Предлагаем Вам 437-й
выпуск электронной рассылки для кыргызстанских выпускников программ
Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо
являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством США, либо
Вы запросили данную информацию. В
настоящее время в списке получателей рассылки зарегистрировано около 1000
электронных адресов.
Электронная рассылка для кыргызстанских выпускников
программ Госдепартамента США предназначена для информирования о мероприятиях,
проводимых для выпускников, а также для распространения новостей и объявлений
от АЙРЕКС, АКСЕЛС, Посольства США в Кыргызстане и других организаций о
вакансиях, грантовых программах, стипендиях для учебы и стажировок и других возможностях для личного,
академического и профессионального роста.
Информация рассылается один раз в неделю. Вы вправе распространять ее среди всех
заинтересованных лиц.
У этого сообщения нет приложений, поэтому из соображений
безопасности не открывайте возможных прикрепленных файлов. Для Вашего удобства, теперь выпуски
электронной рассылки размещаются в формате word по адресу http://www.irex.kg/en/alumni/newsletter.html и http://www.facebook.com/IREXKyrgyzstan Если Вы желаете распространить какую-либо
информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение
на адрес alumni-kg+owners@irex.org не позднее 13:00 каждую среду.
Сообщения,
отправленные напрямую на электронный адрес рассылки, блокируются.
Сегодня 13
февраля 2013 г. В этом выпуске:
*************************************************************
1) ANNOUNCEMENTS/
ОБЪЯВЛЕНИЯ:
1.
PEACE
REVOLUTION FELLOWSHIP, DHAMMAKAYA FOUNDATION & WORLD PEACE INITIATIVE FOUNDATION , THAILAND .
DEADLINE: MARCH 15, 2013
2. ГРАНТОВЫЙ КОНКУРС
«МОЛОДЕЖНЫЕ ИНИЦИАТИВЫ», ФОНД «СОРОС-КЫРГЫЗСТАН», БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ
СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 25 ФЕВРАЛЯ 2013Г.
3.
ПРАВОВАЯ ПРОГРАММА ФОНДА
«СОРОС-КЫРГЫЗСТАН» И ГРАНТОВАЯ ПРОГРАММА «ПРАВА ЧЕЛОВЕКА И УПРАВЛЕНИЕ», Г. БУДАПЕШТ,
ВЕНГРИЯ. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 28 ФЕВРАЛЯ 2013 Г.
4.
CALL
FOR APPLICATIONS SCHOLARSHIP FOR THE MASTER OF ARTS IN POLITICS AND SECURITY
PROGRAM 2013-2014, OSCE ACADEMY, BISHKEK, KYRGYZSTAN, DEADLINE: 5 APRIL, 2013
2) VACANCIES / ВАКАНСИИ:
1.
VACANCY: ADMINISTRATIVE ASSISTANT/TRANSLATOR, US EMBASSY, BISHKEK , KYRGYZSTAN .
DEADLINE: FEBRUARY 22, 2013.
2.
VACANCY: PROGRAM ASSISTANT ,
US EMBASSY, BISHKEK , KYRGYZSTAN .
DEADLINE: FEBRUARY 22, 2013.
3.
VACANCY: FINANCE OFFICER, FOOD AND AGRICULTURE
ORGANIZATION OF THE UNITED NATIONS (FAO UN), BISHKEK , KYRGYZSTAN .
DEADLINE: FEBRUARY 21, 2013
4. ВАКАНСИЯ:
КОНСУЛЬТАНТ (VNKYRC00412,
2 ПОЗИЦИИ), ЦЕНТР ОРГАНИЗАЦИИ ПО БЕЗОПАСНОСТИ И СОТРУДНИЧЕСТВУ В ЕВРОПЕ (ОБСЕ),
БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА РЕЗЮМЕ: 18 ФЕРАЛЯ 2013 Г.
5. ВАКАНСИЯ:
АССИСТЕНТ ОТДЕЛА КАДРОВ, ЦЕНТР ОРГАНИЗАЦИИ ПО БЕЗОПАСНОСТИ И СОТРУДНИЧЕСТВУ В
ЕВРОПЕ (ОБСЕ), БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА РЕЗЮМЕ: 17 ФЕРАЛЯ 2013
Г.
6. ВАКАНСИЯ:
ИНЖЕНЕР ПО ТЕХНИЧЕСКОМУ НАДЗОРУ ЗА СТРОИТЕЛЬСТВОМ ВОДНО-САНИТАРНЫХ ОБЪЕКТОВ И
РЕМОНТНЫХ РАБОТ В ОТОБРАННЫХ ШКОЛАХ БАТКЕНСКОЙ ОБЛАСТИ КР, ЮНИСЕФ, БАТКЕН,
КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 15 ФЕВРАЛЯ 2013 Г.
