Wednesday, December 2, 2009

[Kgalumni-l] Issue 298


Предлагаем Вам 298-й выпуск электронной рассылки для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством США, либо Вы запросили данную информацию.  В настоящее время в списке получателей рассылки зарегистрировано около 1000 электронных адресов.

Электронная рассылка для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США предназначена для информирования о мероприятиях, проводимых для выпускников, а также для распространения новостей и объявлений от АЙРЕКС, АКСЕЛС, Посольства США в Кыргызстане и других организаций о вакансиях, грантовых программах, стипендиях для учебы и стажировок и  других возможностях для личного, академического и профессионального роста.  Информация рассылается один раз в неделю.  Вы вправе распространять ее среди всех заинтересованных лиц.

У этого сообщения нет приложений, поэтому из соображений безопасности не открывайте возможных прикрепленных  файлов. Для Вашего удобства, теперь выпуски электронной рассылки размещаются в формате word по адресу http://www.irex.kg/en/alumni/newsletter.html. Также материалы рассылки доступны на блоге по адресу http://kgalumnilistserv.blogspot.com. Если Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес alumnilistserv@irex.kg не позднее 13:00 каждую среду.

Сообщения, отправленные напрямую на электронный адрес рассылки, блокируются.

Сегодня 2 декабря 2009 г. В этом выпуске:

*************************************************************
1) ANNOUNCEMENTS / ОБЪЯВЛЕНИЯ:

1.       INFORMATION FROM THE OFFICE OF ALUMNI AFFAIRS U.S DEPARTMENT OF STATE
2.       FIRST ANNUAL IIE PHOTO CONTEST
3.       LLM IN DEMOCRATIC GOVERNANCE AND RULE OF LAW AT OHIO NORTHERN UNIVERSITY
4.       СОЗДАНИЕ ИНИЦИАТИВНОЙ ГРУППЫ ВЫПУСКНИКОВ ПРОГРАММ ГОСУДАРСТВЕННОГО ДЕПАРТАМЕНТА США
5.       САЙТ ДЛЯ МОЛОДЫХ УЧЕНЫХ, ОБЩЕСТВЕННОЕ ОБЪЕДИНЕНИЕ «СОВЕТ МОЛОДЫХ УЧЕНЫХ»

2) VACANCIES / ВАКАНСИИ:

1.       IREX VACANCY ANNOUNCEMENT: COUNTRY COORDINATOR, GLOBAL CONNECTIONS AND EXCHANGE PROGRAM (GCE), BISHKEK, KYRGYZSTAN
2.       EL GROUP CONSULTING COMPANY IS LOOKING FOR HEAD, UNDERGRADUATE ACADEMIC PLANNING FOR THE INTERNATIONAL ORGANIZATION.
3.        EL GROUP CONSULTING COMPANY IS LOOKING FOR EXPERIENCED CONSULTANTS/EXPERTS FOR THE INTERNATIONAL ORGANIZATION IN THE FRAME OF ANTICIPATED LOCAL ECONOMIC DEVELOPMENT PROJECT.
4.       КОМПАНИЯ ЭЛ ГРУП КОНСАЛТИНГ ОБЪЯВЛЯЕТ О ПОИСКЕ ЗАМЕСТИТЕЛЯ ДИРЕКТОРА В МЕЖДУНАРОДНУЮ ОРГАНИЗАЦИЮ.
5.       КОМПАНИЯ ЭЛ ГРУП КОНСАЛТИНГ ОБЪЯВЛЯЕТ О ПОИСКЕ КООРДИНАТОРА УЧЕБНОГО ЦЕНТРА В МЕЖДУНАРОДНУЮ ОРГАНИЗАЦИЮ.

**************************************************
ANNOUNCEMENTS/ОБЪЯВЛЕНИЯ
**************************************************

1.       INFORMATION FROM THE OFFICE OF ALUMNI AFFAIRS U.S DEPARTMENT OF STATE

Dear  Alumni,

We offer you the information from the Office of Alumni Affairs U.S Department of State.

