.pdf
Download a PDF of the NeXXt Scholars College Guide http://www.state.gov/documents/organization/202719.pdf

Benefits of Becoming a NeXXt Scholar (International and American):

·          Award of a 5-year sponsored membership to the New York Academy of Sciences—4 years during undergraduate studies and a year post-graduation.
·          Based on shared interests, the Academy assigns each Scholar to a professional STEM mentor (or Fellow) for career development and assistance with scientific networking.
·          Each International NeXXt Scholar is paired to an incoming American NeXXt Scholar as nominated by the college.
·          The Program offers opportunities for participation in skills development workshops as well as access to internships and research opportunities.
·          Scholars are exposed to an incredible STEM education environment with high-tech equipment and hands-on learning at a participating women’s college.
·          Intermingling of the students ensures internationalization of U.S. women’s college campuses while dispelling misperceptions and developing mutual understanding and respect across borders.
·          NeXXt Scholars are able to network with other young STEM professionals and act as ambassadors for their country of origin.

American NeXXt Scholars

American high school seniors planning to major in a SEVIS-approved STEM major who accept an offer from a participating U.S. women’s college will automatically be considered for nomination as an American NeXXt Scholar if an International NeXXt Scholar is accepted. Although there is no formal application process, students can also indicate their interest as part of the college application.

If you have any questions or would like to learn more about the NeXXt Scholars Program, please email nexxtscholars@state.gov  

4.       «КОУЧИНГ - КЛЮЧ К ВАШЕМУ ПРОФЕССИОНАЛЬНОМУ И ЛИЧНОСТНОМУ РАЗВИТИЮ», АКАДЕМИЯ КОУЧИНГА “STEP&GROW”, 1 ПО 7 ИЮЛЯ 2013 Г.

АКАДЕМИЯ КОУЧИНГА “STEP&GROW” – единственный официальный представитель Международного Эриксоновского Университета Коучинга в Казахстане и Центральной Азии

Приглашает  желающих принять участие в уникальном Центрально-Азиатском проекте «Коучинг - ключ к вашему профессиональному и личностному развитию», который состоится с 1 по 7 июля 2013 г. в одном из самых прекрасных мест отдыха Иссык-Куля, Кыргызстан.

Возможность совместить обучение и отдых в комфортной обстановке, позволит Вам расслабиться и провести неделю вдали от городского шума, суеты  звонков и в тоже время провести эту неделю с максимальной пользой, пройдя курс обучения коучингу.

В эти дни Вы сможете отдохнуть, усилить свои управленческие и персональные навыки для укрепления личного профессионализма, а так же решите интересующие Вас задачи, найдете практические ответы на свои вопросы, сможете выстроить ясное видение своей управленческой деятельности.

Во время обучения:
·          Вы узнаете, что такое руководство в стиле коучинг и в чем его преимущества.
·          Вы получите набор конкретных навыков коучинга в проведение отборочных и оценочных интервью.
·          Вы научитесь проводить эффективную беседу в стиле коучинг со своими подчиненными.
·          Вы получите инструменты управления мотивацией подчиненных, приверженностью целям и ценностям компании.
·          Вы усилите свой навык ставить подчиненным цели и мотивировать их на достижение наилучших результатов.
·          Вы научитесь поощрять сотрудников к самоанализу, открытой обратной связи и развитию.

В конце обучения, вы получите сертификаты от Международного Эриксоновского Университета.
ПРОГРАММА мероприятий проекта  «Коучинг - ключ к вашему профессиональному и личностному развитию»:

1.       Новые возможности лидерства: «Управление в стиле коучинг» (с 2 по 4 июля).
2.       Жизнь, как главный проект: «Создание баланса и результатов во всех сферах жизни» (5 июля).
3.       Вечерние и утренние классы, позволяющие открыть новые возможности для тела и ума

Это уникальный шанс для вас получить самые эффективные инструменты в профессиональном и личностном развитии!

Участники могут выбрать курс «Управление в стиле коучинг»  и «Создание баланса и результатов во всех сферах жизни»  по отдельности или же приобрести весь пакет.