7. ВАКАНСИЯ:
МЕДИЯ-СПЕЦИАЛИСТ, ПРОГРАММА USAID ПО СОДЕЙСТВИЮ ЖОГОРКУ КЕНЕШУ КР. ПОСЛЕДНИЙ
СРОК ПРИЕМА РЕЗЮМЕ: 20 ФЕВРАЛЯ 2013 Г.
**************************************************
ANNOUNCEMENTS/ ОБЪЯВЛЕНИЯ:
**************************************************
1.
PEACE
REVOLUTION FELLOWSHIP, DHAMMAKAYA FOUNDATION & WORLD PEACE INITIATIVE FOUNDATION , THAILAND .
DEADLINE: MARCH 15, 2013
Every single light in our house lit makes
it warm and cozy. When we look at all the lights lit in the world from the
outer space, they all connect and built a network of light. Same as our mind; a
peaceful mind transforms our home into a little kingdom of peace that affects
the world around us and has the power to establish world peace at large-starting
from a single mind. The tool, discovered over 2600 years ago, is reactivated
and has been proofed and spread by our 168 Peace Agents from 59 countries since
2008.
Your training starts with the 42 Days
online self-development program on our interactive platform providing you the
basic theory and practice; develop the tool for inner peace and learn about the
concept of PIPO - INNER PEACE + OUTER PEACE = SUSTAINABLE WORLD PEACE. Through
the Online Special OPS you have the means to share true peace to friends,
family, school and your community at large.
The fellowship offers a 14 days intensive
training program providing participants with deeper insight in the relationship
between inner peace and sustainable world peace and enhancing their ability to
create peace within their family, professional and social environment.
In addition to our intense meditation
practice, participants will gain knowledge of various theoretical approaches
that include:
·
Conflict
resolution and the role of the basic human self-disciplines
·
The
role of our habits in our daily life and how to improve; the 5 Rooms of life
·
The
factors that determine our perception to think, act and speak; relation between
body and mind
·
Leadership:
Eight pillars for a stable peaceful society
·
Thai-Buddhist
Studies
Presently, the fellowship will take place
at Mooktawan Sanctuary in an island at the southern part of Thailand . Participants will enjoy
meditating in a serene and peaceful near-forest environment. Well, many people say
it′s a celestial hideaway on Earth. Following video is taken from Global Peace
on the Move V event at Mooktawan.
The Thailand fellowship includes:
·
full
or partial sponsoring of airfare*,
·
free
accommodation,
·
free
catering,
·
free
local transportation,
·
free
meditation retreat fee
***Everyone is welcome to join the
fellowship. But to be eligible for the partial sponsoring of airfare,
candidates must be between 18-30 years old.
Eligibility
·
Candidates
should be 18-30 years old at the time of submitting the application in order to
receive the airfare support.
·
Candidates
must have completed 42 days of the online self-development program.
·
Candidates
must have completed at least 1 ONLINE Special Ops.
·
Candidates
have good proficiency in written and spoken English language.
·
Candidates
should be optimistic, be open-minded, show leadership potential, and have a
genuine interest in peace.
After completing the self-development
program with Special Ops, the Peace Revolution selection committee will make an
interview appointment based on your performance, available fund as well as
group combination in each fellowship. There is no need to write a request for
an interview. If you are qualified, we will contact you by ourselves.
Should you need more information about the
fellowship programs in Thailand ,
please contact fellowship@peacerevolution2010.org.
More detailed information is available at http://www.peacerevolution.net/docs/en/peace-revolution-fellowship-for-youth
2. ГРАНТОВЫЙ КОНКУРС
«МОЛОДЕЖНЫЕ ИНИЦИАТИВЫ», ФОНД «СОРОС-КЫРГЫЗСТАН», БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ
СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 25 ФЕВРАЛЯ 2013Г.
Фонд
«Сорос-Кыргызстан» в рамках Молодежной программы объявляет грантовый конкурс
«Молодежные инициативы».
На конкурс
принимаются проектные предложения от молодежных неправительственных и
некоммерческих организаций Кыргызской Республики (ОО, ОФ, ОБФ, ОЮЛ,
Учреждения), направленные на решение актуальных социальных проблем молодежи, на
повышение потенциала молодежи в регионах, на усиление участия молодежи в
социальной и культурной жизни общества.
Приветствуются
проекты из регионов Кыргызстана!
Основные критерии
конкурса:
·
актуальность темы (проект должен быть основан на оценке потребностей
целевой группы);
·
использование новых подходов в решении указанной проблемы;
·
взаимодействие с государственными структурами и/или другими
заинтересованными организациями в решении проблемы;
·
достижимость результатов проекта в течение срока его реализации;
·
воздействие (эффект) проекта на улучшение ситуации в зоне охвата проекта;
·
устойчивость и долговременность эффекта от проекта;
·
предвидение рисков и наличие плана их преодоления;
·
реалистичный, обоснованный бюджет.