We are writing to ask for your help with a very important study. The Bureau of Educational and Cultural Affairs (ECA) of the U.S. Department of State is analyzing its websites and social media outlets in order to make them better. An important part of this project is to get the opinions of exchange program alumni and State Alumni members, whether you have been a member of State Alumni for many years or if you only recently joined. Your input can help us improve our overall "web presence." Thank you in advance for your invaluable assistance.

For the purpose of this study, ECA's web presence includes:

·         State Alumni (https://alumni.state.gov)
·         Exchanges.State.gov (http://exchanges.state.gov)
·         ExchangesConnect (http://connect.state.gov)
·         Fulbright (http://fulbright.state.gov)
·         EducationUSA (http://educationusa.state.gov)
·         International Education Week (http://iew.state.gov)
·         Related Facebook groups and Twitter accounts

ECA has hired Threespot Media, LLC, – a recognized expert in Web design, multimedia and Web 2.0, and a Webby Award winner – to perform this analysis and work with us to develop strategies for the future.

2.       FIRST ANNUAL IIE PHOTO CONTEST

The Institute of International Education (IIE) invites IIE grantees both past and present to submit photographs of your international experience to the First Annual IIE Photo Contest.

The goal of the First Annual IIE Photo Contest is to document how IIE program grantees and alumni are making an impact across the world every day, with the best grantee photos to be selected for use in IIE materials and on the web site. The best photographs will tell the visual story of IIE by showing the grantee and/or other IIE participants engaged in their work or study abroad.

The deadline for submissions is: Monday, December 7, 2009. A panel of judges composed of IIE staff members will choose the winners of the IIE Photo Contest. The photos will represent the many programs around the world that the Institute administers, including, but not limited to:

·         Fulbright
·         Ford International Fellowships
·         Boren Scholarship
·         Benjamin A. Gilman Scholarship
·         Hubert H. Humphrey Fellowship
·         GE Scholar-Leader Program

IIE will announce the winners of the Photo Contest on December 15, 2009. The Grand Prize Winner will receive an iPod touch. The 1st and 2nd runners up will receive a $25 iTunes or Amazon Gift Card. Three contestants will receive an honorable mention and Lonely Planet's Best in Travel 2009.

Please go to www.iie.org/iiephotocontest for complete contest entry information.

3.       LLM IN DEMOCRATIC GOVERNANCE AND RULE OF LAW AT OHIO NORTHERN UNIVERSITY

Training Lawyers to build stable democratic institutions and develop systems to support the rule of law in a market economy.

Application Deadline:               February 15, 2010

Studying Law and Democracy at Ohio Northern University

Gathering new knowledge and developing new skills for building democracy around the world may seem like an unusual reason to travel to a small town in Ohio. But the location of the school, its faculty, and its resources make Ada and Ohio Northern an ideal place to combine the practice and theory of building democratic institutions. We invite you to look through these pages and learn more about our college of law and this program, and about the students from 13 different countries who have joined us in these first two years. We hope you too can share in this exciting endeavor.

Mission of the LLM Program

The LLM in Democratic Governance and Rule of Law provides young lawyers with the training and tools to implement law reforms that support stable democratic institutions and the rule of law in a free-market economy. The core of the LLM is a fully-funded, one-year program of study designed for lawyers practicing in the public sector whose first law degree was earned from a law school outside the U.S. Students are required to commit to 2 years further public service upon return to their home countries. A small number of lawyers from the United States and other developed democracies may be considered for admission as well. Through small classes with outstanding faculty, close interaction among the students and with the faculty, and numerous short seminars and field observations, students will receive an intensive education in practical democracy and law.

