Предлагаем Вам 410-й
выпуск электронной рассылки для кыргызстанских выпускников программ
Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо
являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством США, либо
Вы запросили данную информацию. В
настоящее время в списке получателей рассылки зарегистрировано около 1000
электронных адресов.
Электронная рассылка для кыргызстанских выпускников
программ Госдепартамента США предназначена для информирования о мероприятиях,
проводимых для выпускников, а также для распространения новостей и объявлений
от АЙРЕКС, АКСЕЛС, Посольства США в Кыргызстане и других организаций о
вакансиях, грантовых программах, стипендиях для учебы и стажировок и других возможностях для личного,
академического и профессионального роста.
Информация рассылается один раз в неделю. Вы вправе распространять ее среди всех
заинтересованных лиц.
У этого сообщения нет приложений, поэтому из соображений
безопасности не открывайте возможных прикрепленных файлов. Для Вашего удобства, теперь выпуски
электронной рассылки размещаются в формате word по адресу http://www.irex.kg/en/alumni/newsletter.html и http://www.facebook.com/IREXKyrgyzstan. Если Вы желаете распространить какую-либо
информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение
на адрес alumnilistserv@irex.kg не позднее 13:00 каждую среду.
Сообщения,
отправленные напрямую на электронный адрес рассылки, блокируются.
Сегодня 19 июля 2012 г . В этом выпуске:
*************************************************************
1) ANNOUNCEMENTS/ ОБЪЯВЛЕНИЯ:
1. КОНКУРС
ДЛЯ УЧАСТИЯ В МОЛОДЁЖНОМ СПОРТИВНОМ ЛАГЕРЕ ПО ПРОГРАММЕ «ИННОВАЦИИ В
ПРЕПОДАВАНИИ ФИЗКУЛЬТУРЫ ДЕТЯМ В КЫРГЫЗСТАНЕ (KICK)», ПРЕДСТАВИТЕЛЬСТВО АЙРЕКС
В КР, 26-30 АВГУСТА 2012 Г .
2.
THE CENTRAL ASIAN FACULTY DEVELOPMENT PROGRAMME
(CAFDP), UNIVERSITY OF CENTRAL ASIA (UCA), BISHKEK , KYRGYZSTAN .
DEADLINE: JULY 31, 2012
3. МЕДИА
ЛАГЕРЬ, 17-30 АВГУСТА, АМЕРИКАНСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ ЦЕНТРАЛЬНОЙ АЗИИ, БИШКЕК,
КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ
СРОК ПОДАЧИ ЗАЯВОК: 25 ИЮЛЯ, 2012
Г .
4.
ПРЕЗЕНТАЦИЯ ОТЧЕТА ПО ОЦЕНКЕ ИНДЕКСА УСТОЙЧИВОСТИ
ОРГАНИЗАЦИЙ ГРАЖДАНСКОГО ОБЩЕСТВА КЫРГЫЗСТАНА ЗА 2011 ГОД, АМЕРИКАНСКИЙ
УНИВЕРСИТЕТ В ЦЕНТРАЛЬНОЙ АЗИИ (АУЦА), БИШКЕК 25 ИЮЛЯ, 2012 Г .
2) VACANCIES / ВАКАНСИИ:
1.
VACANCY: TRANSLATOR/INTERPRETER, US
EMBASSY, BISHKEK , KYRGYZSTAN . DEADLINE: JULY 25, 2012
2.
VACANCY:
COMMUNICATIONS OFFICER, THE UNIVERSITY
OF CENTRAL ASIA, BISHKEK , KYRGYZSTAN .
DEADLINE: JULY 25, 2012
**************************************************
ANNOUNCEMENTS/ ОБЪЯВЛЕНИЯ:
**************************************************
1.