Срок реализации
проекта: Не более одного года.
География проектов:
Кыргызская Республика.
Сумма запрашиваемого
гранта: от 5000 до 20000 долларов США.
Примерный срок выдачи
грантов: середина Мая 2013 г.
Процедуры приема и
отбора проектных предложений:
·
Проектные предложения (заявка и бюджет) должны быть оформлены в письменном
и электронном виде в соответствии с формой грантовой заявки (http://soros.kg/grantovaya-deyatel-nost/formy-zayavok);
·
Проектные предложения принимаются на кыргызском или русском языках ежедневно,
кроме выходных и праздничных дней, до 25 февраля 2013 года до 15:00;
Заполненные в
электронном виде заявку и бюджет необходимо отправлять на электронный ящик applications@soros.kg, а в письменном
виде – отправлять вместе с сопроводительными документами по адресу: КР, 720040,
г.Бишкек, ул.Логвиненко, 55-А, Фонд «Сорос-Кыргызстан», тел.: (312) 66-34-75
доб.146 с пометкой «Конкурс «Молодежные инициативы».
Заявки, заполненные
не полностью и поданные после указанного срока, к рассмотрению не принимаются.
Из регионов проектные
предложения в письменном виде нужно отправлять либо с курьером, либо по почте
заранее, чтобы они поступили в ФСК к указанному сроку.
Отбор проектов
производится Экспертной комиссией Молодежной программы ФСК.
Не рассматриваются
проектные предложения по оказанию гуманитарной помощи, строительству, ремонту
или реконструкции социальных объектов, а также проекты по проведению
политических и спортивных мероприятий.
Проектные предложения
не возвращаются и не рецензируются.
Контактное лицо:
Елена Татаркова, etatarkova@soros.kg, тел.:
(312) 66-34-75 доб.146
3. ПРАВОВАЯ ПРОГРАММА ФОНДА «СОРОС-КЫРГЫЗСТАН» И
ГРАНТОВАЯ ПРОГРАММА «ПРАВА
ЧЕЛОВЕКА И УПРАВЛЕНИЕ», Г. БУДАПЕШТ, ВЕНГРИЯ. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК : 28
ФЕВРАЛЯ 2013 Г.
В рамках проекта
«Развитие правозащитного движения в Кыргызстане» объявляют конкурс для активистов
и лидеров гражданского общества, адвокатов и преподавателей юридических вузов на участие в
тренингах по правам человека.
Цель тренинга:
развитие потенциала представителей гражданского общества в сфере прав человека.
К участию
приглашаются активисты и лидеры
гражданского общества, НПО, адвокаты и
преподаватели юридических ВУЗов.
Тренинги будут
проводиться на русском языке тренерами из России.
Продолжительность
тренингов: 2 рабочих дня
Все расходы,
связанные с проездом, проживанием и питанием участников тренингов, оплачивает
Фонд «Сорос-Кыргызстан».
Для участия в
конкурсе необходимо предоставить следующие документы:
·
заполненную анкету
·
письмо-намерение или направление с
организации для участия в тренинге.
На тренинги будут приглашены только отобранные кандидаты.
Поданные на конкурс заявки не рецензируются и
не возвращаются.
Документы на участие
в конкурсе будут приниматься
до 15. 00 28 февраля 2013
г.
с пометкой «Конкурс
на участие в тренинге по правам человека», Правовая программа ФСК, по факсу, электронной почте или в твёрдой копии по следующим адресам:
Фонд
«Сорос-Кыргызстан»
720040, г. Бишкек,
ул. Логвиненко 55-а
тел. (996-312)
66-34-75 (134)
факс (996-312)
66-34-48
Контактное лицо:
Тахмина Ашуралиева, координатор Правовой программы – tashuralieva@soros.kg
4.
CALL
FOR APPLICATIONS SCHOLARSHIP FOR THE MASTER OF ARTS IN POLITICS AND SECURITY
PROGRAM 2013-2014, OSCE ACADEMY, BISHKEK, KYRGYZSTAN, DEADLINE: 5 APRIL, 2013.
The OSCE Academy
in Bishkek invites applications for the Master of Arts in Politics and Security
Programme 2013-2014. The Programme offers advanced courses in political
science, international relations and a range of applied disciplines in
comprehensive security and conflict prevention and resolution with a focus on Central Asia . The
MA programme is supported by the OSCE and a number of OSCE participating states
and partner institutions. The coursework starts on 2 September 2013 and
finishes on 30 September 2014.
Deadline: 5 April, 2013
Eligibility:
Applicants must meet the following
admission criteria:
·
Successful
completion of an academic degree of higher education (BA, MA, MSc, Diploma)
in Political Science and other related
fields, or enrollment in the final year of an undergraduate degree
·
Excellent
knowledge of English
·
Applicants
should not be older than 32 years on 2 September 2013
·
Citizenship
of Kazakhstan , Kyrgyzstan , Tajikistan ,
Turkmenistan , Uzbekistan and Afghanistan
·
Applicants
from other OSCE participating states can be accepted for the programme, but on
a limited basis only.
