Предлагаем Вам 390-й
выпуск электронной рассылки для кыргызстанских выпускников программ
Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо
являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством США, либо
Вы запросили данную информацию. В
настоящее время в списке получателей рассылки зарегистрировано около 1000
электронных адресов.
Электронная рассылка для кыргызстанских выпускников
программ Госдепартамента США предназначена для информирования о мероприятиях,
проводимых для выпускников, а также для распространения новостей и объявлений
от АЙРЕКС, АКСЕЛС, Посольства США в Кыргызстане и других организаций о
вакансиях, грантовых программах, стипендиях для учебы и стажировок и других возможностях для личного,
академического и профессионального роста.
Информация рассылается один раз в неделю. Вы вправе распространять ее среди всех
заинтересованных лиц.
У этого сообщения нет приложений, поэтому из соображений
безопасности не открывайте возможных прикрепленных файлов. Для Вашего удобства, теперь выпуски
электронной рассылки размещаются в формате word по адресу http://www.irex.kg/en/alumni/newsletter.html
и http://www.facebook.com/IREXKyrgyzstan.
Если Вы желаете распространить
какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее
сообщение на адрес alumnilistserv@irex.kg не позднее 13:00 каждую среду.
Сообщения,
отправленные напрямую на электронный адрес рассылки, блокируются.
Сегодня
2 февраля 2012 г.
В этом выпуске:
*************************************************************
1) ANNOUNCEMENTS /
ОБЪЯВЛЕНИЯ:
1.
HIV YOUNG LEADERS FUND 2012 COMMUNITY REVIEW
PANEL (CRP) CALL FOR APPLICATIONS EASTERN EUROPE & CENTRAL ASIA. DEADLINE: FEBRUARY 22, 2012
2) VACANCIES / ВАКАНСИИ:
1.
JOB VACANCY: NATIONAL LEGAL
CONSULTANT FOR THE PROJECT MANAGEMENT OF PESTICIDES AND OBSOLETE PESTICIDES IN
CENTRAL ASIA AND TURKEY, UNITED NATIONS KYRGYZSTAN FOOD & AGRICULTURE
ORGANIZATION (UN FAO), BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MARCH 2, 2012
2.
JOB VACANCY: ASSOCIATE PROGRAMME
OFFICER / NOB, UNITED NATIONS HIGH COMMISSIONER FOR REFUGEES (UNHCR), BISHKEK, KYRGYZSTAN.
DEADLINE: MARCH 2, 2012
3. ВАКАНСИЯ: АДМИНИСТРАТОР ИНФОРМАЦИОННОЙ ПРОГРАММЫ, ФОНД «СОРОС-КЫРГЫЗСТАН»,
БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 2 МАРТА 2012 Г.
4. ВАКАНСИЯ: ЗАМЕСТИТЕЛЬ МЕНЕДЖЕРА ПРОЕКТА, ФРАНЦУЗСКАЯ ГУМАНИТАРНАЯ
НЕПРАВИТЕЛЬСТВЕННАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ «АГЕНТСТВО ПО ТЕХНИЧЕСКОМУ СОТРУДНИЧЕСТВУ И
РАЗВИТИЮ» – АКТЕД, ОШ, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 2 МАРТА 2012
Г.
5. ВАКАНСИЯ: СПЕЦИАЛИСТ ПО СВЯЗЯМ С ПРАВИТЕЛЬСТВОМ, ФРАНЦУЗСКАЯ ГУМАНИТАРНАЯ
НЕПРАВИТЕЛЬСТВЕННАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ «АГЕНТСТВО ПО ТЕХНИЧЕСКОМУ СОТРУДНИЧЕСТВУ И
РАЗВИТИЮ» – АКТЕД, БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 2 МАРТА
2012 Г.
6. ВАКАНСИЯ: СТАРШИЙ СПЕЦИАЛИСТ ПО СОЦИАЛЬНЫМ И АНАЛИТИЧЕСКИМ ИССЛЕДОВАНИЯМ,
ЭЛ ГРУП КОНСАЛТИНГ, БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 4 МАРТА
2012 Г.