Ведущие программы:
Галия Хамитова (г.Алматы)- ICF ACTP (PCC ICF Applicant). Ведущий тренер коучинговых программ  по Центральной Азии и странам СНГ Международного  Эриксоновского Университета (Канада, Ванкувер) (http://www.erickson.ru/hamitova.htm) -  генеральный директор Академии Коучинга  и Агентства бизнес решений «Step&Grow». Практикующий бизнес-тренер, консультант, специалист в области управленческого  и командного коучинга. Профессиональный сертифицированный коуч, Представитель и член ICF в Казахстане.

Назира Мамырова (г.Бишкек) - трансформационный тренер по жизненным навыкам, тета практик продвинутого уровня, автор публикаций по личностному развитию, со учредитель коммерческих проектов.

По всем вопросам обращаться  к Назире Мамыровой: 0779 272725, 0555 291212, nazira_mamyrova@yahoo.com.
                                              

**************************************************
VACANCIES / ВАКАНСИИ:
**************************************************

1.       IREX VACANCY ANNOUNCEMENT: ACCOUNTANT (SHORT TERM),  DEADLINE: April 29, 2013

TITLE:                                          Accountant
REPORTS TO:                           Chief Accountant, Country Director
POSITION LOCATION:             Bishkek, Kyrgyzstan
TERMS OF CONTRACT:           To replace Chief Accountant during vacation 

May 10, 2013 till July 31, 2013
 
DEADLINE:                                 April 29, 2013
 
ABOUT IREX:
IREX is an international nonprofit organization providing leadership and innovative programs to improve the quality of education, strengthen independent media, and foster pluralistic civil society development. Founded in 1968, IREX has an annual portfolio of $60 million and a staff of over 400 professionals worldwide. IREX and its partner IREX Europe deliver cross-cutting programs and consulting expertise in more than 50 countries.
 
SUMMARY OF POSITION:
 
The Accountant is responsible for daily accounting in accordance with local legislation, IREX policy and procedures and works under Chief Accountant and Country Director.
 
JOB DESCRIPTION:
 
·          Monthly expense report processing;
·          Bookkeeping with 1 C software
·          Budget track;
·          Internal control of finance documents
·          Communication with IREX/DC
·          Other duties as assigned
 
requirements:
 
·          Citizen of the Kyrgyz Republic;
·          CAP Certificate; Or at least bachelor degree in Finance or related fields;
·          2 years of accounting experience, preferably in the international projects;
·          Good command of English;
·          Solid computing skills,  work experience on 1C, MS office;
·          Excellent interpersonal skills, accuracy;
·          Ability to handle multiple tasks at once and work under time pressure;
 
TO APPLY FOR A POSITION:
 
Please submit a short statement of interest and resume under the subject: “Accountant” to: office-kg@irex.org, please copy to comurkulova@irex.org; no later than 17:00, Tuesday, April 29, 2013. 
Only short-listed candidates will be contacted for an interview which will be held after 2pm on April 30, 2013. 
 
Please, feel free to disseminate the information among interested parties.

2.       VACANCY: ASSISTANT, HUMAN RIGHTS WATCH, BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MAY 10, 2013

Human Rights Watch is seeking an Assistant to provide research and advocacy assistance and administrative and clerical support to its Bishkek office.  This position reports to the Office Director based in Bishkek and the Regional Administrative Manager based in Geneva, Switzerland.

Essential Responsibilities

·          Provide research and advocacy assistance to the office staff;
·          Assist office staff in preparing reports for discussion with governmental officials, NGO, IGO and other external partners;
·          Assist with managing local logistical issues, such as finding drivers, fixers, translators; and
·          Translate documents to and from English, Russian and Kyrgyz and interpret for office staff during court hearings, meetings and interviews held in Russian and Kyrgyz.

