Wednesday, February 22, 2012

[Kgalumni-l] Issue 390



Предлагаем Вам 390-й выпуск электронной рассылки для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством США, либо Вы запросили данную информацию.  В настоящее время в списке получателей рассылки зарегистрировано около 1000 электронных адресов.

Электронная рассылка для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США предназначена для информирования о мероприятиях, проводимых для выпускников, а также для распространения новостей и объявлений от АЙРЕКС, АКСЕЛС, Посольства США в Кыргызстане и других организаций о вакансиях, грантовых программах, стипендиях для учебы и стажировок и  других возможностях для личного, академического и профессионального роста.  Информация рассылается один раз в неделю.  Вы вправе распространять ее среди всех заинтересованных лиц.

У этого сообщения нет приложений, поэтому из соображений безопасности не открывайте возможных прикрепленных  файлов. Для Вашего удобства, теперь выпуски электронной рассылки размещаются в формате word по адресу http://www.irex.kg/en/alumni/newsletter.html и http://www.facebook.com/IREXKyrgyzstan. Если Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес alumnilistserv@irex.kg не позднее 13:00 каждую среду.

Сообщения, отправленные напрямую на электронный адрес рассылки, блокируются.

Сегодня 2 февраля 2012 г. В этом выпуске:

*************************************************************
1) ANNOUNCEMENTS / ОБЪЯВЛЕНИЯ:

1.     HIV YOUNG LEADERS FUND 2012 COMMUNITY REVIEW PANEL (CRP) CALL FOR APPLICATIONS EASTERN EUROPE & CENTRAL ASIA. DEADLINE: FEBRUARY 22, 2012

2) VACANCIES / ВАКАНСИИ:

1.     JOB VACANCY: NATIONAL LEGAL CONSULTANT FOR THE PROJECT MANAGEMENT OF PESTICIDES AND OBSOLETE PESTICIDES IN CENTRAL ASIA AND TURKEY, UNITED NATIONS KYRGYZSTAN FOOD & AGRICULTURE ORGANIZATION (UN FAO), BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MARCH 2, 2012
2.     JOB VACANCY: ASSOCIATE PROGRAMME OFFICER / NOB, UNITED NATIONS HIGH COMMISSIONER FOR REFUGEES (UNHCR), BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MARCH 2, 2012
3.     ВАКАНСИЯ: АДМИНИСТРАТОР ИНФОРМАЦИОННОЙ ПРОГРАММЫ, ФОНД «СОРОС-КЫРГЫЗСТАН», БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 2 МАРТА 2012 Г.
4.     ВАКАНСИЯ: ЗАМЕСТИТЕЛЬ МЕНЕДЖЕРА ПРОЕКТА, ФРАНЦУЗСКАЯ ГУМАНИТАРНАЯ НЕПРАВИТЕЛЬСТВЕННАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ «АГЕНТСТВО ПО ТЕХНИЧЕСКОМУ СОТРУДНИЧЕСТВУ И РАЗВИТИЮ» – АКТЕД, ОШ, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 2 МАРТА 2012 Г.
5.     ВАКАНСИЯ: СПЕЦИАЛИСТ ПО СВЯЗЯМ С ПРАВИТЕЛЬСТВОМ, ФРАНЦУЗСКАЯ ГУМАНИТАРНАЯ НЕПРАВИТЕЛЬСТВЕННАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ «АГЕНТСТВО ПО ТЕХНИЧЕСКОМУ СОТРУДНИЧЕСТВУ И РАЗВИТИЮ» – АКТЕД, БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 2 МАРТА 2012 Г.
6.     ВАКАНСИЯ: СТАРШИЙ СПЕЦИАЛИСТ ПО СОЦИАЛЬНЫМ И АНАЛИТИЧЕСКИМ ИССЛЕДОВАНИЯМ, ЭЛ ГРУП КОНСАЛТИНГ, БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 4 МАРТА 2012 Г.
7.     ВАКАНСИЯ: СТАРШИЙ СПЕЦИАЛИСТ ПО ПОИСКУ И ПОДБОРУ ПЕРСОНАЛА, ЭЛ ГРУП КОНСАЛТИНГ, ЭЛ ГРУП КОНСАЛТИНГ, БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 4 МАРТА 2012 Г.