7. ВАКАНСИЯ: СТАРШИЙ СПЕЦИАЛИСТ ПО ПОИСКУ И ПОДБОРУ ПЕРСОНАЛА, ЭЛ ГРУП КОНСАЛТИНГ, ЭЛ
ГРУП КОНСАЛТИНГ, БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 4 МАРТА 2012
Г.
**************************************************
ANNOUNCEMENTS/ОБЪЯВЛЕНИЯ
**************************************************
1.
HIV YOUNG
LEADERS FUND 2012 COMMUNITY REVIEW PANEL (CRP) CALL FOR APPLICATIONS EASTERN
EUROPE & CENTRAL ASIA. DEADLINE: FEBRUARY
22, 2012
Introduction
The mission
of HIV Young Leaders Fund (HYLF) is to enable new leadership in the HIV
response among young people most affected by HIV. One of the primary ways HYLF
achieves this is through its small grants program, which funds youth-led
initiatives focused on young people most affected by HIV. Proposals submitted
to HYLF are scored through a peer review system called the Community Review
Panel (CRP).
HYLF is
seeking applications for its regional Community Review Panel for Eastern Europe
and Central Asia. The 2012 EECA CRP will be
reviewing proposals aimed at meeting the needs and addressing the rights of
young women from youth-led initiatives in Kyrgyzstan,
Russia and Ukraine.
Applicants
should be young people aged between 15 and 30 with experience working with and
for young people most affected by and living with HIV. Reviewers must have
significant experience working and living in Eastern Europe and Central Asia,
and experience in Kyrgyzstan,
Russia, and Ukraine is
especially needed. Reviewers with experience working on issues faced by young women
affected by HIV and drug use will be prioritized.
Deadline
The
deadline for all applications is February
22. Applicants are encouraged to apply as soon as possible.
Regional CRP Member Responsibilities
Regional
CRP members play a unique role within HIV Young Leaders Fund. CRP members
review grant applications and recommend proposals for funding. The CRP process
gives young people invested in HIV issues the opportunity to make funding
decisions for their peers.
CRP
membership is voluntary. CRP members are accountable to the partner
organizations on the HYLF’s Steering Committee, HIV Young Leaders Fund
Director, HYLF donors and young people served by HYLF.
The term
for CRP members is one year for the 2012 funding cycle, with the possibility of
serving a second term for future funding cycles. During 2012, the majority of
CRP work will take place late February 2012 – April 2012. After April 2012,
members are expected to be available to give advice on grantee issues.
Four young
people will be selected to serve on the CRP for Eastern Europe and Central Asia. CRP member responsibilities are to:
Proposal review:
·
Participate in one on-line
orientation shortly after CRP selection on HYLF structure, processes and CRP
responsibilities;
·
Review and score proposals for
the region prior to participation in one in-person CRP review meeting to be
held in March 2011;
·
Review grant applications based
on HYLF core values1 and funding priorities, knowledge of regional needs, and
strength of proposals;
·
Keep the grant review process
confidential;
·
Conduct a fair analysis and
objective evaluation of applications;
·
Disclose any potential conflicts
of interest regarding an HYLF applicant;
·
Ensure timely communication with
other CRP members and HYLF staff.
Technical assistance:
·
Make recommendations on technical
assistance and capacity building activities for grantees;
·
Recommend local partner
organizations HYLF could partner with on technical assistance activities;
·
Potential opportunity for
involvement in the Peer Support Program for grantees.
Evaluation:
·
Complete an evaluation of the
grant selection process for HYLF at the end of the term.
·
CRP Member Requirements
Eligibility:
·
Only young people 30 years of age
and younger are eligible to apply.
·
Applicants must work in Eastern
Europe and Central Asia.
·
We highly encourage applicants
working with organizations of most affected young people in the community and
young people living with HIV. Applicants with significant experience
·
Working on issues young women
affected by HIV and drug use face will be prioritized.
·
You cannot serve on a Community
Review Panel and also apply for funding through the HIV Young Leaders Fund. If
you have any questions about this, please contact CRP@hivyoungleadersfund.org
·
At this time, all CRP members
must be fluent in English, the working language of the CRP.
