Wednesday, July 1, 2009

[Kgalumni-l] Issue 276

Здравствуйте, дорогие получатели рассылки!

Предлагаем Вам 276-й выпуск электронной рассылки для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством США, либо Вы запросили данную информацию. В настоящее время в списке получателей рассылки зарегистрировано около 1000 электронных адресов.

Электронная рассылка для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США предназначена для информирования о мероприятиях, проводимых для выпускников, а также для распространения новостей и объявлений от АЙРЕКС, АКСЕЛС, Посольства США в Кыргызстане и других организаций о вакансиях, грантовых программах, стипендиях для учебы и стажировок и других возможностях для личного, академического и профессионального роста. Информация рассылается один раз в неделю. Вы вправе распространять ее среди всех заинтересованных лиц.

У этого сообщения нет приложений, поэтому из соображений безопасности не открывайте возможных прикрепленных файлов. Для Вашего удобства, теперь выпуски электронной рассылки размещаются в формате word по адресуhttp://www.irex.kg/en/alumni/newsletter.html. Также материалы рассылки доступны на блоге по адресу http://kgalumnilistserv.blogspot.com. Если Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес alumnilistserv@irex.kg не позднее 13:00 каждую среду.

Сообщения, отправленные напрямую на электронный адрес рассылки, блокируются.

Сегодня 1 июля 2009 г. В этом выпуске:

*************************************************************
1) Announcements / Объявления:


1. 2009-2010 JUNIOR FACULTY DEVELOPMENT PROGRAM
2. ЕЖЕГОДНЫЙ ИНФОРМАЦИОННЫЙ СБОРНИК О КЫРГЫЗСТАНСКИХ ВЫПУСКНИКАХ ОБМЕННЫХ ПРОГРАММ ПРАВИТЕЛЬСТВА США
3. ГРАНТ 0!5 ПРИГЛАШАЕТ НА ТРЕНИНГ «КАК ПИСАТЬ ЗАЯВКИ НА ГРАНТ», «КАК ПОЛУЧИТЬ ГРАНТ».
4. + IT ПРИГЛАШАЕТ НА КОМПЬЮТЕРНЫЕ КУРСЫ + IT С ВЫДАЧЕЙ СЕРТИФИКАТА

2) VACANCIES / ВАКАНСИИ:

1. THE WORLD HEALTH ORGANIZATION IS SEEKING CONSULTANT FOR POSITION OF FIDUCIARY ASSISTANT AND HEALTH POLICY ANALYST.

**************************************************************************
ANNOUNCEMENTS/ОБЪЯВЛЕНИЯ
**************************************************************************

1. 2009-2010 JUNIOR FACULTY DEVELOPMENT PROGRAM

The Government of the United States of America is pleased to announce the open competition for the Junior Faculty Development Program for the 2010 spring semester. The JFDP is managed and funded by the Bureau of Educational and Cultural Affairs of the United States Department of State. American Councils for International Education: ACTR/ACCELS, an American non-profit, non-governmental organization, under a cooperative agreement with ECA, administers the JFDP and oversees each participant’s successful completion of the program.

