Wednesday, December 15, 2010

[Kgalumni-l] Issue 339

Здравствуйте, дорогие получатели рассылки!

Предлагаем Вам 339-й выпуск электронной рассылки для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством США, либо Вы запросили данную информацию.  В настоящее время в списке получателей рассылки зарегистрировано около 1000 электронных адресов.

Электронная рассылка для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США предназначена для информирования о мероприятиях, проводимых для выпускников, а также для распространения новостей и объявлений от АЙРЕКС, АКСЕЛС, Посольства США в Кыргызстане и других организаций о вакансиях, грантовых программах, стипендиях для учебы и стажировок и  других возможностях для личного, академического и профессионального роста.  Информация рассылается один раз в неделю.  Вы вправе распространять ее среди всех заинтересованных лиц.

У этого сообщения нет приложений, поэтому из соображений безопасности не открывайте возможных прикрепленных  файлов. Для Вашего удобства, теперь выпуски электронной рассылки размещаются в формате word по адресу http://www.irex.kg/en/alumni/newsletter.html. Также материалы рассылки доступны на блоге по адресу http://kgalumnilistserv.blogspot.com. Если Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес alumnilistserv@irex.kg не позднее 13:00 каждую среду.

Сообщения, отправленные напрямую на электронный адрес рассылки, блокируются.

Сегодня 15 декабря 2010 г. В этом выпуске:

*************************************************************
1) ANNOUNCEMENTS / ОБЪЯВЛЕНИЯ: 
  1. СТАРТ ПРОЕКТА «АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК ДЛЯ СПЕЦИАЛЬНЫХ ЦЕЛЕЙ И АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК ДЛЯ АКАДЕМИЧЕСКИХ ЦЕЛЕЙ» ДЛЯ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ ВУЗОВ КЫРГЫЗСТАНА
  2. СТИПЕНДИЯ ИМЕНИ ДЖОНА СМИТА 2011
  3. DEKEYSER&FRIENDS FELLOWSHIP 
2) VACANCIES / ВАКАНСИИ: 
  1. IREX VACANCY ANNOUNCEMENT:  EDUCATIONAL PROGRAM OFFICER POSITION, BISHKEK, KYRGYZSTAN
  2. АНАЛИТИК ОТДЕЛА ИССЛЕДОВАНИЙ / РУКОВОДИТЕЛЬ ОТДЕЛА УПРАВЛЕНЧЕСКОГО КОНСАЛТИНГА/ СТАРШИЙ КОНСУЛЬТАНТ, КОНСАЛТИНГОВОЕ АГЕНТСТВО “M-VECTOR”               
**************************************************
ANNOUNCEMENTS/ОБЪЯВЛЕНИЯ
**************************************************

1.       СТАРТ ПРОЕКТА «АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК ДЛЯ СПЕЦИАЛЬНЫХ ЦЕЛЕЙ И АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК ДЛЯ АКАДЕМИЧЕСКИХ ЦЕЛЕЙ» ДЛЯ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ ВУЗОВ КЫРГЫЗСТАНА

Общественный фонд «Школа Английского языка - Лингва» и Американский Университет в Центральной Азии при поддержке Посольства США в Кыргызской Республике приступают к реализации Проекта «Английский Язык для Специальных Целей и Английский Язык для Академических Целей» для преподавателей вузов Кыргызстана.

Основными целями проекта являются повышение квалификации вузовских преподавателей, улучшение качества преподавания и усовершенствование знания английского языка преподавателями-предметниками, планирующими в будущем обучение своего предмета на английском языке. Тренинги для разных групп преподавателей будут проводиться в течение 3-х лет. Тренинги будут вестись на английском языке тренерами, носителями языка, а также преподавателями-методистами из Кыргызстана.

Целью курса «English for Specific Purposes/ESP (Английский Язык для Специальных Целей) является обучение коммуникативным методам преподавания, специфике обучения ESP, а также улучшение знания английского языка.  

Целью курса «English for Academic Purposes/EAP» (Английский Язык для Академических Целей) является обучение навыкам академического письма и чтения, конспектирования, изложения, научного исследования, анализа, обоснования и аргументирования.