·
Fluency in Russian also
preferred.
Criteria
·
General knowledge of the
applicant on the following:
·
HIV epidemiology in your country
and the EECA region;
·
Evidence-informed and rights-based
HIV prevention, treatment, care and support programming, including
understanding the principles of harm reduction;
·
Sexual and reproductive health
and rights;
·
Gender and age barriers to
accessing comprehensive health services.
II. Prospective CRP members should also have
the following:
·
Experience in the HIV field at
national or regional level, with a minimum of two years working within an HIV
community;
·
1 The Fund’s core values are:
'Funding the unfundable'; geographic representation, gender diversity, and community-involvement
in decision-making; and meaningful involvement of young people living with HIV.
·
Experience in implementing
projects for young people and key populations; experience implementing projects
for young people who use drugs with a gender lens prioritized;
·
Computer skills;
·
English fluency, including
writing skills;
·
Fluency in additional regional
languages a bonus;
·
Must be open-minded, honest and
willing to disclose any potential conflict of interests;
·
Must be able to work with others as
a team.
III. Logistics
·
Regular and secure access to
communication services, namely phone, Internet and e-mail;
·
Applicants whose organizations
are in support of their participation on the CRP preferred.
CRP Selection
A
sub-committee of HIV Young Leaders Fund’s Steering Committee will select CRP
members using a standardized scoring system for applicants. Organizations on
the Steering Committee are: Association of Positive Youth Living with HIV/AIDS
in Nigeria, the Global Forum on MSM & HIV, Global Network of Sex Work
Projects, Global Youth Coalition on HIV/AIDS, Global Network of People Living
with HIV, International Gay, Lesbian, Transgender, and Queer Youth and Student Organisation,
International Treatment Preparedness Coalition, Jamaica Youth Advocacy Network,
World AIDS Campaign, Youth Coalition for Sexual and Reproductive Rights,
Y-PEER, and Youth R.I.S.E.
How to Apply
·
The CRP Member Application Form;
·
A resume or CV;
·
The signed Declaration of
Interest Form, which asks members to disclose any potential conflicts of
interest;
·
A letter of recommendation or
support from the applicant’s organization or a partner organization. This
letter does not need to be long, but should describe the applicant’s work in
the community and reference why the applicant would be well suited to make
funding decisions.
The
deadline for all applications is February 22, 2012. Applicants will be notified
in late February or early March.
**************************************************
VACANCIES / ВАКАНСИИ:
**************************************************
1.
JOB
VACANCY: NATIONAL LEGAL CONSULTANT FOR THE PROJECT MANAGEMENT OF PESTICIDES AND
OBSOLETE PESTICIDES IN CENTRAL ASIA AND TURKEY, UNITED NATIONS KYRGYZSTAN FOOD
& AGRICULTURE ORGANIZATION (UN FAO), BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: 02
MARCH 2012.
National Legal Consultant for the project Management of Pesticides
and Obsolete Pesticides in Central Asia and Turkey – GCP/RER/035/TUR
Project
Background
The GCP/RER/035/TUR is aimed at providing assistance to countries
for the better management of pesticides, particularly of obsolete pesticides,
strengthening national capacities and identifying synergies and areas for
future sub-regional cooperation. In addition to components on the inventory of obsolete
pesticides stocks, pesticides management and communication, it includes a legal
component aimed at strengthening national legal systems and to explore
possibilities of working towards strengthened cooperation and legal
harmonization at the sub-regional level.
In all countries except Turkey pesticides legislation
includes very many different legal instruments and institutions. As a result it
is very difficult to guarantee compliance with minimum safety standards
consistently along the pesticides production chain. There are only scattered
evidences of compliance with the international standards (FAO guidelines and
Codex Alimentarius). This situation results in different levels of health
protection, trade obstacles and difficulties to cooperate at the regional
level.
To have a better understanding of the national legal frameworks,
the legal component proposes undertaking an analysis of the national
legislation governing pesticides management in the six countries. This analysis will result in a comparative
matrix of legislation identifying legal needs, good practices and opportunities
for stronger cooperation. Based on the proposal of Kyrgyzstan, the legal component
will also include a workshop on registration and pesticides governance which
will be a good occasion for exchanging good practices and to identify new areas
for cooperation.