Ohio Northern University, Claude W. Pettit College of Law
525 Main St. Ada, OH 45810 (419) 772-3580
Email: LLM@onu.edu

4.       СОЗДАНИЕ ИНИЦИАТИВНОЙ ГРУППЫ ВЫПУСКНИКОВ ПРОГРАММ ГОСУДАРСТВЕННОГО ДЕПАРТАМЕНТА США

Дорогие Выпускники,

Мы рады Вам сообщить об идее создания инициативной группы выпускников программ Государственного Департамента США с целью внесения вклада в развитие нашего общества. И в последствии становления этой инициативной группы «Ассоциацией Выпускников» программ Государственного Департамента США. Если у Вас есть огромное желание быть частью этой инициативы, мы ждем Вас на первой встрече этой группы для обсуждения дальнейшей ее работы, установления структуры и в общем обсуждения новых идей.

Встреча состоится во вторник 8-го декабря, 2009 г. в 17:30 в офисе АЙРЕКС (Бишкек, Проспект Чуй 265а, ком.105).

Не пропустите эту встречу! Мы ждем Вас!

Если у Вас возникнут вопросы можете звонить по тел.: 0552 011289, Айзат Жакыбалиева.

С уважением,

Инициативная группа

5.       САЙТ ДЛЯ МОЛОДЫХ УЧЕНЫХ, ОБЩЕСТВЕННОЕ ОБЪЕДИНЕНИЕ «СОВЕТ МОЛОДЫХ УЧЕНЫХ»

В целях объединения молодых ученых Кыргызстана и налаживания контакта между ними для совместного решения актуальных проблем науки и образования Общественным объединением «Совет молодых ученых» был создан Web-сайт.

Как отмечает руководитель СМУ – доцент Мамбетакунов Уланбек сайт содержит информацию о конференциях не только в Кыргызстане, но и за его пределами, грантах, стажировках, новости науки, беседы с учеными. Адрес сайта:  www.smu.kg.

**************************************************
VACANCIES / ВАКАНСИИ:
**************************************************

1.       IREX VACANCY ANNOUNCEMENT: COUNTRY COORDINATOR, GLOBAL CONNECTIONS AND EXCHANGE PROGRAM (GCE), BISHKEK, KYRGYZSTAN

Deadline: December 15, 2009

TITLE: Country Coordinator, Global Connections and Exchange Program

ABOUT IREX

IREX is an international nonprofit organization providing leadership and innovative programs to improve the quality of education, strengthen independent media, and foster pluralistic civil society development.

Founded in 1968, IREX has an annual portfolio of $50 million and a staff of over 400 professionals worldwide. IREX and its partner IREX Europe deliver cross-cutting programs and consulting expertise in more than 100 countries.

SUMMARY OF POSITION

IREX seeks a Country Coordinator to coordinate all aspects of the Global Connections and Exchange Program (GCE) in Kyrgyzstan to ensure successful program implementation. The Country Coordinator will have overall responsibility for meeting program objectives, managing staff, coordinating with partner organizations, and financial oversight. This position will be based full-time in Kyrgyzstan. More information on the GCE program can be found at: http://www.irex.org/programs/gcekg/index.asp.

DUTIES AND RESPONSIBILITIES

·         Manage program activities to provide appropriate guidance to employees and relay information to the Senior Program Manager; lead regular GCE staff meetings;
·         Directly supervise the Program Assistant and 14 local Masters of Information Technology (MITEs);
·         Oversee major aspects of GCE activities to ensure a high level of professionalism and consistency from the entire team, helping to solve problems as needed;
·         Review and provide feedback on monthly reports (goals and news) prepared by staff before they are submitted to the Senior Program Manager;
·         Monitor the workload of the Program Assistant, helping her/him understand priorities and assist in management when necessary;
·         Travel in-country to monitor activities and resolve major issues for the program; when traveling for GCE, meet with MITEs to discuss individual progress and challenges;
·         Complete documented expense reports in standard IREX format and per USG regulations;
·         Monitor financial and HR aspects of the program;
·         Work on sustainability issues with participating schools;
·         Maintain relations with program partners and government agencies;
·         Other duties as assigned.