Financing:
The OSCE Academy
in Bishkek covers:
·
Round
trip travel expenses within Central Asia
·
Monthly
stipend of EUR 180 per month
·
Housing
allowance of EUR 95 for non-residents of Bishkek
·
Health
insurance (Citizens of Kyrgyzstan are not eligible)
·
Child
allowance of EUR 15 per child and single parent support (Medical insurance,
transportation and visa costs are NOT provided for spouses and children)
Interested candidates should submit completed
application form (available online: http://www.osce-academy.net/en/admission/)
and copies of diplomas and transcripts to master@osce-academy.net
Best qualified candidates only will be
contacted for written tests and interviews.
For further information, please also
contact the “OSCE
Academy in Bishkek” by
phone: +996 (312) 54-12-00 or email: master@osce-academy.net
or visit: http://www.osce-academy.net/en/admission/
**************************************************
VACANCIES / ВАКАНСИИ:
**************************************************
1.
VACANCY: PROGRAM ASSISTANT ,
US EMBASSY, BISHKEK , KYRGYZSTAN .
DEADLINE: FEBRUARY 22, 2013.
BASIC
FUNCTION OF POSITION
Serves
as Democracy Commission Assistant for the Democracy Commission Small Grants
Program. Assumes program responsibilities for specific grants projects as
determined in discussions with the Public Affairs Officer.
A
copy of the complete position description listing all duties and
responsibilities is available in the Human Resources Office. Please contact + 996-312-551-24 ext. 4494.
Qualifications
Required:
All
applicants must address each selection criterion detailed below with specific
and comprehensive information supporting each item.
1.
Education:
University degree in social, political, or applied science fields is
required.2 of 6
2.
Experience:
One year programmatic or NGO experience is required.
3.
Languages: Level IV English (fluent) and Level
IV Russian (fluent) are required. (Language
4.
proficiency will be tested.)
5.
Knowledge: Good knowledge of U.S. objectives in the fields of
political reform and human rights; familiarity with State Department
regulations and grant management procedures. Strong knowledge of NGO sector and
media in the country.
6.
Skills and Abilities. Good planning and
organizational skills. Must be able to handle public inquiries with tact and
good judgment.
Selection
Process
When
fully qualified, U.S. Citizen Eligible Family Members (USEFMs) and U.S.
Veterans are given preference.
Therefore, it is essential that the candidate specifically address the
required qualifications above in the application.
Additional
Selection Criteria
1.
Management will consider nepotism/conflict of
interest, budget, and residency status in determining successful
candidacy.
2.
Current employees serving a probationary period
are not eligible to apply.
3.
Current Ordinarily Resident employees with an
Overall Summary Rating of Needs
4.
Improvement or Unsatisfactory on their most
recent Employee Performance Report are not eligible to apply.
5.
Currently employed U.S. Citizen EFMs who hold a
Family Member Appointment (FMA) are ineligible to apply for advertised
positions within the first 90 calendar days of their employment.
6.
Currently employed NORs hired under a Personal
Services Agreement (PSA) are ineligible to apply for advertised positions
within the first 90 calendar days of their employment unless currently hired
into a position with a When Actually Employed (WAE) work schedule.
To
Apply
Interested
candidates for this position must submit the following for consideration of the
application:
1.
Universal Application for Employment (UAE) as a Locally Employed Staff or Family
Member (DS-174); or
2.
A current resume or curriculum vitae that
provides the same information found on the UAE (see Appendix B); or3 of 6
3.
A combination of both; i.e. Sections 1-24 of the
UAE along with a listing of the applicant’s work experience attached as a
separate sheet; plus
4.
Candidates who claim U.S. Veterans preference
must provide a copy of their Form
5.
DD-214 with their application. Candidates who
claim conditional U.S. Veterans preference must submit documentation confirming
eligibility for a conditional preference in hiring with their application.
6.
Any other documentation (e.g., essays,
certificates, awards) that addresses the qualification requirements of the
position as listed above.
Submit
Application To
Human
Resources Office
Address:
Prospect Mira, 171
Or
e-mail: BishkekHR@state.gov
Point
of Contact
Telephone:
+996-312-551-241
Fax: +996-312-551-264
(Ask
telephone operator to transfer the call to the Human Resources Office)
Closing
date for this position: February 22,
2013 by close of business at 17:00
The
Universal Application for Employment (UAE) at http://photos.state.gov/libraries/kyrgyzrepulic/231771/PDFs_001/hrds_174_application_form.pdf
2. VACANCY: ADMINISTRATIVE ASSISTANT/TRANSLATOR, US EMBASSY, BISHKEK , KYRGYZSTAN .
DEADLINE: FEBRUARY 22, 2013.