КОНКУРС
ДЛЯ УЧАСТИЯ В МОЛОДЁЖНОМ СПОРТИВНОМ ЛАГЕРЕ ПО ПРОГРАММЕ «ИННОВАЦИИ В
ПРЕПОДАВАНИИ ФИЗКУЛЬТУРЫ ДЕТЯМ В КЫРГЫЗСТАНЕ (KICK)», ПРЕДСТАВИТЕЛЬСТВО АЙРЕКС,
26-30 АВГУСТА 2012 Г
Группа из 5 преподавателей физической культуры из средних школ Кыргызстана
прошла программу обмена по повышению квалификации в США весной 2012 года. По требованиям программы они организуют
молодёжный спортивный лагерь для 50 юношей и девушек со всего Кыргызстана.
Цели спортивного
лагеря:
·
Распространение знаний и навыков по
предупреждению и разрешению конфликтов среди школьников и молодёжи Кыргызстана
·
Повышение межнациональной, гендерной и географической
толерантности
·
Развитие лидерских качеств
·
Последующее распространение участником знаний
и навыков, полученных во время летнего лагеря, в своей школе и сообществе среди
сверстников
Спортивный лагерь будет отличной возможностью - как для девушек, так и для
юношей - из всех регионов страны: научиться новым для Кыргызстана командным
видам спорта, получить жизненные навыки по предупреждению конфликтов,
лидерству, терпимости, здоровому образу жизни, гендерной чувствительности,
коммуникациям и т.д., а также завести новых друзей среди сверстников различного
национального, религиозного и географического происхождения и, наконец,
бесплатно отдохнуть на озере Иссык-Куль.
Для участия в лагере не требуется никакая специальная спортивная подготовка
или атлетические данные – достаточно предоставить медицинскую справку о
состоянии здоровья. Путёвки будут
приобретены за счёт АЙРЕКСа и будут включать в себя проживание и питание
участников. Мероприятие будет проведено
на базе летнего лагеря на северном берегу озера Иссык-Куль с 26 по 30 августа 2012 г .
Требования к
кандидатам:
·
Полностью и правильно заполненная заявка с
ответами на все вопросы анкеты, на кыргызском или русском языке. Контактные данные должны содержать полные
региональные коды телефонов, коды сотовых сетей, почтовые индексы и т.п.
·
Свободное владение кыргызским или русским
языком
·
Возраст участника: 14-16 лет (должен быть
рождён не ранее 1 января 1996
г . и не позднее 31 декабря 1998 года), т.е. учащийся,
перешедший в 8, 9 или 10 класс.
·
Гражданство Кыргызской Республики и
постоянное проживание на территории страны
·
Копия свидетельства о рождении или паспорта
·
Медицинская справка о здоровье участника
·
Доверенность, подписанная родителями
·
Самостоятельная доставка участника силами
родителей до областного координатора-физрука KICK и обратно. Возмещение
выплачивается только за транспортные расходы участника. В случае отсутствия
квитанций, билетов за проезд, необходимо предоставить следующие документы
водителя:
1. копия
патента (не просроченного)
2. копия
страхового полиса Социального фонда (не просроченного)
3. копия
паспорта
4. расписка
от водителя с указанием суммы в оба конца
По возникшим вопросам обращайтесь к областным координаторам спортивного
лагеря по следующим контактам:
·
г. Бишкек – Халмирзаева С. А., 0554 14 28 69,
kick@irex.kg
·
Чуйская и Таласская области – Ралдугина Н.
В., 0555 62 50 12, kick@irex.kg
·
Ошская и Баткенская области – Мавлянов Ф. А.
, 0559 08 89 90, kick@irex.kg
·
Жалалабатская и Нарынская области – Нурсеитов
Н. Э. , 0771 16 00 47, kick@irex.kg
·
Иссык-Кульская область – Асанбаев Н. Д. ,
0543 81 06 47, kick@irex.kg
Для участия в конкурсе необходимо заполнить анкету на кыргызском или
русском языке, приложить требуемые документы и ответить на вопросы. Если АЙРЕКСом будет установлено, что ответы
были скачаны с интернета или повзаимствованы из иных источников, кандидат будет
немедленно дисквалифицирован!
Анкету с документами
необходимо отправить по следующим адресам:
·
kick@irex.kg
- до 23:59 ч., 29 июля 2012 г .
·
720071, г .