Duties and
Responsibilities
Under the overall supervision of the Sub Regional Coordinator for
Central Asia FAO-SEC), the overall guidance of the Budget Holder, the technical
supervision of the Development Law Service (LEGN) Officer, direct supervision
the FAO Representation in the country and in collaboration with the Plant
Production and Protection Division (AGPP) Officer and the members of the
project team, the National Legal Consultant will:
·
Prepare a report reviewing the
national legislation and policies in place for pesticides management including
an analysis of the existing Pesticides legislation, chemicals legislation,
plant protection, and assessing it in the light of the international
obligations of the government. Submit the above report to the Legal Officer and
review it based on the comments received;
·
In collaboration with the
consultant on pesticides management, prepare recommendations on the way forward
to strengthen national legislation and identify good practices that may serve
to cooperate at the regional level;
·
Fill a matrix of legislation
provided by the Legal Office;
·
When necessary, translate
legislation to Russian or English;
·
Prepare the international legal
missions to the country, including the agenda for the mission, setting up
appointments and participation in the meetings. Prepare notes and reports
following the meetings or missions as requested ;
·
Organize national workshops to
discuss the legal recommendations and proposals. After the national workshop,
prepare a report of the workshop including a list of assistants, an analysis of
the results and conclusions and recommendations for the follow up;
·
Participate in the regional
workshops and prepare presentations or notes as requested by the Legal Office.
·
As requested by the ILC and the
Legal Officer, make inputs into the final project legal report;
·
Undertake any other function that
may be necessary for the implementation of the project.
Qualifications
and experience:
·
Degree in law.
·
Experience in legislative
analysis, drafting and familiarity with agricultural legislation, preferably on
plant, environmental or pesticides legislation.
·
Proficient in Russian and
English.
Duty Station: Home-based
Type of assignment: Personal Services Agreement contract
Duration of assignment: two different contracts of three months on
When-Actually –Employed basis for the project duration.
Deadline
for applications: 03 March 2012, 14:00 (Ankara
time)
Interested candidates may please send their FAO Personal History
Form and cover letter to
FAO Personal History Form can be downloaded from http://goo.gl/BQ84n
2.
JOB
VACANCY: ASSOCIATE PROGRAMME OFFICER / NOB, UNITED NATIONS HIGH COMMISSIONER
FOR REFUGEES (UNHCR), BISHKEK,
KYRGYZSTAN.
DEADLINE: MARCH 2, 2012
The above vacancy is announced in the Office of the United Nations
High Commissioner for Refugees (UNHCR) in Bishkek,
Kyrgyzstan.
Duties and
responsibilities:
·
Participates in negotiations and
discussions with the authorities concerning the planning and implementation of
UNHCR assisted programmes in the sectors of Protection, Durable Solutions,
Community-based activities, Education, Health, Donor Relations, Public
Awareness and others ;
·
Assists in the design and
preparation of detailed project proposals according to UNHCR standards and
drafts relevant sub-project agreements to be concluded with implementing
partners;
·
Assists in the evaluation of
project proposals submitted by technical ministries or other potential
implementing partner;
·
Undertakes visits to various
sites in order to assess the needs of Persons of Concern;
·
Prepares project/programme
reports, activities and budget requirements for the planning of the country
operations plan and submission to Headquarters;
·
Monitors project/programme
activities by reviewing a variety of records, including control plans, progress
reports, project inputs, budget/financial reports and expenditures;
·
Maintains good working relations
with implementing partners, local authorities, persons of concern and UN
agencies for implementing joint programmes;
·
Undertakes other duties as
required
Qualifications
and experience required:
·
Education: University Degree in
Business Administration, Law, Economics, Political Science or related field.
·
Experience: Minimum 4 years of
previous job experience relevant to the
function;
·
Skills: Communication skills,
computer skills;
·
Languages: Fluency in English and
Russian. Knowledge of Kyrgyz is an asset.
Additional
Information
The incumbent should be able to work harmoniously with the people
of different cultural and social backgrounds, under pressure and, when
required, additional working hours.