**************************************************
ANNOUNCEMENTS/ОБЪЯВЛЕНИЯ
**************************************************

1.     HIV YOUNG LEADERS FUND 2012 COMMUNITY REVIEW PANEL (CRP) CALL FOR APPLICATIONS EASTERN EUROPE & CENTRAL ASIA. DEADLINE: FEBRUARY 22, 2012

Introduction

The mission of HIV Young Leaders Fund (HYLF) is to enable new leadership in the HIV response among young people most affected by HIV. One of the primary ways HYLF achieves this is through its small grants program, which funds youth-led initiatives focused on young people most affected by HIV. Proposals submitted to HYLF are scored through a peer review system called the Community Review Panel (CRP).

HYLF is seeking applications for its regional Community Review Panel for Eastern Europe and Central Asia. The 2012 EECA CRP will be reviewing proposals aimed at meeting the needs and addressing the rights of young women from youth-led initiatives in Kyrgyzstan, Russia and Ukraine.

Applicants should be young people aged between 15 and 30 with experience working with and for young people most affected by and living with HIV. Reviewers must have significant experience working and living in Eastern Europe and Central Asia, and experience in Kyrgyzstan, Russia, and Ukraine is especially needed. Reviewers with experience working on issues faced by young women affected by HIV and drug use will be prioritized.

Deadline

The deadline for all applications is February 22. Applicants are encouraged to apply as soon as possible.

Regional CRP Member Responsibilities

Regional CRP members play a unique role within HIV Young Leaders Fund. CRP members review grant applications and recommend proposals for funding. The CRP process gives young people invested in HIV issues the opportunity to make funding decisions for their peers.

CRP membership is voluntary. CRP members are accountable to the partner organizations on the HYLF’s Steering Committee, HIV Young Leaders Fund Director, HYLF donors and young people served by HYLF.

The term for CRP members is one year for the 2012 funding cycle, with the possibility of serving a second term for future funding cycles. During 2012, the majority of CRP work will take place late February 2012 – April 2012. After April 2012, members are expected to be available to give advice on grantee issues.

Four young people will be selected to serve on the CRP for Eastern Europe and Central Asia. CRP member responsibilities are to:

Proposal review:

·         Participate in one on-line orientation shortly after CRP selection on HYLF structure, processes and CRP responsibilities;
·         Review and score proposals for the region prior to participation in one in-person CRP review meeting to be held in March 2011;
·         Review grant applications based on HYLF core values1 and funding priorities, knowledge of regional needs, and strength of proposals;
·         Keep the grant review process confidential;
·         Conduct a fair analysis and objective evaluation of applications;
·         Disclose any potential conflicts of interest regarding an HYLF applicant;
·         Ensure timely communication with other CRP members and HYLF staff.

Technical assistance:

·         Make recommendations on technical assistance and capacity building activities for grantees;
·         Recommend local partner organizations HYLF could partner with on technical assistance activities;
·         Potential opportunity for involvement in the Peer Support Program for grantees.

Evaluation:

·         Complete an evaluation of the grant selection process for HYLF at the end of the term.
·         CRP Member Requirements

Eligibility:

·         Only young people 30 years of age and younger are eligible to apply.
·         Applicants must work in Eastern Europe and Central Asia.
·         We highly encourage applicants working with organizations of most affected young people in the community and young people living with HIV. Applicants with significant experience
·         Working on issues young women affected by HIV and drug use face will be prioritized.
·         You cannot serve on a Community Review Panel and also apply for funding through the HIV Young Leaders Fund. If you have any questions about this, please contact CRP@hivyoungleadersfund.org
·         At this time, all CRP members must be fluent in English, the working language of the CRP.
·         Fluency in Russian also preferred.