The Junior Faculty Development Program provides University instructors with a semester-long opportunity to:
  • Engage in curriculum development and explore alternative teaching methodologies,
  • Expand their knowledge in their fields of study and gather new teaching materials and resources, and,
  • Develop relationship with U.S. host universities and their home universities.
A JFDP FELLOW WILL:
  • spend a semester observing courses, learning about issues in U.S. education, exploring new approaches to course and course materials, developing new materials for academic courses, networking and attending conferences;
  • work with a faculty mentor at a hosting U.S. university working in their academic field;
  • act as cultural and academic resources at U.S. host universities sharing information about their home countries with U.S. faculty, students and community members;
  • make presentations and guest-lectures at their host department and within the university and surrounding community.
ELIGIBLE SOCIAL SCIENCES AND HUMANITIES FIELDS FOR THE 2009-2010 JFDP COMPETITION:
  • American Studies
  • Architecture/Urban Planning
  • Fine Arts/Arts Management
  • Business Administration
  • Cultural Anthropology
  • Economics
  • Education Administration
  • Environmental Studies
  • History
  • International Affairs
  • Journalism
  • Law
  • Library Science
  • Linguistics
  • Literature
  • Peace/Conflict Studies
  • Philosophy
  • Political Science
  • Psychology
  • Public Administration
  • Public Health
  • Public Policy
  • Religious Studies
  • Social Work
  • Sociology
THOSE ELIGIBLE FOR APPLICATION TO THE PROGRAM INCLUDE:
  • Individuals seeking to improve their skills as university educators.
  • Citizens of Albania, Armenia, Azerbaijan, Bosnia and Herzegovina, Croatia, Georgia, Kazakhstan, Kosovo, Kyrgyzstan, Macedonia, Montenegro, Serbia, Tajikistan, and Turkmenistan.
  • Individuals currently residing and working in their countries of citizenship.
  • Individuals currently teaching full-time at an institution of higher education in their home countries, and who have at least two (2) years of full-time professional experience as a university lecturer or administrator at the time of application (time spent working at a university while simultaneously working towards the first higher education degree does not count towards the two year requirement).
  • Individuals who are highly proficient in written and oral English (and who are able to participate in an English language interview).
  • Individuals who will return to their home countries after completing the program.
  • Individuals who are able to begin the JFDP in the United States in January 2010 (December 2009 if English language training is required). Participants will not be allowed to defer until a later date.
  • Individuals who are able to receive and maintain a U.S. exchange visa (J-1) required for this program.
THOSE INELIGIBLE FOR APPLICATION TO THE PROGRAM INCLUDE:
  • U.S. citizens or permanent residents of the United States.
  • Individuals currently participating in academic, training or research programs in the United States.
  • Individuals currently residing or working outside of the fourteen participating countries.
  • Individuals who have participated in an exchange visitor program sponsored or funded by the U.S. government (e.g. U.S. Department of State, Public Affairs Sections at U.S. Embassies or other U.S. government agency) for a period of more than six weeks in 2009 or who have not fulfilled their two-year home residency requirement by the time of application.
  • Individuals who have applied for U.S. permanent residency (immigrant visa/lottery) in the past three years (including immediate family members, i.e. spouse and/or children).
  • Local employees of American Councils and the U.S. missions abroad who work for the U.S. Department of State. These individuals are ineligible for grants during the period of their employment and for one year following the termination of employment.
  • Immediate family members (i.e. spouses and dependent children) of American Councils and U.S. Department of State employees for a period of one year following the termination of such employment. This provision does not disqualify self-supporting members of families who live apart from their parents.
FULL-TIME UNIVERSITY FACULTY AT INSTITUTIONS OF HIGHER EDUCATION:

All applicants to the JFDP must have two years of full-time teaching experience at the time of application. Full-time teaching is generally described as teaching a minimum of 20 hours per week at an institution of higher education unless defined otherwise by the Ministry of Education in the participating country. Two years of full-time teaching does not include time teaching or administering at a school, lycee, or gymnasium.
  • ARTS MANAGEMENT AND LIBRARY SCIENCE:
As stated above, all applicants to the JFDP must have at least two years of professional experience prior to the application deadline. For most positions, these two years of experience must be in full-time teaching at an institute of higher education Applicants to Arts Management and Library Science may combine professional work responsibilities in the field of library science and arts managements with time teaching at the university level. Applicants in these fields must spend part of each year teaching one or more university level courses (teaching responsibilities should be clearly stated in application).
  • EDUCATIONAL ADMINISTRATION:
Individuals applying to the field of Educational Administration must have at least two years of full-time teaching at the time of application. Applicants to Educational Administration may combine professional work responsibilities as a university administrator with time teaching at the university level. Applicants in these fields must spend part of each year teaching one or more university level courses (teaching responsibilities should be clearly stated in application).

Contact Information:

Address: American Councils Office
Tynystanova 98/1
Bishkek, Kyrgyzstan
Telephone: (312) 664838

Applications can be downloaded from: www.jfdp.org or visit American Councils office for hard copy of application form. Applications will not be returned to applicants. They are free of charge and may be photocopied. INCORRECT OR INCOMPLETE APPLICATIONS WILL NOT BE ACCEPTED.

DEADLINES FOR 2009: 17:00 August 7

LATE APPLICATIONS WILL NOT BE ACCEPTED!

2. ЕЖЕГОДНЫЙ ИНФОРМАЦИОННЫЙ СБОРНИК О КЫРГЫЗСТАНСКИХ ВЫПУСКНИКАХ ОБМЕННЫХ ПРОГРАММ ПРАВИТЕЛЬСТВА США

Deadline: August 31, 2009

Отдел по связям с общественностью Посольства США в Кыргызстане выпускает ежегодный информационный сборник о кыргызстанских выпускниках обменных программ Правительства США. Пожалуйста, заполните до 31 августа 2009 года форму по следующей ссылке.

По вопросам относительно информационного сборника обращаться к Джуманалиевой Наталье, координатору обменных программ, Посольства США в Кыргызской республике по djumanalievand@state.gov

3. ГРАНТ 0!5 ПРИГЛАШАЕТ НА ТРЕНИНГ «КАК ПИСАТЬ ЗАЯВКИ НА ГРАНТ», «КАК ПОЛУЧИТЬ ГРАНТ».