An interview and/or written test may be held for this post.
Applicants will be contacted only if they are under serious consideration.
Applications:
Closing date is March 02, 2012. Applications should be accompanied
by duly updated P11 in English and be sent for the e-mail address kazybaev@unhcr.org
The p11 form can be downloaded from http://un.org.kg/en/work-with-un/article/84-Vacancy/5228-associate-programme-officernob
Bishkek,
Kyrgyzstan:
17 February 2012
3. ВАКАНСИЯ: АДМИНИСТРАТОР
ИНФОРМАЦИОННОЙ ПРОГРАММЫ, ФОНД «СОРОС-КЫРГЫЗСТАН», БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН.
ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 2 МАРТА 2012 ГОДА
Фонд «Сорос-Кыргызстан»
объявляет среди граждан Кыргызской Республики конкурс на замещение вакантной
должности администратора Информационной программы.
Приоритеты Информационной программы Фонда
«Сорос-Кыргызстан» в 2010-2011 гг.:
·
повышение потенциала НПО сектора в
изменяющихся условиях информационной сферы
·
эдвокаси для влияния на принятие
квалифицированных решений государственными органами в сфере ИКТ
Обязанности
·
Оказание административной и технической
поддержки Информационной программе ФСК;
·
Содействие координатору программы в
подготовке годовых и краткосрочных творческих, аналитических и финансовых
отчётов по деятельности программы;
·
Участие в стратегическом планировании ФСК;
·
Поддержка файловой системы программной
документации и документирование необходимой информации;
·
Составление писем, запросов, других
документов, подготовка ответов авторам писем;
·
Передача и прием информации по электронной
почте, факсу и т.п., а также телефонограмм; своевременное доведение полученной
информации до координатора программы;
·
Проверка финансовых и творческих отчетов
грантополучателей;
·
Своевременный ввод необходимой информации в
программу Grants Management System;
·
Содействие в проведении мониторинга и оценки
деятельности грантов;
·
Комплектование и подготовка программных
документов для архивирования;
·
Подготовка встреч, проводимых координатором
программы, ведение протокола;
·
Своевременное предоставление финансовых
документов в финансовый отдел;
·
Оказание содействия в техническом обеспечении
семинаров и других мероприятий в рамках деятельности программы;
·
Устный перевод и письменный перевод
программных документов при необходимости;
·
Выполнение других поручений координатора
программы и руководства Фонда.
Требования к кандидатам
·
Степень бакалавра/магистра предпочтительно в
области ИКТ/социальных наук/ бизнес администрирования;
·
Опыт работы в международных организациях и
НПО;
·
Опыт в области управления и/или
администрирования проектами в сфере развития информационных технологий;
·
Хорошие аналитические навыки;
·
Знание процессов бюджетирования;
·
Отличное знание разговорного и письменного
английского и русского языков (знание кыргызского языка является
преимуществом);
·
Отличные навыки использования новых медиа;
·
Способность работать автономно, прозрачно и
ответственно; инициативность;
·
Способность работать внутри сети Фондов
открытого общества и приверженность его ценностям;
·
Способность придерживаться разнообразных
крайних сроков и расписаний;
·
Хорошие коммуникативные навыки.
Заработная плата устанавливается в соответствии с опытом.
Пожалуйста, пришлите
резюме, сопроводительное письмо, 2 рекомендательных письма (отсканированные
версии с подписью) по электронному адресу vacancy@soros.kg
с указанием в «Теме»: Information Program Administrator.
Последний срок приема заявок 02 марта 2012 года.
На собеседование будут
приглашены только кандидаты, отвечающие квалификационным требованиям.
4.
ВАКАНСИЯ: ЗАМЕСТИТЕЛЬ МЕНЕДЖЕРА ПРОЕКТА, ФРАНЦУЗСКАЯ ГУМАНИТАРНАЯ
НЕПРАВИТЕЛЬСТВЕННАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ «АГЕНТСТВО ПО ТЕХНИЧЕСКОМУ СОТРУДНИЧЕСТВУ И
РАЗВИТИЮ» – АКТЕД, ОШ, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 2 МАРТА 2012 Г.