Criteria
·         General knowledge of the applicant on the following:
·         HIV epidemiology in your country and the EECA region;
·         Evidence-informed and rights-based HIV prevention, treatment, care and support programming, including understanding the principles of harm reduction;
·         Sexual and reproductive health and rights;
·         Gender and age barriers to accessing comprehensive health services.

II. Prospective CRP members should also have the following:

·         Experience in the HIV field at national or regional level, with a minimum of two years working within an HIV community;
·         1 The Fund’s core values are: 'Funding the unfundable'; geographic representation, gender diversity, and community-involvement in decision-making; and meaningful involvement of young people living with HIV.
·         Experience in implementing projects for young people and key populations; experience implementing projects for young people who use drugs with a gender lens prioritized;
·         Computer skills;
·         English fluency, including writing skills;
·         Fluency in additional regional languages a bonus;
·         Must be open-minded, honest and willing to disclose any potential conflict of interests;
·         Must be able to work with others as a team.

III. Logistics

·         Regular and secure access to communication services, namely phone, Internet and e-mail;
·         Applicants whose organizations are in support of their participation on the CRP preferred.

CRP Selection

A sub-committee of HIV Young Leaders Fund’s Steering Committee will select CRP members using a standardized scoring system for applicants. Organizations on the Steering Committee are: Association of Positive Youth Living with HIV/AIDS in Nigeria, the Global Forum on MSM & HIV, Global Network of Sex Work Projects, Global Youth Coalition on HIV/AIDS, Global Network of People Living with HIV, International Gay, Lesbian, Transgender, and Queer Youth and Student Organisation, International Treatment Preparedness Coalition, Jamaica Youth Advocacy Network, World AIDS Campaign, Youth Coalition for Sexual and Reproductive Rights, Y-PEER, and Youth R.I.S.E.

How to Apply

Applicants should e-mail the following materials to CRP@hivyoungleadersfund.org to apply:
·         The CRP Member Application Form;
·         A resume or CV;
·         The signed Declaration of Interest Form, which asks members to disclose any potential conflicts of interest;
·         A letter of recommendation or support from the applicant’s organization or a partner organization. This letter does not need to be long, but should describe the applicant’s work in the community and reference why the applicant would be well suited to make funding decisions.

If you have any questions about your application, please e-mail CRP@hivyoungleadersfund.org

The deadline for all applications is February 22, 2012. Applicants will be notified in late February or early March.

**************************************************
VACANCIES / ВАКАНСИИ:
**************************************************

1.     JOB VACANCY: NATIONAL LEGAL CONSULTANT FOR THE PROJECT MANAGEMENT OF PESTICIDES AND OBSOLETE PESTICIDES IN CENTRAL ASIA AND TURKEY, UNITED NATIONS KYRGYZSTAN FOOD & AGRICULTURE ORGANIZATION (UN FAO), BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: 02 MARCH 2012.

National Legal Consultant for the project Management of Pesticides and Obsolete Pesticides in Central Asia and Turkey – GCP/RER/035/TUR

Project Background

The GCP/RER/035/TUR is aimed at providing assistance to countries for the better management of pesticides, particularly of obsolete pesticides, strengthening national capacities and identifying synergies and areas for future sub-regional cooperation. In addition to components on the inventory of obsolete pesticides stocks, pesticides management and communication, it includes a legal component aimed at strengthening national legal systems and to explore possibilities of working towards strengthened cooperation and legal harmonization at the sub-regional level.
In all countries except Turkey pesticides legislation includes very many different legal instruments and institutions. As a result it is very difficult to guarantee compliance with minimum safety standards consistently along the pesticides production chain. There are only scattered evidences of compliance with the international standards (FAO guidelines and Codex Alimentarius). This situation results in different levels of health protection, trade obstacles and difficulties to cooperate at the regional level.
To have a better understanding of the national legal frameworks, the legal component proposes undertaking an analysis of the national legislation governing pesticides management in the six countries.  This analysis will result in a comparative matrix of legislation identifying legal needs, good practices and opportunities for stronger cooperation. Based on the proposal of Kyrgyzstan, the legal component will also include a workshop on registration and pesticides governance which will be a good occasion for exchanging good practices and to identify new areas for cooperation.