BASIC
FUNCTION OF POSITION
Acts
as the main source of Russian and Kyrgyz written and oral translation support
for the Defense Attaché Office. Provides administrative support to the Defense
Attaché Office in the management and oversight of U.S.-Kyrgyz
political-military and military–military bilateral issues and programs.
Provides direct administrative support for critical U.S.-Kyrgyz operations
supporting Operation Enduring Freedom and CN/CT operations including diplomatic
over flight clearances, Manas
Transit Center
operations, and SOCCENT CN/CT training programs. Will perform any additional
administrative duties as assigned by the OPSCO or Defense Attaché.
A
copy of the complete position description listing all duties and
responsibilities is available in the Human Resources Office. Please contact + 996-312-551-24 ext. 4494.
Qualifications
Required
All
applicants must address each selection criterion detailed below with specific
and comprehensive information supporting each item. 2 of 6:
· Education: University degree required in one of
the following areas: English language or business administration, Political
Science, or International Relations.
· Experience: One to two years of progressively
responsible experience in translation/interpretation, office administration or
operations, university teaching or a closely related field. Past experience
working with U.S.
and/or host nation military personnel.
· Languages: Level IV (Fluent) English, Russian,
and Level III (Good working knowledge). Kyrgyz language are required. (Language
proficiency will be tested.)
· Knowledge:
Must become familiar with various Embassy-related subjects in order to
render accurate, clear translation.
Knowledge of local personalities and their respective social or official
rank. Knowledge of the country’s
military institutions and historical development. Awareness of local and regional political and
security issues.
·
Skills and Abilities: Ability to discern items
of interest/importance from daily press.
Proper spelling, grammar, and text editing skills. Competent typist and knowledge of word
processing programs. Able to exercise
sound judgment and competence when fulfilling responsibilities.
·
Should be an independent, professional worker
requiring little or no supervision.
Basic computer skills and must be able to competently navigate and be
able to operate the Microsoft Office Suite (Word, Excel, Outlook, etc.) as well
as have the ability to navigate and conduct research through internet
resources. (This will be tested.) Valid
driver’s license category B is required. (This will be tested.)
Selection
Process
When
fully qualified, U.S. Citizen Eligible Family Members (USEFMs) and U.S.
Veterans are given preference.
Therefore, it is essential that the candidate specifically address the
required qualifications above in the application.
Additional
Selection Criteria
1. Management will consider nepotism/conflict of
interest, budget, and residency status in determining successful
candidacy.
2.
Current employees serving a probationary period
are not eligible to apply.
3.
Current Ordinarily Resident employees with an
Overall Summary Rating of Needs
4.
Improvement or Unsatisfactory on their most
recent Employee Performance Report are not eligible to apply.
5.
Currently employed U.S. Citizen EFMs who hold a
Family Member Appointment (FMA) are ineligible to apply for advertised
positions within the first 90 calendar days of their employment.
6. Currently employed NORs hired under a Personal
Services Agreement (PSA) are ineligible to apply for advertised positions
within the first 90 calendar days of their employment unless currently hired
into a position with a When Actually Employed (WAE) work schedule.
To
Apply
Interested
candidates for this position must submit the following for consideration of the
application:
1.
Universal Application for Employment (UAE) as a Locally Employed Staff or Family
Member (DS-174); or
2.
A current resume or curriculum vitae that
provides the same information found on the UAE (see Appendix B); or
3. A combination of both; i.e. Sections 1 -24 of
the UAE along with a listing of the applicant’s work experience attached as a
separate sheet; plus Candidates who claim U.S. Veterans preference must provide
a copy of their Form DD-214 with their application. Candidates who claim
conditional U.S. Veterans preference must submit documentation confirming
eligibility for a conditional preference in hiring with their application.
4.
Any other documentation (e.g., essays,
certificates, awards) that addresses the qualification requirements of the
position as listed above.
Submit
Application To
Human
Resources Office
Address:
Prospect Mira, 171
Or
e-mail: BishkekHR@state.gov
Point
of Contact
Telephone:
+996-312-551-241
Fax: +996-312-551-264
(Ask
telephone operator to transfer the call to the Human Resources Office)
Closing
date for this position: February 22,
2013 by close of business at 17:00
The
U.S. Mission in Bishkek provides equal opportunity and fair and equitable
treatment in employment to all people without regard to race, color, religion,
sex, national origin, age, disability, political affiliation, marital status,
or sexual orientation. The Department of
State also strives to achieve equal employment opportunity in all personnel
operations through continuing diversity enhancement programs.
The
EEO complaint procedure is not available to individuals who believe they have
been denied equal opportunity based upon marital status or political
affiliation. Individuals with such
complaints should avail themselves of the appropriate grievance procedures,
remedies for prohibited personnel practices, and/or courts for relief.