Бишкек, пр. Чуй, 265а (правое крыло Академии Наук КР), офис АЙРЕКС в КР,
программа KICK, каб. 109 или 106 - до 17:00 ч., 27 июля 2012 г .
2.
THE CENTRAL
ASIAN FACULTY DEVELOPMENT PROGRAMME (CAFDP), UNIVERSITY OF CENTRAL ASIA (UCA), BISHKEK , KYRGYZSTAN .
DEADLINE: JULY 31, 2012
The
Central Asian Faculty Development Programme (CAFDP) of the University of
Central Asia (UCA) is pleased to announce its 2013-14 scholarships for Doctoral
studies at partner institutions around the world, including the University of
Cambridge, UK, German universities through partners
The
CAFDP of UCA offers support for Central Asian scholars to pursue doctoral
studies, with the understanding that upon graduation they will work as UCA
faculty for a minimum of five years at the Graduate School of Development
and/or the undergraduate School of Arts and Sciences at UCA's campuses in Khorog (Tajikistan ), Naryn (Kyrgyz
Republic ) and Tekeli (Kazakhstan ).
Eligible fields of study:
Natural
and Applied Sciences: Biology, chemistry, biochemistry, applied physics,
geology/geosciences, applied mathematics, computer science, engineering
sciences (environmental engineering, complex systems analysis and design),
environmental sciences and environmental earth sciences, rural development and
natural resource management.
Social
Sciences and Humanities: Archaeology, cultural anthropology/ethnography,
economics, sociology, Asian and Middle Eastern studies, development studies
(economics), ethnomusicology, mountain tourism, public policy and business
(with a focus on entrepreneurship).
To apply:
Applicants
from Kazakhstan , the Kyrgyz Republic ,
and Tajikistan
are strongly encouraged to apply. Candidates from Uzbekistan ,
Turkmenistan , Afghanistan , northern Pakistan
(only Gilgit-Baltistan and Malakand Division) and western China (only Xinjiang province) will
also be considered.
Application
for the CAFDP Scholarship is a two-step process: (1) Eligibility for CAFDP –
Applicants are required to first meet UCA's eligibility criteria; and (2)
Admission to Partner University – candidates considered eligible will then be
invited to submit full applications to partner universities to secure
admission. UCA will work with candidates to select the most appropriate
programme and university, based on students' field of study and available
opportunities.
To
apply, please email the following documents to facultydev@ucentralasia.org no
later than July 31st, 2012. (If this is not possible, applications can be
submitted to one of the UCA offices listed below):
·
UCA datasheet: http://www.ucentralasia.org/cafdp.asp
·
A detailed current CV
·
Personal Statement describing desired field of
study, why you believe you are a good candidate for the scholarship, what your
long term goals are and your understanding of and commitment to the mission of
UCA (maximum 2 pages).
·
Research Proposal (maximum 5 pages).
·
Diploma Transcripts with notarized translations
in English
·
English proficiency certificate,; at a minimum
of an institutional based test (UCA placement test or AUCA institutional TOEFL)
·
For further information on CAFDP, please visit
our website at: www.ucentralasia.org/cafdp.asp
For queries, send email to facultydev@ucentralasia.org
3.
МЕДИА
ЛАГЕРЬ, 17-30 АВГУСТА, АМЕРИКАНСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ ЦЕНТРАЛЬНОЙ АЗИИ, БИШКЕК,
КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ
СРОК ПОДАЧИ ЗАЯВОК: 25 ИЮЛЯ, 2012
Г .
Американский университет Центральной Азии впервые организует медиа-лагерь
для обсуждения вопросов формирования имиджа государства и нации в СМИ. Опытные тренеры расскажут, как
помочь правильно сформировать образ нации через медиа, как избежать
стереотипного мышления, и как гражданская журналистика может помочь в освещении
вопросов национальности, нации и государства.
Медиа-лагерь даст не только практические навыки медиа-производства, но и
повысит экспертный потенциал участников в области отношений между Российской
Федерацией и Центральной Азией. 50 участников из Российской Федерации и
Центральной Азии соберутся вместе на первый евразийский медиа-лагерь «Развитие
диалога между молодыми лидерами Российской Федерации и Центральной Азии»,
который пройдет в Кыргызстане с 17 по 30 августа 2012 года. Участники проведут 2
дня в столице Кыргызстана городе Бишкек и 10 дней на берегу озера Иссык-Куль.