Duties and Responsibilities

Under the overall supervision of the Sub Regional Coordinator for Central Asia FAO-SEC), the overall guidance of the Budget Holder, the technical supervision of the Development Law Service (LEGN) Officer, direct supervision the FAO Representation in the country and in collaboration with the Plant Production and Protection Division (AGPP) Officer and the members of the project team, the National Legal Consultant will:

·         Prepare a report reviewing the national legislation and policies in place for pesticides management including an analysis of the existing Pesticides legislation, chemicals legislation, plant protection, and assessing it in the light of the international obligations of the government. Submit the above report to the Legal Officer and review it based on the comments received;
·         In collaboration with the consultant on pesticides management, prepare recommendations on the way forward to strengthen national legislation and identify good practices that may serve to cooperate at the regional level;
·         Fill a matrix of legislation provided by the Legal Office;
·         When necessary, translate legislation to Russian or English;
·         Prepare the international legal missions to the country, including the agenda for the mission, setting up appointments and participation in the meetings. Prepare notes and reports following the meetings or missions as requested ;
·         Organize national workshops to discuss the legal recommendations and proposals. After the national workshop, prepare a report of the workshop including a list of assistants, an analysis of the results and conclusions and recommendations for the follow up;
·         Participate in the regional workshops and prepare presentations or notes as requested by the Legal Office.
·         As requested by the ILC and the Legal Officer, make inputs into the final project legal report;
·         Undertake any other function that may be necessary for the implementation of the project.

Qualifications and experience:

·         Degree in law.
·         Experience in legislative analysis, drafting and familiarity with agricultural legislation, preferably on plant, environmental or pesticides legislation.
·         Proficient in Russian and English.

Duty Station: Home-based

Type of assignment: Personal Services Agreement contract

Duration of assignment: two different contracts of three months on When-Actually –Employed basis for the project duration.

Deadline for applications: 03 March 2012, 14:00 (Ankara time)

Interested candidates may please send their FAO Personal History Form and cover letter to

FAO Personal History Form can be downloaded from http://goo.gl/BQ84n

2.     JOB VACANCY: ASSOCIATE PROGRAMME OFFICER / NOB, UNITED NATIONS HIGH COMMISSIONER FOR REFUGEES (UNHCR), BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MARCH 2, 2012

The above vacancy is announced in the Office of the United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR) in Bishkek, Kyrgyzstan.

Duties and responsibilities:

·         Participates in negotiations and discussions with the authorities concerning the planning and implementation of UNHCR assisted programmes in the sectors of Protection, Durable Solutions, Community-based activities, Education, Health, Donor Relations, Public Awareness and others ;
·         Assists in the design and preparation of detailed project proposals according to UNHCR standards and drafts relevant sub-project agreements to be concluded with implementing partners;
·         Assists in the evaluation of project proposals submitted by technical ministries or other potential implementing partner;
·         Undertakes visits to various sites in order to assess the needs of Persons of Concern;
·         Prepares project/programme reports, activities and budget requirements for the planning of the country operations plan and submission to Headquarters;
·         Monitors project/programme activities by reviewing a variety of records, including control plans, progress reports, project inputs, budget/financial reports and expenditures;
·         Maintains good working relations with implementing partners, local authorities, persons of concern and UN agencies for implementing joint programmes;
·         Undertakes other duties as required

Qualifications and experience required:

·         Education: University Degree in Business Administration, Law, Economics, Political Science or related field.
·         Experience: Minimum 4 years of previous job  experience relevant to the function;
·         Skills: Communication skills, computer skills;
·         Languages: Fluency in English and Russian. Knowledge of Kyrgyz is an asset. 

Additional Information

The incumbent should be able to work harmoniously with the people of different cultural and social backgrounds, under pressure and, when required, additional working hours.  