Administrative Responsibilities

·          Provide administrative and clerical assistance to the office staff;
·          Maintain the smooth and effective functioning of the office;
·          Handle general office maintenance and facilities issues;
·          Liaise with the premises landlord;
·          Liaise with suppliers and providers and negotiate commercial and services contracts in a cost effective manner;
·          Schedule, make travel arrangements, and prepare for and take minutes at meetings;
·          Draft meeting request letters to Government officials and others;
·          Schedule meetings and prepare meeting agendas for office staff;
·          Create and maintain extensive filing and archiving systems;
·          Word processing; photocopying; filing; faxing; answering phones; processing incoming mail;
·          Answer general post, email and telephone enquiries;
·          Coordinate office social events and related logistics;
·          Manage the bank accounts and cash flows;
·          Record all monthly financial activity into the organization’s financial system;
·          Run internal financial reports;
·          Prepare external financial reports for the Accountant;
·          Deal with general HR queries;
·          Assist with the recruitment, on-boarding and departure of local staff, fellows, consultants and interns;
·          Act as the local HR representative and assist with the implementation of HR policies locally;
·          Liaise on financial and HR matters with the relevant departments;
·          Liaise with the IT or local phone service and internet provider to troubleshoot phone and internet problems;
·          Operate in compliance with organizational regulations and rules, including the policies of applicable employee agreements; and
·          Carry out other duties as required.

Qualifications:

Education:  A bachelor’s degree or equivalent in law, journalism, international relations, social science, nonprofit or project management, or a related field is required. Certifications in finance/accounting and/or administration are highly desirable.

Experience: Minimum three years of experience working in an office environment and/or assisting in field research is required. Financial and/or administrative experience preferably in a multinational organization is highly desirable.  

Related Skills and Knowledge:

·          Excellent interpersonal and management skills.
·          Ability to function under pressure, prioritize competing demands with minimal supervision and handle numerous tasks simultaneously.
·          Excellent organizational, administrative, financial and analytical skills are required.
·          Proven track record of taking initiative and problem solving.
·          Excellent written and spoken skills in English, Russian are required; fluency in Kyrgyz is highly desirable.
·          Demonstrated ability to work well both independently as well as part of a team.
·          Good judgment, discretion and the ability to maintain confidentiality are essential.
·          Ability to make sound decisions consistent with functions is required.
·          Experience working for an international, preferably human rights organization in a support function is highly desirable.

Other: Applicants for this position must be able to work in Kyrgyzstan for a minimum of two years from start date.

Salary and Benefits:  HRW seeks exceptional applicants and offers competitive compensation and employer-paid benefits.

Contact: Please submit a cover letter, resume, salary requirements, a brief writing sample (unedited by others), and contact information for three references in English. Please submit the entire application to ecajobs@hrw.org  Please use “Assistant REF ECA-13-1017-A” as the subject of your email.

Only complete applications will be reviewed and only qualified candidates will be contacted.

Human Rights Watch is an equal opportunity employer that does not discriminate in its hiring practices and, in order to build the strongest possible workforce, actively seeks a diverse applicant pool.

Human Rights Watch is an international human rights monitoring and advocacy organization known for its in-depth investigations, its incisive and timely reporting, its innovative and high-profile advocacy campaigns, and its success in changing the human rights-related policies and practices of influential governments and international institutions.

3.       ВАКАНСИЯ: РАЗРАБОТЧИК И ДИЗАЙНЕР ВЕБ-САЙТА, ПРОГРАММА ПО СОДЕЙСТВИЮ ЖОГОРКУ КЕНЕШ КЫРГЫЗСКОЙ РЕСПУБЛИКИ. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПОДАЧИ: 22 АПРЕЛЯ, 2013 Г.

Требования:

·          Опыт работы в сфере веб-дизайна.
·          Умение работать в указанные сроки
·          Умение хорошо работать в небольшой команде
·          Стрессоустойчивость

Данная позиция будет краткосрочной, сроком на 1 месяц, начиная с 26 апреля, 2013.

В конкурсе могут принять участие, как юридические физические лица, так и физические лица.

Для того, чтобы подать заявку на позицию, Вам необходимо отправить Ваше резюме на русском языке, сопроводительное письмо с указанием ожидаемой заработной платы, контактные данные троих рекомендодателей, а также портфолио Ваших работ с пометкой «Разработка и дизайн веб-сайта» не позднее 17.00 часов 22 апреля по адресу: бул. Эркиндик, 21, бизнес-центр «Орион», офис №302 или отправить по эл.почте: kpspprocurement@gmail.com

Только наиболее подходящим кандидатам будет сообщено о дате собеседования.

********************************************
END OF THE 447th LISTSERV ISSUE
*********************************************

ShareThis