Даты проведения: 17 - 30 августа 2012 г .
Место проведения: Пансионат «Три
Короны», Иссык-Куль, Кыргызстан
Рабочий язык: Русский
Оплата: Все
расходы, связанные с участием в данном семинаре (транспортные расходы,
проживание и питание), оплачиваются организаторами на весь период программы
(17-30 августа 2012).
Последний срок подачи
заявок: 25 июля, 2012
Информация о конкурсе:
Форма заявки:
4.
ПРЕЗЕНТАЦИЯ
ОТЧЕТА ПО ОЦЕНКЕ ИНДЕКСА УСТОЙЧИВОСТИ ОРГАНИЗАЦИЙ ГРАЖДАНСКОГО ОБЩЕСТВА
КЫРГЫЗСТАНА ЗА 2011 ГОД, АМЕРИКАНСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ В ЦЕНТРАЛЬНОЙ АЗИИ (АУЦА),
БИШКЕК 25 ИЮЛЯ, 2012 Г .
USAID опубликовало 15-й выпуск Индекса устойчивости НПО в Евразии
Бишкек. - Агентство США по международному развитию (USAID) опубликовало
15-й выпуск Индекса устойчивости неправительственных организаций (ИУНПО),
который теперь называется Индекс устойчивости организаций гражданского общества
(ИУОГО) в знак признания широкого круга некоммерческих организаций гражданского
общества (ОГО), действующих в регионе. Отмечая свою 15 публикацию такого
ценного аналитического инструмента исследований, ИУОГО значительно
преобразовался с начала своего зарождения – его охват расширился от 21 страны в
Европе и Евразии до 60 стран в различных регионах мира.
Американский университет в Центральной Азии является партнером
USAID/Кыргызстан в проведении Индекса устойчивости организаций гражданского
общества в Кыргызстане. Охватывая развитие событий в гражданском обществе в
течение 2011 календарного года, Индекс проводит анализ общих благоприятных
условий для гражданского общества с особым вниманием на правовую среду,
организационное развитие, финансовую устойчивость, защиту общественных интересов,
предоставление услуг, инфраструктуру и общественный имидж.
2011 год явился переломным годом для демократических процессов в
Кыргызстане. Это отразилось в изменениях особенности управления в Кыргызстане,
что еще больше подчеркивает важность вклада гражданского общества в развитие
Кыргызстана.
В среду, 25 июля, в 16:00ч., USAID/Кыргызстан и Американский университет в
Центральной Азии совместно будут проводить презентацию Индекса устойчивости ОГО
Кыргызстана и его роли в формировании будущего гражданского общества в
Кыргызстане. Презентация состоится в Американском университете в Центральной
Азии по адресу: г. Бишкек, ул. Абдумомунова 205, комната 315.
Полный текст доклада можно найти по адресу:
Для получения дополнительной информации о программах USAID, пожалуйста,
посетите сайт: www.usaid.gov
Американский народ посредством Агентства США по международному
развитию предоставляет экономическую и
гуманитарную помощь по всему миру на протяжении более 50 лет.
**************************************************
VACANCIES / ВАКАНСИИ:
**************************************************
1.
VACANCY: TRANSLATOR/INTERPRETER, US
EMBASSY, BISHKEK , KYRGYZSTAN . DEADLINE: JULY 25, 2012
Announcement #: 2012-24
Open to: All interested candidates
Position: Translator/interpreter
Opening date: July 11, 2012
Closing date: July 25, 2012
Work hours: Irregular work schedule/40 hours a week
All ordinarily resident (or) applicants (see appendix a)
must have the required work and/or residency permits to be eligible for
consideration.
The U.S.
embassy in bishkek is seeking an individual for the position of
translator/interpreter in the executive office.