An interview and/or written test may be held for this post. Applicants will be contacted only if they are under serious consideration.

Applications:

Closing date is March 02, 2012. Applications should be accompanied by duly updated P11 in English and be sent for the e-mail address   kazybaev@unhcr.org  


Bishkek, Kyrgyzstan: 17 February 2012

3.     ВАКАНСИЯ: АДМИНИСТРАТОР ИНФОРМАЦИОННОЙ ПРОГРАММЫ, ФОНД «СОРОС-КЫРГЫЗСТАН», БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 2 МАРТА 2012 ГОДА

Фонд «Сорос-Кыргызстан» объявляет среди граждан Кыргызской Республики конкурс на замещение вакантной должности администратора Информационной программы.

Приоритеты Информационной программы Фонда «Сорос-Кыргызстан» в 2010-2011 гг.:

·         повышение потенциала НПО сектора в изменяющихся условиях информационной сферы
·         эдвокаси для влияния на принятие квалифицированных решений государственными органами в сфере ИКТ

Обязанности

·         Оказание административной и технической поддержки Информационной программе ФСК;
·         Содействие координатору программы в подготовке годовых и краткосрочных творческих, аналитических и финансовых отчётов по деятельности программы;
·         Участие в стратегическом планировании ФСК;
·         Поддержка файловой системы программной документации и документирование необходимой информации;
·         Составление писем, запросов, других документов, подготовка ответов авторам писем;
·         Передача и прием информации по электронной почте, факсу и т.п., а также телефонограмм; своевременное доведение полученной информации до координатора программы;
·         Проверка финансовых и творческих отчетов грантополучателей;
·         Своевременный ввод необходимой информации в программу Grants Management System;
·         Содействие в проведении мониторинга и оценки деятельности грантов;
·         Комплектование и подготовка программных документов для архивирования;
·         Подготовка встреч, проводимых координатором программы, ведение протокола;
·         Своевременное предоставление финансовых документов в финансовый отдел;
·         Оказание содействия в техническом обеспечении семинаров и других мероприятий в рамках деятельности программы;
·         Устный перевод и письменный перевод программных документов при необходимости;
·         Выполнение других поручений координатора программы и руководства Фонда.

Требования к кандидатам

·         Степень бакалавра/магистра предпочтительно в области ИКТ/социальных наук/ бизнес администрирования;
·         Опыт работы в международных организациях и НПО;
·         Опыт в области управления и/или администрирования проектами в сфере развития информационных технологий;
·         Хорошие аналитические навыки;
·         Знание процессов бюджетирования;
·         Отличное знание разговорного и письменного английского и русского языков (знание кыргызского языка является преимуществом);
·         Отличные навыки использования новых медиа;
·         Способность работать автономно, прозрачно и ответственно; инициативность;
·         Способность работать внутри сети Фондов открытого общества и приверженность его ценностям;
·         Способность придерживаться разнообразных крайних сроков и расписаний;
·         Хорошие коммуникативные навыки.

Заработная плата устанавливается в соответствии с опытом.

Пожалуйста, пришлите резюме, сопроводительное письмо, 2 рекомендательных письма (отсканированные версии с подписью) по электронному адресу vacancy@soros.kg  с указанием в «Теме»: Information Program Administrator.

Последний срок приема заявок 02 марта 2012 года.

На собеседование будут приглашены только кандидаты, отвечающие квалификационным требованиям.

4.     ВАКАНСИЯ: ЗАМЕСТИТЕЛЬ МЕНЕДЖЕРА ПРОЕКТА, ФРАНЦУЗСКАЯ ГУМАНИТАРНАЯ НЕПРАВИТЕЛЬСТВЕННАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ «АГЕНТСТВО ПО ТЕХНИЧЕСКОМУ СОТРУДНИЧЕСТВУ И РАЗВИТИЮ» – АКТЕД, ОШ, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 2 МАРТА 2012 Г.