Французская Гуманитарная Неправительственная
Организация «Агентство по Техническому Сотрудничеству и Развитию» – АКТЕД ведет
свою деятельность в Кыргызстане с 2005 года и в данное время осуществляет
комплексные программы развития по сокращению бедности, миграции, инициативе
местного самоуправления, здравоохранению и образованию, также как по
реабилитации систем водоснабжения, социальных инфраструктур и предотвращению
стихийных бедствий. АКТЕД объявляет конкурс среди квалифицированных специалистов
на замещение вакантных должностей по проекту: Смягчение конфликтов в
Кыргызстане путем целевого анализа и реализации общественных проектов:
Вакансия: Заместитель
Менеджера Проекта
Место
работы: г. Ош (с частыми поездками в Джалал-Абад,
Баткен, Чуй)
Обязанности:
·
Помогать в управление проектом в целом;
·
Участвовать в подготовке отчета донорам на
английском языке;
·
Проводить ежеквартальные встречи на областном
уровне с государственными структурами;
·
Представлять данный проект АКТЕД в
соответствующих секторах, включая переговоры на областном уровне.
Требования:
·
Высшее образование в области государственного
управления, законодательства, социологии, международных отношений или других
смежных наук;
·
Опыт управления проектами, преимущественно в
в схожих проектах по установлению мира;
·
Знание социального, культурного и
политического строения Юга Кыргызстана;
·
Опыт в создании тесных рабочих отношений с
правительством;
·
Свободное владение русским, английским,
кыргызским языками (письменно и устно), знание узбекского предпочтительно;
·
Свободное владение
MS Word, MS Excel, MS PowerPoint;
·
Возможность совершать частые командировки
внутри страны
Прием
документов:
Резюме на английском или на русском языках, в
том числе, сопроводительное письмо и два рекомендательных письма с указанием
ссылки принимаются не позднее 17:30 02
марта 2012 года по адресу:
Бишкекское Представительство АКТЕД, ул. Медерова 111, 720031, Бишкек, Кыргызская
Республика,
Тел. +996 312 44 34 52 или отправлять по
e-mail: jobs.acted@gmail.com
5.
ВАКАНСИЯ: Специалист по Связям с Правительством, ФРАНЦУЗСКАЯ ГУМАНИТАРНАЯ
НЕПРАВИТЕЛЬСТВЕННАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ «АГЕНТСТВО ПО ТЕХНИЧЕСКОМУ СОТРУДНИЧЕСТВУ И
РАЗВИТИЮ» – АКТЕД, Бишкек, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 2 МАРТА
2012 Г.
Французская Гуманитарная Неправительственная
Организация «Агентство по Техническому Сотрудничеству и Развитию» – АКТЕД ведет
свою деятельность в Кыргызстане с 2005 года и в данное время осуществляет
комплексные программы развития по сокращению бедности, миграции, инициативе
местного самоуправления, здравоохранению и образованию, также как по
реабилитации систем водоснабжения, социальных инфраструктур и предотвращению
стихийных бедствий. АКТЕД объявляет конкурс среди квалифицированных
специалистов на замещение вакантных должностей по проекту: Смягчение конфликтов
в Кыргызстане путем целевого анализа и реализации общественных проектов:
Вакансия: Специалист
по Связям с Правительством
Обязанности:
·
Содействовать в управление проектом;
·
Подготавливать отчеты донорам;
·
Представлять данный проект АКТЕД на
правительственном уровне;
·
Создавать Сеть Раннего Предупреждения на
национальном уровне.
Требования:
·
Высшее образование в области государственного
управления, законодательства, социологии, международных отношений или других
смежных наук;
·
Опыт в создании тесных рабочих отношений с
правительством;
·
Знания структуры правительства национального
и регионального уровней;
·
Опыт работы в проектах по установлению мира предпочтителен;
·
Отличные навыки написания отчетов;
·
Свободное владение
MS Word, MS Excel, MS PowerPoint;
·
Свободное владение русскими кыргызским
языками (устно и письменно).