Basic function of position:
The incumbent serves as interpreter from English into Kyrgyz
and Russian or vice versa for the Ambassador and other mission officials. In addition, working in conjunction with the
Protocol Assistant and the Ambassador’s Office Management Specialist, the
incumbent plans and coordinates various functions as required; coordinating the
Ambassador’s meetings with senior Government officials and other dignitaries,
translates correspondence addressed to the Ambassador into English; drafts and
translates letters, diplomatic notes and other correspondence into Kyrgyz
and/or Russian.
Qualifications required:
All applicants must address each selection criterion
detailed below with specific and comprehensive information supporting each
item.
·
Education: An earned University degree humanities,
social science and/or applied arts is required.
·
Prior work
experience: Two years of progressively responsible experience in consecutive
interpretation, and translation involving English as one of the languages is
required.
·
Language
Proficiency: English-Level IV/IV (Fluent) (written/spoken), Kyrgyz Level IV/IV
(written/spoken) (native, fluent), Russian Level IV/IV (native, fluent) (written/spoken)
is required. (This will be tested)
·
Job Knowledge:
Excellent knowledge of Kyrgyz political structure, culture, and social mores.
Good working knowledge of Department of State protocol and correspondence
instructions and procedures is required. Page 2 of 6
·
Skills and
abilities: Excellent organizational skills to assist in planning and directing
functions. Good oral and written communication skills, and interpersonal
skills. Ability to determine priorities effectively. Skill in operating word
processing equipment and software. (This
will be tested)
Selection process
When fully qualified, U.S. Citizen Eligible Family Members
(USEFMs) and U.S. Veterans are given preference. Therefore, it is essential that the candidate
specifically address the required qualifications above in the application.
Additional selection criteria
·
Management will
consider nepotism/conflict of interest, budget, and residency status in determining
successful candidacy.
·
Current employees
serving a probationary period are not eligible to apply.
·
Current Ordinarily
Resident employees with an Overall Summary Rating of Needs
·
Improvement or
Unsatisfactory on their most recent Employee Performance Report are not
eligible to apply.
·
Currently employed
U.S. Citizen EFMs who hold a Family Member Appointment (FMA) are ineligible to
apply for advertised positions within the first 90 calendar days of their
employment.
·
Currently employed
NORs hired under a Personal Services Agreement (PSA) are ineligible to apply
for advertised positions within the first 90 calendar days of their employment
unless currently hired into a position with a When Actually Employed (WAE) work
schedule.
·
The candidate must
be able to obtain and hold a local security clearance.
To apply
Interested candidates for this position must submit the
following for consideration of the application:
·
Universal
Application for Employment as a Locally Employed Staff or Family Member
(DS-174); or
·
A current resume
or curriculum vitae that provides the same information found on the UAE (see
Appendix B); or
·
A combination of
both; i.e. Sections 1 -24 of the UAE along with a listing of the applicant’s
work experience attached as a separate sheet; plus
·
Candidates who
claim U.S. Veterans preference must provide a copy of their Form DD-214 with
their application. Candidates who claim conditional Page 3 of 6
·
U.S. Veterans
preference must submit documentation confirming eligibility for a conditional
preference in hiring with their application.
·
Any other
documentation (e.g., essays, certificates, awards) that addresses the
qualification requirements of the position as listed above.
Submit application to
Human Resources Office
Address: Prospect Mira, 171
Or e-mail: BishkekHR@state.gov
POINT OF CONTACT
Telephone: +996-312-551-241
Fax:
+996-312-551-264
(Ask telephone operator to transfer the call to the Human
Resources Office)
CLOSING DATE FOR THIS POSITION:
JULY 25, 2012
The U.S. Mission in Bishkek provides equal opportunity and
fair and equitable treatment in employment to all people without regard to
race, color, religion, sex, national origin, age, disability, political
affiliation, marital status, or sexual orientation. The Department of State
also strives to achieve equal employment opportunity in all personnel
operations through continuing diversity enhancement programs.