The
Universal Application for Employment (UAE) at http://photos.state.gov/libraries/kyrgyzrepulic/231771/PDFs_001/hrds_174_application_form.pdf
3.
VACANCY: FINANCE OFFICER, FOOD AND AGRICULTURE
ORGANIZATION OF THE UNITED NATIONS (FAO UN), BISHKEK , KYRGYZSTAN .
DEADLINE: FEBRUARY 21, 2013
Duties and Responsibilities
The Finance Officer, under overall
supervision of the FAO Representative and the direct supervision of AFAOR,
performs a variety of specialized tasks in financial and accounting functions
related to the FAO Representation office and in providing financial services to
the Budget Holder, the projects and the donors in accordance with the contribution
agreements signed by the donors and FAO. His/her duties will include:
·
Maintain
financial records and monitoring systems to record and reconcile expenditures,
balances payments, statements and other day to day transactions and reports, by
retaining continuing awareness of accounts balances;
·
Maintain
budgetary accounts to determine availability of funds; review status of
contributions to the project accounts and recommend immediate actions to
management as required; monitor cash flows and ensure that sufficient funds are
available in the FAO bank account and request appropriate authority for
additional funds when needed;
·
Prepare
periodic and ad hoc reports as required for budget preparation, audits and
monitoring as per needs of the GOKR, FAO, donors, including progress of
expenditure and physical items (staff costs, computers purchased, etc);
·
Prepare
payment documents according to FAO procedures for approval by the Budget Holder
and process expenditures incurred as per the programme budget lines and codes;
·
Supervise,
monitor and carry out the functions of Principal Certifying Officer for all
payments and accounting adjustments made under the Representation on behalf of
FAO;
·
Prepare
detailed cost estimates and participate in budget analysis and projections as
required;
·
Maintain
separate accounts for funds received from donors and manage them in accordance
with the financial provisions in the contribution agreements between each donor
and FAO;
·
Prepare
committing documents for expenditure of programme funds for approval by the
Budget Holder;
·
Assist
the FAOR and the Budget Holder in the preparation of the annual work plan for
the programme and in the submission of
required progress and financial reports;
·
Assist
the FAOR in preparing the documentation for meetings;
·
Provide
administrative and financial services for all aspects of the approved programme
of work;
·
Continuously
keep the FAOR and the AFAOR informed about any problems in programme
implementation;
· Assist
the Budget Holder in preparing and submitting the end of assignment report in
line with FAO established procedures;
·
Brief
international and national staff including consultants on all aspects of
allowances, travel claim, visa, license, security and other financial matters and advise on
interpretation of administrative rules,
regulations and procedures;
·
Liaise
with internal and external auditors and draft answers to the audit queries as
and when requested.
· Maintain
official administrative/operational/financial/technical records and ensures
their proper filing, handling and control;
·
Provide
interpretation of FAO financial rules, regulations and procedures;
·
Perform
other duties are required.
Minimum requirements
·
A
relevant degree in finance and accounting
· Minimum
of five years of experience in accounting and budgetary matters within a large
business environment.
·
Demonstrated
analytical capacity in handling complex accounting tasks.
·
Working
knowledge (Level C) of English
Selection criteria
·
Relevance
of experience in the accounting and financial fields, including budget
monitoring and reporting and experience
in an International Organization (preferably UN)
·
Ability
to effectively use MS Office tools (Word, Power Point and Excel) and Accounting
software packages
·
Thorough
knowledge of financial rules and regulations and accounting procedures.
·
Ability
to organize work, establish priorities and to respond to internal and external
queries and requests in a comprehensive, accurate and timely manner.
· Ability
to exercise a high level of judgment, personal initiative, tact and discretion
ant to communicate effectively with people at all levels and to collaboratively
work as a member of a team.
Background
Interested candidates may send the
application and CV in FAO form in English (Personal History Form – PHF
attached), adequately reflecting qualifications and experience, and at least
three letters of recommendation no later than February 21, 2013 17:00 to
e-mail: FAO-KG@fao.org
The PHF form is available at http://un.org.kg/en/work-with-un/article/84-Vacancy/5609-finance-officer
Qualified candidates will be invited for
an interview.
4. ВАКАНСИЯ:
КОНСУЛЬТАНТ (VNKYRC00412, 2 ПОЗИЦИИ), ЦЕНТР ОРГАНИЗАЦИИ ПО БЕЗОПАСНОСТИ И
СОТРУДНИЧЕСТВУ В ЕВРОПЕ (ОБСЕ), БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА
РЕЗЮМЕ: 18 ФЕРАЛЯ 2013 Г.
Центр ОБСЕ в г. Бишкек объявляет конкурс на краткосрочные позиции: Консультант
(VNKYRC00412) – 2 позиции для разработки и реализации проекта «Развитие
парламентаризма в Кыргызстане.