Грант – это деньги, которые Вы можете получить без процентов, без залога и их не нужно возвращать.
Гранты выдаются организациям, НПО, вузам, физическим лицам ( частным лицам ), бизнес структурам, ассоциациям и гос.учреждениям, а также определенной категории граждан.

Грант может помочь Вам:
  • Реализовать собственные идеи,
  • Профессионально развиться,
  • Создать для себя и других рабочие места,
  • Начать малый бизнес,
  • Помочь обществу, государству или собственной организации решить проблему,
  • Удержаться на плаву во время кризиса
Что Вам нужно чтобы получить грант?

Блестящая идея, отличный проект и грамотная заявка на грант.

Подробно о том, как всего этого достигнуть: на тренингах ГРАНТ 0!5 «Как писать заявки на грант», «Как получить грант».

ГРАНТ 0!5 также проводит корпоративные тренинги для грантодателей и международных организаций. Запись по Тел.: +996 (0555) 92-6-29-6. Выдается сертификат.

Консультант, проводящий тренинг по грантам, получал несколько грантов от различных международных организаций.

Сайт: http://grant05.narod.ru
Тел.: +996 (0555) 92-6-29-6
E-mail: grant05@narod.ru

4. + IT ПРИГЛАШАЕТ НА КОМПЬЮТЕРНЫЕ КУРСЫ + IT С ВЫДАЧЕЙ СЕРТИФИКАТА

Компьютерные курсы «Пользователь ПК» - 2 нед., 2 ч. кажд.день, кроме Воск. – 1999 с.,
Компьютерные курсы «Продвинутый пользователь ПК» - 2 нед., 3 ч. кажд.день, кроме Воск. – 2777 с.,
Компьютерные курсы «Продвинутый пользователь ПК» - 1 месяц, 3 ч. ч/з день, кроме Воск. – 2777 с.,

Запись по Тел.: +996 (0555) 92-6-29-6. Выдается сертификат. Сайт: http://plus-it.narod.ru

Компьютерные курсы «Создание сайтов для малого бизнеса» – 999 с.(1 день), 1999 с.(3 дн)
ИТ курсы «Раскрутка сайтов на русс.яз. и англ.яз.» – 3999 с.

Запись по Тел.: +996 (0555) 92-6-29-6. Выдается сертификат. Сайт: http://plus-it.narod.ru

С + IT ЗНАНИЯ ДАДУТ ДОСТОЙНУЮ РАБОТУ

+ IT разрабатывает программное обеспечение, компьютерные программы, веб-приложения и базы данных. Обращайтесь к профессионалам.

Сайт: http://plus-it.narod.ru E-mail: plus-it@narod.ru Тел.: +996 (0555) 92-6-29-6

*****************************************************
VACANCIES / ВАКАНСИИ:
*****************************************************

1. THE WORLD HEALTH ORGANIZATION IS SEEKING CONSULTANT FOR POSITION OF FIDUCIARY ASSISTANT AND HEALTH POLICY ANALYST.

The World Health Organization is seeking consultant for 17 months for the position of fiduciary assistant and health policy analyst.

Summary of position

The main objective of the assignment is to provide technical and administrative assistance to the Ministry of Health (MOH), Mandatory Health Insurance Fund (MHIF), Joint Financiers (JFs) and other clients to ensure timely and smooth implementation of fiduciary risk mitigation measures. Participate in research projects.

Responsibilities and duties
  1. Coordinate the work of finance, accounting and procurement teams of the MOH and MHIF to ensure effective and timely implementation of all fiduciary risks mitigation measures;
  2. Provide technical assistance in issues related to implementation of fiduciary risks mitigation measures;
  3. Ensure constant and clear communication between the MOH, MHIF and the JFs on financial management issues;
  4. Assist the MOH and MHIF in preparation of the quarterly financial management reports;
  5. Track, document and reconcile different budget data;
  6. Assist in communication and coordination of activities among different consultants working of issues related to financial management;
  7. Provide support to the JFs experts on all issues related to financial management;
  8. Participate in research projects.
Qualifications
  • University degree in economic or social sciences is required.
  • At least three years of experience working with economic and/or social issues.
  • An excellent knowledge of English and Russian is required.
  • Strong ability to analyze health and economic issues.
Interested candidates, please send your CV per email at: konokbaev@manas.elcat.kg until July 3, 2009.

Qualified candidates will be invited for an interview.

*********************************************
END OF THE 276th LISTSERV ISSUE
*********************************************

ShareThis