The EEO complaint procedure is not available to individuals
who believe they have been denied equal opportunity based upon marital status
or political affiliation. Individuals
with such complaints should avail themselves of the appropriate grievance
procedures, remedies for prohibited personnel practices, and/or courts for
relief. Page 4 of 6
Appendix A
Definitions
1. Eligible Family
Member (EFM): An individual related to a
U.S. Government employee in one of the following ways:
·
Spouse or same-sex
domestic partner (as defined in 3 FAM 1610);
·
Child, who is
unmarried and under 21 years of age or, regardless of age, is incapable of
self-support. The term shall include, in
addition to natural offspring, stepchildren and adopted children and those
under legal guardianship of the employee or the spouse when such children are
expected to be under such legal guardianship until they reach 21 years of age
and when dependent upon and normally residing with the guardian;
·
Parent (including
stepparents and legally adoptive parents) of the employee or of the spouse,
when such parent is at least 51 percent dependent on the employee for support;
·
Sister or brother
(including stepsisters and stepbrothers, or adoptive sisters or brothers) of
the employee, or of the spouse, when such sibling is at least 51 percent
dependent on the employee for support, unmarried, and under 21 years of age, or
regardless of age, incapable of self-support.
2. U.S. Citizen
Eligible Family Member (USEFM): For
purposes of receiving a preference in hiring for a qualified position, an EFM
who meets the following criteria:
·
U.S. Citizen; and,
·
EFM (see above) at
least 18 years old; and,
·
Listed on the
travel orders of a direct-hire Foreign, Civil, or uniformed service member
assigned to or stationed abroad with a USG agency that is under COM authority,
or at an office of the American Institute in Taiwan ; and either:
1.
Resides at the
sponsoring employee's or uniformed service member's post of assignment abroad
or at an office of the American Institute in Taiwan;
2.
or resides at an
Involuntary Separate Maintenance Allowance (ISMA) location authorized under 3
FAM 3232.2.
3. Appointment
Eligible Family Member (AEFM): EFM (see
above) eligible for a
Family Member Appointment for purposes of Mission
employment:
·
Is a U.S.
citizen; and
·
Spouse or same-sex
domestic partner (as defined in 3 FAM 1610) or a child of the sponsoring
employee who is unmarried and at least 18 years old; and
·
Is listed on the
travel orders or approved Form OF-126, Foreign Service Residence and Dependency
Report, of a sponsoring employee, i.e., a direct-hire Foreign Service, Civil
Service, or uniformed service member who is permanently assigned to or
stationed abroad at a U.S. mission, or at an office of the American Institute
in Taiwan (AIT), and who is under chief of mission authority; and
·
Is residing at the
sponsoring employee's post of assignment abroad or, as appropriate, office of
the American Institute in Taiwan .
·
Does not receive a
Foreign Service or Civil Service annuity
4. Member of
Household (MOH): An individual who accompanies a direct-hire Foreign, Civil, or uniformed
service member permanently assigned or stationed at a U.S. Foreign Service post
or establishment abroad, or at an office of the American Institute in
Taiwan. An MOH is:
·
Not an EFM; and,
·
Not on the travel
orders of the sponsoring employee; and,
·
Has been
officially declared by the sponsoring USG employee to the COM as part of
his/her household.
A MOH is under COM authority and may include a parent,
unmarried partner, other relative or adult child who falls outside the
Department’s current legal and statutory definition of family member. A MOH does not have to be a U.S. Citizen.
4. Not Ordinarily Resident (NOR) – An individual who:
·
Is not a citizen
of the host country; and,
·
Does not
ordinarily reside (OR, see below) in the host country; and,
·
Is not subject to
host country employment and tax laws; and,
·
Has a U.S.
Social Security Number (SSN).
NOR employees are compensated under a GS or FS salary
schedule, not under the LCP.
5. Ordinarily Resident (OR) – A Foreign National or U.S.
citizen who:
·
Is locally
resident; and,
·
Has legal,
permanent resident status within the host country; and,
·
Is subject to host
country employment and tax laws.
EFMs without U.S. Social Security Numbers are also OR. All OR employees, including U.S. citizens, are compensated in
accordance with the Local Compensation Plan (LCP).
Appendix B
If an applicant is submitting a resume or curriculum vitae,
s/he must provide the following information equal to what is found on the UAE.