Первый тренинг в рамках данного проекта состоится с 4 января по 20 января. Место и время проведения тренингов будет сообщено дополнительно. (Согласно предварительной информации, тренинги будут проводиться на базе школы «Лингва» или в здании АУЦА;  время занятий  - с 09.00 до 12.00 (первый поток/первая смена) и с 14.00 до 17.00. (второй поток/вторая смена).

Данный тренинг будет вестись тренерами, имеющими международную сертификацию от Школы Международного тренинга (School for International Training/SIT, Vermont, USA), Рональд Брэдли и Эллен Брэдли.

Отбор для участия в тренингах будет проводиться на конкурсной основе. В конкурсе могут принять участие преподаватели вузов (преподаватели-предметники, планирующие обучение своего предмета на английском языке, а также преподаватели английского языка).

Для участия в тренинге, проводимом с 4 января по 20 января, необходимо зарегистрироваться на интервью по тел. 62 01 24; 43 09 09; 66 55 14.
       
Все тренинги проводятся на бесплатной основе.

Желаем всем успехов и дальнейшего профессионального развития!

2.       СТИПЕНДИЯ ИМЕНИ ДЖОНА СМИТА 2011

Мемориальный фонд Джона Смита и British Council при поддержке Министерства юстиции Великобритании приглашают молодых лидеров Кыргызстана принять участие в стипендиальной программе имени Джона Смита.

«Идеальный» кандидат должен быть в возрасте от 25 до 40 лет, владеть устным и письменным английским языком, работать в политических структурах, местной администрации, СМИ или в области искусства и гражданско-правового общества, обладать послужным списком, подтверждающим заинтересованность в эффективном госуправлении и проведении демократических реформ.

Программа рассчитана на 4 недели пребывания в Великобритании (с 10 июня по 8 июля 2011г.) и включает в себя семинары, стажировку и рабочие визиты.

Заявки на участие принимаются в электронном виде не позднее 31 декабря 2010 г. Подробную информация о программе и процедуре подачи заявки можно получить на сайте http://www.britishcouncil.org/ru/kazakhstan-education-funding-john-smith.htm

3.       DEKEYSER&FRIENDS FELLOWSHIP

Being a Fellow is not primarily about benefiting from a specific education, a skill or a study program. Being a Fellow offers you the space for inspiring thoughts and experiences, time to find out what can happen if you believe in yourself, have a fantastic team and work hard and with joy.

Fellows do of course learn specific skills. They will be taught and benefit from their hands-on experiences. More importantly, however, every project tries to give Fellows the space to think about their dreams, receive positive feedback and feel inspired to think independently about their life.

Reasons for wanting to become a Fellow are thus manifold: do you want to learn a particular skill? Are you just curious about life and the project? Do you want to spend time with the project Friend? Do you want to be together with young people from around the world? All these reasons are legitimate. Becoming a Fellow is about remaining curious, about trying to seek inspiration and positive feedback under exceptional circumstances.

Do you think about the impact your dreams and ideas could have on the society you live in? Are you curious? Would you like to benefit from the exchange with an experienced personality? Are you motivated to engage in a challenging multi-cultural project and be in exchange with young people from all around the world?  Are you between 18-28 years old?

Then you should apply! If you are accepted, you will be awarded a Fellowship that covers the tuition costs of the program, transport to and from the project, as well as room and board. Our selection criteria are:

Age

Our projects are for young people between 18 and 28 (21 for US projects). This means that on the first day of the project you must be at least 18 (or 21) years old and no older than 28. If you are younger than 18 (or 21) when you apply you will have to supply a permission sheet by your parent or legal guardians.

Motivation

Dekeyser&Friends projects are for young people from all around the world who are eager to engage with other young people from different cultures and an experienced personality in a goal-oriented project. They are for people with dreams, ideas and hopes and the motivation to think about the future.

Previous Experience

Everyone can apply. The most important thing for us is not what you already know or have done in the past, what universities you have gone to or where you have worked. What really counts is that you show us that you really want to participate and that you want to use the experience for your future development.

What does the Fellowship include?

Dekeyser&Friends Fellowships include all tuition and project related costs as well as full board (three meals per day) and accommodation for the project duration in shared single sex rooms. The Fellowship also includes transport to and from the Project, meaning the flight from your home country to project country and transport from the airport to project site. It is your responsibility to get to the airport and back home in your home country.