Требования:
· высшее образование в области
политических/социальных наук, международных отношений или государственной
политики;
·
опыт работы в государственных учреждениях или
в соответствующих международных организациях, в общественных объединениях (в
том числе НПО) в сфере экономического и политического развития;
· знание политической/социальной среды и
нынешней парламентской структуры/строения в Кыргызстане;
· умение работать с высокопоставленными
политическими лидерами и членами международного и дипломатического сообщества;
·
cвободное владение русским, кыргызcким и
английскими языками (письменно и устно);
·
компьютерная грамотность и умение работать в
команде.
Подробная информация о вакансии, а также online форма заявления размещены
на сайте ОБСЕ: http://www.osce.org/employment
Offline форма заявления размещена на
сайте: http://www.osce.org/employment/21
Заполненную форму, письмо заинтересованности и рекомендательные письма
необходимо подать on-line, либо отправить на е-mail: recruitment-kg@osce.org до 18 часов
18 февраля 2013 года.
Центр ОБСЕ в г. Бишкек свяжется только с наиболее подходящими кандидатами.
5. АССИСТЕНТ
ОТДЕЛА КАДРОВ, ЦЕНТР ОРГАНИЗАЦИИ ПО БЕЗОПАСНОСТИ И СОТРУДНИЧЕСТВУ В ЕВРОПЕ
(ОБСЕ), БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА РЕЗЮМЕ: 17 ФЕРАЛЯ 2013 Г.
Центр ОБСЕ в г. Бишкеке объявляет набор квалифицированных кандидатов на
краткосрочную позицию: АССИСТЕНТ ОТДЕЛА КАДРОВ
Контракт на 6 месяцев с возможностью продления
Обязанности:
· обработка документов для визовой поддержки,
аккредитационных карт для международных сотрудников организации
·
административная помощь отделу кадров
Требования:
·
высшее образование
·
опыт работы не менее 2 лет в международных
организациях предпочтительно
·
компьютерная грамотность и умение работать с
офисной техникой
·
свободное владение русским, кыргызским и английским языками
·
отличные организаторские навыки и
коммуникабельность;
·
способность выполнять задания в указанные
сроки
·
умение работать в коллективе.
Контакты:
Заинтересованных кандидатов просим предоставить сопроводительное, 2
рекомендательных письма и оffline форму заявления размещенную на сайте ОБСЕ:
http://www.osce.org/employment/21 в запечатанном конверте с пометкой «Ассистент
отдела кадров» не позднее 18:00 часов, 17 февраля 2013 года в офис Центра ОБСЕ
в Бишкеке по адресу: г. Бишкек ул. Токтогула 139, либо отправить по e-mail: recruitment-kg@osce.org
Центр ОБСЕ в г. Бишкек свяжется только с наиболее подходящими кандидатами.
6. ВАКАНСИЯ:
ИНЖЕНЕР ПО ТЕХНИЧЕСКОМУ НАДЗОРУ ЗА СТРОИТЕЛЬСТВОМ ВОДНО-САНИТАРНЫХ ОБЪЕКТОВ И
РЕМОНТНЫХ РАБОТ В ОТОБРАННЫХ ШКОЛАХ БАТКЕНСКОЙ ОБЛАСТИ КР, ЮНИСЕФ, БАТКЕН,
КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 15 ФЕВРАЛЯ 2013 Г.
Консультант будет работать под непосредственным руководством Консультанта
по строительству систем ВСГ и Проектного Менеджера, и будет выполнять следующие
обязанности и задачи:
· Тесная работа с сотрудниками ЮНИСЕФ для
обеспечения строгого выполнения требований тендера и закупок во время
реализации проекта.
·
Поддержка по управлению контрактами.
·
Обеспечение высокого качества работ, в
частности качества используемых материалов и методов строительства.
·
Обеспечение полного технического понимания
строительства:
- ВИП модифицированных туалетов с выгребными ямами, - Систем водоснабжения,
- Ремонта внутренних систем отопления,
- Канализационных систем,
- Ремонта зданий и строений.
·
Обеспечение контроля качества строительных
работ, контроль над своевременностью работ и управление отклонениями (если
есть).
·
Выявление проблем со строительством, включая
при получении разрешений государственных органов и проактивное разрешение
проблем.
·
Поддержка сотрудников ЮНИСЕФ в планировании и
проведении выплат по контрактам.
Требования к кандидатам:
1. Профессиональное
инженерное образование.
2. Минимум
5 лет работы в строительных проектах подобного типа.
3. Опыт
контроля качества (качества материалов) при строительстве.
4. Опыт
финансового контроля над строительством (сметы, сверка актов выполненных
работ).
5. Навыки
использования компьютерных приложений (Word, Excel), инженерных программ,
интернет и электронной почты.