Французская Гуманитарная Неправительственная Организация «Агентство по Техническому Сотрудничеству и Развитию» – АКТЕД ведет свою деятельность в Кыргызстане с 2005 года и в данное время осуществляет комплексные программы развития по сокращению бедности, миграции, инициативе местного самоуправления, здравоохранению и образованию, также как по реабилитации систем водоснабжения, социальных инфраструктур и предотвращению стихийных бедствий. АКТЕД объявляет конкурс среди квалифицированных специалистов на замещение вакантных должностей по проекту: Смягчение конфликтов в Кыргызстане путем целевого анализа и реализации общественных проектов:

Вакансия: Заместитель Менеджера Проекта

Место работы: г. Ош (с частыми поездками в Джалал-Абад, Баткен, Чуй)

Обязанности:

·         Помогать в управление проектом в целом;
·         Участвовать в подготовке отчета донорам на английском языке;
·         Проводить ежеквартальные встречи на областном уровне с государственными структурами;
·         Представлять данный проект АКТЕД в соответствующих секторах, включая переговоры на областном уровне.

Требования:

·         Высшее образование в области государственного управления, законодательства, социологии, международных отношений или других смежных наук;
·         Опыт управления проектами, преимущественно в в схожих проектах по установлению мира;
·         Знание социального, культурного и политического строения Юга Кыргызстана;
·         Опыт в создании тесных рабочих отношений с правительством;
·         Свободное владение русским, английским, кыргызским языками (письменно и устно), знание узбекского предпочтительно;
·         Свободное владение MS Word, MS Excel, MS PowerPoint;
·         Возможность совершать частые командировки внутри страны

Прием документов:

Резюме на английском или на русском языках, в том числе, сопроводительное письмо и два рекомендательных письма с указанием ссылки принимаются не позднее 17:30 02 марта 2012 года по адресу:

Бишкекское Представительство АКТЕД,  ул. Медерова 111, 720031, Бишкек, Кыргызская Республика,   
Тел. +996 312 44 34 52 или отправлять по e-mail:  jobs.acted@gmail.com

5.     ВАКАНСИЯ: Специалист по Связям с Правительством, ФРАНЦУЗСКАЯ ГУМАНИТАРНАЯ НЕПРАВИТЕЛЬСТВЕННАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ «АГЕНТСТВО ПО ТЕХНИЧЕСКОМУ СОТРУДНИЧЕСТВУ И РАЗВИТИЮ» – АКТЕД, Бишкек, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 2 МАРТА 2012 Г.

Французская Гуманитарная Неправительственная Организация «Агентство по Техническому Сотрудничеству и Развитию» – АКТЕД ведет свою деятельность в Кыргызстане с 2005 года и в данное время осуществляет комплексные программы развития по сокращению бедности, миграции, инициативе местного самоуправления, здравоохранению и образованию, также как по реабилитации систем водоснабжения, социальных инфраструктур и предотвращению стихийных бедствий. АКТЕД объявляет конкурс среди квалифицированных специалистов на замещение вакантных должностей по проекту: Смягчение конфликтов в Кыргызстане путем целевого анализа и реализации общественных проектов:

Вакансия: Специалист по Связям с Правительством

Обязанности:

·         Содействовать в управление проектом;
·         Подготавливать отчеты донорам;
·         Представлять данный проект АКТЕД на правительственном уровне;
·         Создавать Сеть Раннего Предупреждения на национальном уровне.

Требования:

·         Высшее образование в области государственного управления, законодательства, социологии, международных отношений или других смежных наук;
·         Опыт в создании тесных рабочих отношений с правительством;
·         Знания структуры правительства национального и регионального уровней;
·         Опыт работы в проектах  по установлению мира  предпочтителен;
·         Отличные навыки написания отчетов;
·         Свободное владение MS Word, MS Excel, MS PowerPoint;
·         Свободное владение русскими кыргызским языками (устно и письменно).