Dekeyser&Friends will arrange and pay for transportation from your nearest major airport to the project and back. We will also pick you up at the airport at the beginning of the project and bring you to the airport on the way back. It is your responsibility to get to the airport and back home in your home country.


You can apply online for all Dekeyser&Friends projects on this website. Follow this link to create a user account, you will then receive an email with your password. You can use the password in that email to log in to our site and fill out the application form. You will find more help on filling out the application form under the "Application FAQ" link once your are logged in.

When will you let me know whether I am accepted or not?

We will usually inform you about our decision within four weeks after the application deadline.

Everybody between 18-28 (21-28 for US based projects) can apply disregarding of previous experiences. What counts is your motivation and enthusiasm.

Dekeyser&Friends invites applications by young people from different countries, cultures and social strata. The foundation welcomes applications from all young individuals, who are passionate about the project and look forward to the exchange with the Friend. We are thus excited to receive your application for a fully funded fellowship for one of our projects. Selection is done by the foundation and the project Friend and based on your motivation and enthusiasm for the project.

Please enter your name and email below at Step one and choose the Project you would like to apply for. After you have completed Step 1 you will receive an email with a link to create your password. In the future you can then sign in to work on your application under Step two below or use the "Login" link at the top of every page.

Contact information:

Dekeyser & Friends Foundation

Rue du Midi 3
CH - 1248 Hermance, Geneve
Tel. +41 22 751 25 61

General information:

Questions concerning a project:

PR contact:

**************************************************
VACANCIES / ВАКАНСИИ:
**************************************************

1.       IREX VACANCY ANNOUNCEMENT:  EDUCATIONAL PROGRAM OFFICER POSITION, BISHKEK, KYRGYZSTAN

        TITLE:  Educational Program Officer 
        
        REPORTS TO:
 Country Director  
        
        POSITION LOCATION: 
Bishkek, Kyrgyzstan 

      TERMS OF CONTRACT: Full-time position (40 hours/week)

        DEADLINE 
 

      ABOUT IREX:

IREX is an international nonprofit organization providing leadership and innovative programs to improve the quality of education, strengthen independent media, and foster pluralistic civil society development. Founded in 1968, IREX has an annual portfolio of over $60 million and a staff of 500 professionals worldwide. IREX and its partner IREX Europe deliver cross-cutting programs and consulting expertise in more than 100 countries.
     SUMMARY OF POSITION:

The Program Officer is a key member of the Educational Programs Division.  The Program Officer is chiefly repsonsible for the implementation of the Edmund S. Muskie Graduate Fellowship Program, the Global Undergraduate Exchange Program (Global UGRAD) as well as oversight of the Program Coordinator and his/her programming and provides support to alumni through a variety of grant mechanisms and visiting US scholars and fellows.

     JOB DESCRIPTION:

Specific duties include, but are not limited to, the following:
Project Management:
·         Represents IREX EPD at all official functions and to the main donor, the Public Affairs Office at the US Embassy;
·         Ensures financial integrity of all EPD financial reporting;
·         Ensures effective implementation of all EPD programs, following IREX/DC policies and programmatic guidance;
·          Provides supervisory oversight to at least one EPD Program Coordinator;
·         Communicates effectively with IREX/DC and other IREX Field Offices; provides requested data, reports, and/or information by deadline;
·         Identifies new business opportunities and communicates these possibilities to IREX/DC;
·         Uses creativity and initiative to ensure the programmatic activities are appropriate to country-specific needs and situation while remaining in line with IREX/DC program guidelines and priorities.

Recruitment Activities: (note that recruitment is a year-round activity)
·         Coordinates and implements all aspects of recruitment of all programs including, but not limited to:  promotion of exchange programs, sets up meetings, distribution of program information;
·         Delivers informational lectures throughout Tajikistan outlining how to apply for programs, program requirements and deadlines;
·         Conducts consultations for perspective students/teachers for the programs;
·         Maintains database applications;

Selection Activities:

·         Assists in identifying and establishing selection committees including contracts, confidentiality agreements and payment information;
·         Corresponds with candidates during all phases of the selection process;
·         Coordinates exams and interviews for semi finalists;
·         Arranges travel, visa and program inquiries for semi finalists.

Pre-Departure Activities:
·         Organizes and manages orientations and workshops;
·         Arranges travel and visa logistics for finalists.