6. Наличие
государственной лицензии/сертификата.
Срок подачи пакета документов: 15 февраля 2013 года (до 18:00)
Всех заинтересованных лиц просим предоставить сопроводительное письмо,
резюме, рекомендательные письма в запечатанном конверте с указанием номера
вакансии (VNC/KIRA/03/13) на один из нижеследующих адресов:
1) Представительство ЮНИСЕФ, Чуй 160, г. Бишкек, Кыргызстан или
2) Зональный офис ЮНИСЕФ, ул.Ленина, 74, г. Ош, Кыргызстан.
Только отобранные кандидаты будут приглашены на интервью.
7. ВАКАНСИЯ:
МЕДИЯ-СПЕЦИАЛИСТ, ПРОГРАММА USAID ПО СОДЕЙСТВИЮ ЖОГОРКУ КЕНЕШУ КР. ПОСЛЕДНИЙ
СРОК ПРИЕМА РЕЗЮМЕ: 20 ФЕВРАЛЯ 2013 Г.
В Программу USAID по содействию
Жогорку Кенешу КР требуется медиа - специалист .
Необходимые квалификации:
·
Практикующий журналист, желательно
парламентский журналист;
·
Университетская степень в области
журналистики;
· Три-пять лет
опыта работы в международных организациях в качестве журналиста или иной
подходящий опыт.
· Отличное письменное и устное владение
кыргызским и русским языками (владение английским является преимуществом);
· Отличные аналитические и организационные
навыки; способность работать с несколькими задачами одновременно, и способность
работать в стрессовых ситуациях;
·
Опыт работы в проведении и организации семинаров, тренингов;
· Свободное владение программами Microsoft
Office (Word, Excel, PowerPoint) и офисным оборудованием.
·
Навыки и опыт работы в социальных сетях
(Facebook, Twitter, Picasa, My Space, и т.д.)
Функциональные обязанности Медиа-специалиста:
Подотчетен: Лидеру Компонента по информации и коммуникациям
Специалист по средствам массовой информации (СМИ) и коммуникациям отвечает
за поддержку программных, административных, логистических и организационных
мероприятий Компонента Программы по информации и коммуникациям под руководством
и по указаниям Лидера Компонента по информации и коммуникациям.
Обязанности:
1. Отчитывается
и напрямую подчиняется Лидеру Компонента по информации и коммуникациям
2. Помогает
в подготовке, контроле, реализации, мониторинге и отчетности по всем видам
деятельности, инициативам и мероприятиям, связанным с третьим Компонентом по
информации и коммуникациям, включая организацию и проведение тренингов по
повышению квалификации, семинаров, парламентских и выездных слушаний, и учебных
туров.
3. Помогает
в подготовке технического задания для приглашённых, иностранных, краткосрочных
экспертов и в заключении соглашений о предоставлении услуг для организаций,
указанных в рамках третьего Компонента.
4. Помогает
проследить правильное произведение выплат и подачу документации в соответствии
с правилами и указаниями USAID и DAI.
5. Помогает
следить и проводить мониторинг деятельности консультантов, приглашенных
Программой для поддержки партнеров в Парламенте.
6. Представляет
Программу на семинарах, конференциях и других мероприятиях.
7. Работает
с офисным оборудованием Программы (проектор и камера) на мероприятиях третьего
Компонента
8. Помогает
проводить логистические, технические и организационные мероприятия,
направленные на осуществление программных мероприятий.
9. Оказывает
поддержку Пресс службе ЖК и парламентским журналистам в целях улучшения общего
состояния коммуникаций внутри и вне Парламента.
10. Осуществляет
широкий спектр по развитию коммуникаций, включая проведение мероприятий,
ведение блогов, докладов, опубликование данных, создание онлайн сообщества,
проведение исследований отдельных случаев (кейсов), написание статей,
вестников, и видео материалов.
11. По
мере мероприятие, готовит мероприятия и обеспечивает поддержку менеджмента и
логистики, включая составление объявлений о мероприятиях, приглашений,
пресс-релизов, тезисов речи, материалов для маркетинга мероприятий.
12. Служит
медиатором в проведении дискуссий на существующих онлайн платформах.
13. Поддерживает
тренинги и мероприятия по стратегической коммуникации, включая разработку и
распространение коммуникационных мероприятий, помощь в обеспечении связей с
общественностью и другие мероприятия.
14. Осуществляет
поездки внутри страны под руководством Лидера первого Компонента
15. Выполняет
другие задачи и поручения.
Заинтересованные
лица не позднее 17:00 часов 20 февраля 2013 года могут отправить свое резюме по
следующему электронному адресу: kpspprocurement@gmail.com
Подходящие
кандидаты будут вызваны на собеседование.
********************************************
END OF THE 437th
LISTSERV ISSUE
*********************************************