Прием документов:

Резюме на английском или на русском языках, в том числе, сопроводительное письмо и два рекомендательных письма с указанием ссылки принимаются не позднее 17:30 02 марта 2012 года по адресу:

Бишкекское Представительство АКТЕД,  ул. Медерова 111, 720031, Бишкек, Кыргызская Республика,   
Тел. +996 312 44 34 52 или отправлять по e-mail:  jobs.acted@gmail.com

6.     ВАКАНСИЯ: СТАРШИЙ СПЕЦИАЛИСТ ПО СОЦИАЛЬНЫМ И АНАЛИТИЧЕСКИМ ИССЛЕДОВАНИЯМ, ЭЛ ГРУП КОНСАЛТИНГ, БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 4 МАРТА 2012 Г.

Старший специалист по социальным и аналитическим исследованиям, Эл Груп Консалтинг

Основные обязанности:

·         Реализация проектов Компании: анализ потребностей Клиентов, поиск и анализ информации, разработка методологии, подготовка отчетов и т.д.;
·         Координация работы экспертов, участвующих в проектах Компании;
·         Работа с клиентами Компании, участие в переговорах, а также прямые продажи в рамках направления;
·         Взаимодействие с партнерами Компании (средства массовой информации, общественные объединения, ассоциации);
·         Развитие, продвижение услуг/продуктов Компании в рамках направления, посредством проведения исследований, участия в мероприятиях и тендерах, работы с сайтом;
·         Развитие направления в рамках Компании.
·         Образование, опыт и профессиональные навыки:
·         Высшее образование в области эконометрики или социологии является преимуществом;
·         Опыт работы по профилю не менее 3-х лет, а также опыт успешной реализации проектов обязателен;
·         Знание специфики и опыт проведения качественных и/или количественных исследований;
·         Знание SPSS и/или других статистических программ по обработке и анализу информации;
·         Умение и  опыт самостоятельной работы с Клиентами и координации (управления) Проектов  - приветствуется;
·         Развитые аналитические навыки;
·         Отличное знание пакета офисных программ;
·         Свободное владение русским и английским языком;
·         Инициативность, желание профессионального и личностного роста;
·         Энергичность, целеустремленность и мотивация к достижению успеха;
·         Высокая степень ответственности, внимательность к деталям.

Заинтересованные кандидаты могут отправить резюме на адрес cv@el-group.com с пометкой «Исследования» до 4 марта 2012 г.

7.     ВАКАНСИЯ: СТАРШИЙ СПЕЦИАЛИСТ ПО ПОИСКУ И ПОДБОРУ ПЕРСОНАЛА, ЭЛ ГРУП КОНСАЛТИНГ, ЭЛ ГРУП КОНСАЛТИНГ, БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 4 МАРТА 2012 Г.

Старший специалист по поиску и подбору персонала, Эл Груп Консалтинг

Основные обязанности:

·         Координация проектов по направлению Поиск и Подбор, с привлечением младшего персонала и консультантов в случае необходимости.
·         Самостоятельная реализация проектов Компании по направлению Поиск и Подбор персонала;
·         Участие в продвижении услуг направления и формировании положительного имиджа Компании на рынке;
·         Активное участие и содействие в реализации проектов Компании по различным направлениям;
·         Образование, опыт и профессиональные навыки:
·         Высшее профессиональное образование, преимущественно в области экономики, психологии и/или гуманитарных наук;
·         Опыт работы в области клиентской поддержки не менее 1 года;
·         Совокупный опыт работы не менее 2-х лет;
·         Навыки ведения деловой переписки, подготовки презентаций, сбора и анализа информации;
·         Владение английским языком является преимуществом;
·         Развитые коммуникативные навыки;
·         Высокая работоспособность и ориентированность на результат;
·         Умение ставить цели и находить оптимальные и успешные решения в сжатые сроки;
·         Высокая степень инициативности, ответственности;
·         Умение работать в команде и самостоятельно.

Заинтересованные кандидаты могут отправить резюме на адрес cv@el-group.com с пометкой «рекрутинг» до 4 февраля 2012 г.

********************************************
END OF THE 390th LISTSERV ISSUE
*********************************************

ShareThis