Failure to do so will result in an incomplete application.
A. Position Title
B. Position Grade
C. Vacancy Announcement Number (if known)
D. Dates Available for Work
E. First, Middle, & Last Names as well as any other
names used
F. Current Address, Day, Evening, and Cell phone numbers
G. U.S. Citizenship Status (Yes or No) & status of
permanent U.S. Resident (Yes or No; if yes, provide number)
H. U.S.
Social Security Number and/or Identification Number
I. Eligibility to
work in the country (Yes or No)
J. Special Accommodations the Mission needs to provide (Yes or No; if yes,
provide explanation)
K. If applying for position that includes driving a U.S.
Government vehicle, Driver’s License Class / Type
L. Days available to work
M. List any relatives or members of your household that work
for the U.S. Government (include their Name, Relationship, & Agency, Position,
Location)
N. U.S. Eligible Family Member and Veterans Hiring
Preference
O. Education
P. License, Skills, Training, Membership, & Recognition
Q. Language Skills
R. Work Experience
S. References
2.
VACANCY: COMMUNICATIONS OFFICER, THE UNIVERSITY OF CENTRAL ASIA, BISHKEK ,
KYRGYZSTAN .
DEADLINE: JULY 25, 2012
Position: Communications Officer
Department: Communications
Duty
station: UCA Central Administration
Office in Bishkek, Kyrgyz
Republic
Deadline: July 25, 2012
The University of Central
Asia was founded in 2000 by the governments of Kazakhstan ,
the Kyrgyz Republic
and Tajikistan ,
and His Highness the Aga Khan, and is the world's first internationally chartered
institution of higher education. UCA was created to offer an internationally
recognized standard ofhigher education inCentral Asia
and create knowledgeable, skilled and creative graduates who will contribute
leadership, ideas and innovations to the transitioning economies and communities
of the region. The mission of UCA is to promote the socio-economic development
ofCentral Asia 's mountain societies, while at
the same time helping the diverse peoples of the region to preserve and draw
upon their rich cultural traditions and heritages as assets for the future. UCA
operates within a framework of values that espouses academic excellence,
individual rights and security, responsibility to community and public service,
and is committed to ethical and transparent practices.
The CommunicationsOfficer function is
locatedwithin the University
of CentralAsia Communications Office
and reports directly to the Head of Communications. Communications tasks are
allocated with the approval of the Head of Communications.
The position is responsible for
assisting with UCA’s corporate communications, branding, identity and
image projected to its key
stakeholders. Part of this role entails a coordination role to liase with CAO
and regional units.
MAIN DUTIES
AND RESPONSIBILITIES:
The Communications Officer will take
on a number of major functions:
·
Develop and maintain relations with Central Asian media
·
Organise and catalogue UCA’s news resources and databases
·
Work closely with print production companies to develop
communications materials
·
Coordinate the development and production of internal
communications materials
·
Develop materials for UCA’s corporate website
·
Assist with planning UCA high-level events
·
Other duties as may be assigned by the Head of Communications
THE IDEAL
CANDIDATE WILL HAVE THE FOLLOWING PROFILE:
·
Degree in media, journalism or related fields
·
At least 2 - 3 years of communications experience in a
corporate / academic setting
·
Ability to operate and develop design in Adobe Suite / MS
Office
·
Excellent written and oral communication skills
·
Good organizational and time management skills
·
Demonstrated ability to organise media events such as press
conferences
·
Personal integrity and good judgement
·
Outgoing personality and ability to work well under pressure
·
Flexibility to travel within Central
Asia as needed
·
Excellent knowledge of English, Russian and at least one
Central Asian language
HOW TO APPLY:
Please send a cover letter, CV, and a
list of three references (including complete contact details) to
hr.recruitment@ucentralasia.org
by July 25, 2012.
In your application e-mail “Subject,”
please write: «Communications Officer»
Please check our website for more
information about the UCA: www.ucentralasia.org
Only shortlisted candidates will be
contacted.
********************************************
END OF THE 410th LISTSERV ISSUE
*********************************************