Прием
документов:
Резюме на английском или на русском языках, в
том числе, сопроводительное письмо и два рекомендательных письма с указанием
ссылки принимаются не позднее 17:30 02
марта 2012 года по адресу:
Бишкекское Представительство АКТЕД, ул. Медерова 111, 720031, Бишкек, Кыргызская
Республика,
Тел. +996 312 44 34 52 или отправлять по
e-mail: jobs.acted@gmail.com
6. ВАКАНСИЯ: СТАРШИЙ
СПЕЦИАЛИСТ ПО СОЦИАЛЬНЫМ И АНАЛИТИЧЕСКИМ ИССЛЕДОВАНИЯМ, ЭЛ ГРУП КОНСАЛТИНГ,
БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 4 МАРТА 2012 Г.
Старший специалист по
социальным и аналитическим исследованиям, Эл Груп Консалтинг
Основные обязанности:
·
Реализация проектов Компании: анализ
потребностей Клиентов, поиск и анализ информации, разработка методологии,
подготовка отчетов и т.д.;
·
Координация работы экспертов, участвующих в
проектах Компании;
·
Работа с клиентами Компании, участие в
переговорах, а также прямые продажи в рамках направления;
·
Взаимодействие с партнерами Компании
(средства массовой информации, общественные объединения, ассоциации);
·
Развитие, продвижение услуг/продуктов
Компании в рамках направления, посредством проведения исследований, участия в
мероприятиях и тендерах, работы с сайтом;
·
Развитие направления в рамках Компании.
·
Образование, опыт и профессиональные навыки:
·
Высшее образование в области эконометрики или
социологии является преимуществом;
·
Опыт работы по профилю не менее 3-х лет, а
также опыт успешной реализации проектов обязателен;
·
Знание специфики и опыт проведения
качественных и/или количественных исследований;
·
Знание SPSS и/или других статистических
программ по обработке и анализу информации;
·
Умение и
опыт самостоятельной работы с Клиентами и координации (управления)
Проектов - приветствуется;
·
Развитые аналитические навыки;
·
Отличное знание пакета офисных программ;
·
Свободное владение русским и английским языком;
·
Инициативность, желание профессионального и
личностного роста;
·
Энергичность, целеустремленность и мотивация
к достижению успеха;
·
Высокая степень ответственности,
внимательность к деталям.
Заинтересованные
кандидаты могут отправить резюме на адрес cv@el-group.com
с пометкой «Исследования» до 4 марта 2012 г.
7.
ВАКАНСИЯ: СТАРШИЙ СПЕЦИАЛИСТ ПО ПОИСКУ И ПОДБОРУ ПЕРСОНАЛА, ЭЛ ГРУП КОНСАЛТИНГ, ЭЛ
ГРУП КОНСАЛТИНГ, БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 4 МАРТА 2012
Г.
Старший специалист по поиску и подбору персонала, Эл Груп Консалтинг
Основные обязанности:
·
Координация проектов по направлению Поиск и
Подбор, с привлечением младшего персонала и консультантов в случае
необходимости.
·
Самостоятельная реализация проектов Компании
по направлению Поиск и Подбор персонала;
·
Участие в продвижении услуг направления и
формировании положительного имиджа Компании на рынке;
·
Активное участие и содействие в реализации
проектов Компании по различным направлениям;
·
Образование, опыт и профессиональные навыки:
·
Высшее профессиональное образование,
преимущественно в области экономики, психологии и/или гуманитарных наук;
·
Опыт работы в области клиентской поддержки не
менее 1 года;
·
Совокупный опыт работы не менее 2-х лет;
·
Навыки ведения деловой переписки, подготовки
презентаций, сбора и анализа информации;
·
Владение английским языком является
преимуществом;
·
Развитые коммуникативные навыки;
·
Высокая работоспособность и ориентированность
на результат;
·
Умение ставить цели и находить оптимальные и
успешные решения в сжатые сроки;
·
Высокая степень инициативности,
ответственности;
·
Умение работать в команде и самостоятельно.
Заинтересованные кандидаты могут отправить резюме на адрес cv@el-group.com с пометкой «рекрутинг» до 4
февраля 2012 г.
********************************************
END OF THE 390th
LISTSERV ISSUE
*********************************************