Alumni Programming
·         Creates and manages alumni programming and tracking;
·         Maintains a strong network of alumni and appropriate support.

Grant/Scholar Management
·         Coordinates scholar and fellow programs.

Additional Duties:
·         Answers written and telephone inquiries about the programs throughout the year;
·         Develops program reports;
·         Assists with document preparation for visiting guests, EPD staff and IREX grant recipients;
·         Ensures that all program data (hard-copy and electronic) is maintained appropriately;
·         Implements other duties as assigned.

Requirements:
  • Citizen of the Kyrgyz Republic;
  • Preferably alumni of a US government-sponsored exchange program;
  • Previous study experience abroad or experience working in a Western organization, preferably an NGO;
  • Fluency in English; Kyrgyz and Russian
  • Strong computer (MS Word, Excel, Web 2.0) and writing skills;
  • Excellent interpersonal, organizational, networking, and communication skills;
  • Ability to handle multiple tasks at once and work under time pressure.

TO APPLY FOR A POSITION: Please submit a short statement of interest and resume under the subject: “EPD Program Officer” to: office@irex.kg; and copy to comurkulova@irex.kg, no later than 17:00, Monday, January 4, 2011. Only short-listed candidates will be contacted for an interview. 

Please, feel free to disseminate the information amongst interested parties.

2.       АНАЛИТИК ОТДЕЛА ИССЛЕДОВАНИЙ / РУКОВОДИТЕЛЬ ОТДЕЛА УПРАВЛЕНЧЕСКОГО КОНСАЛТИНГА/ СТАРШИЙ КОНСУЛЬТАНТ, КОНСАЛТИНГОВОЕ АГЕНТСТВО “M-VECTOR”


В связи с расширением штата, ведущее Консалтинговое Агентство “M-Vector” в сфере проведения маркетинговых и социологических исследований, бизнес консультаций в Центральной Азии объявляет конкурс на открытые вакансии:

Должность: Аналитик отдела исследований (2 вакансии)

Обязанности:

·         обработка первичной и вторичной  информации;
·         разработка технического предложения для клиентов;
·         разработка календарного графика проекта, плана выборочной совокупности;
·         разработка и апробирования инструментария исследования;
·         работа с БД, приложениями, графиками;
·         анализ, сверка и форматирование полученной информации;
·         подготовка финального отчета;
·         организация и презентация отчета для клиентов. 

Требования:

·         опыт работы в смежной области не обязателен, но приветствуется;
·         высшее техническое, экономическое образование (или студент 5 курса);
·         аналитический склад ума;
·         знание  ПК на уровне опытного пользователя;
·         знание английского языка приветствуется.

Личные качества:

·         инициативность;
·         желание профессионального и личностного роста;
·         мотивация к достижению успеха;
·         ответственность;
·         желание работать в команде;
·         исполнительность;

Условия работы:

График работы: с 9.00 до 18.00 (для студентов гибкий график)
Испытательный срок: 3 месяца
Заработная плата: по результатам собеседования

Должность: Руководитель отдела управленческого консалтинга/ Старший консультант

Обязанности:

·         организация и развитие направления консалтинга и тренингов, интеграция этого направления в бизнес Компании;
·         разработка методологии предоставляемых консалтинговых услуг, тем и программ тренингов;
·         непосредственное участие в организации и проведении консультационных проектов и тренингов для клиентов агентства;
·         участие в подготовке и заключении договоров о предоставлении услуг;
·         подготовка отчет для компании и клиентов о выполненных проектах;
·         подготовка уникального торгового предложения для потенциальных клиентов компании;
·         сбор и анализ информации о рынке консалтинговых и тренинговых услуг в Кыргызстане и Таджикистане, разработка и реализация действий по укреплению позиций компании на этих рынках;
·         проведение встреч и переговоров с потенциальными клиентами.

Требования:

·         опыт работы в области маркетинга, консалтинга не менее 2-х лет;
·         образование: экономическое;
·         знание английского языка обязательно;
·         возможность выезда в командировки.

Личные качества:

·         динамичность;
·         ответственность;
·         высокая организованность;
·         организаторские способности;
·         умение работать в команде;
·         отличные коммуникативные навыки;
·         навыки ведения переговоров.


*************************************************
END OF THE 339th LISTSERV ISSUE
************************************************

ShareThis