QUALIFICATIONS

·         BA in International Studies or a related field;
·         Strong English language abilities and fluency in Russian. Knowledge of Kyrgyz is a plus;
·         Strong computer (MS Word, Excel, PowerPoint, Web 2.0) and writing skills;
·         Excellent interpersonal, communication, and organizational skills;
·         Ability to work independently and multi-tasks;
·         Experience with project design and program management.

Please send CV/Resume with a cover letter by e-mail with subject line “GCE Country Coordinator” to dparsons@irex.kg and copy to office@irex.kg Recommendation will be requested for short-listed candidates.

The deadline for applications is December 15, 2009. Only successful candidates will be invited to the interview. 

2.       EL GROUP CONSULTING* COMPANY IS LOOKING FOR HEAD, UNDERGRADUATE ACADEMIC PLANNING FOR THE INTERNATIONAL ORGANIZATION.

* Over 6 years of successful experience in recruiting and executive search in Kyrgyzstan and CIS

Main Duties:

·         Programme development;
·         Identifying the profile and number of faculty required for the undergraduate programme;
·         Development of faculty requirements;
·         Defining student recruitment procedures and student life regulations;
·         Academic policies and procedures development;
·         Development of an implementation plan that considers facilities, human and financial resources, and maps out phasing-in options.

Key qualifications:

·         PhD degree and record of research;
·         Experience in developing new programmes or a new institution;
·         Good understanding of issues concerning liberal arts undergraduate programmes in a residential setting;
·         Have innovative ideas on curriculum (especially integrative and interdisciplinary approaches) and pedagogy. The candidate will appreciate the challenges of building a quality institution in a Central Asian setting;
·         Knowledge of Russian is desirable.

The appointment is for a three-year term.
Salary and benefits are competitive.

Applicants should submit curriculum vitae to the following address: alena@el-group.com with the subject marked “Undergraduate academic planning”.

3.       EL GROUP CONSULTING* COMPANY IS LOOKING FOR EXPERIENCED CONSULTANTS/EXPERTS FOR THE INTERNATIONAL ORGANIZATION IN THE FRAME OF ANTICIPATED LOCAL ECONOMIC DEVELOPMENT PROJECT.

* Over 6 years of successful experience in recruiting and executive search in Kyrgyzstan and CIS

The Workforce Development Advisor
·         Activities targeted at upgrading vocational training and workforce skills with a special focus on vulnerable employees and job seekers;
·         Developing a mechanism for gathering better economic and labor market information;
·         Linking training programs/ institutions with private businesses;
·         Providing institutional support to educational institutions;
·         Upgrading skills;
·         Facilitating small business start-ups;
·         Providing support to recruitment and employment services;
·         Workforce development grants.

The Finance Advisor
·         Facilitating access to finance for private sector actors;
·         Building linkages with financial institutions;
·         Guarantee funds;
·         Financial facilities and guarantees;
·         Business Development Grants.

The Value Chain and Sector Competitiveness Technical Advisor
·         Facilitating improvements in the efficiency and productivity of value chains, chains of local economic value in the areas of food processing/ agriculture, textiles, mining, tourism and trade services;
·         Developing competitiveness through cooperation among private sector champions;
·         Improving businesses capability to obtain and use necessary information;
·         Providing training, consulting, and turnaround management services;
·         Increasing productivity of actors in the sectors/chains and improve the product’s quality at all levels from production to sales;
·         Providing access to technologies and innovations;
·         Providing assistance with marketing and export promotion.

The Market Development Advisor
·         Assess the likelihood of rapid and sustained economic growth when selecting sectors;
·         Build upon the best practices of USAID agriculture project in the region;
·         Select specific sub-sectors / value chains within Agriculture;
·         Facilitate an active inclusion of rural municipalities, where agricultural producers are located, into the program;
·         Promote healthy competition between locales and will consider geographic diversity.

Qualifications expected for the specialists:
·         Bachelor's degree required, master's degree preferred;
·         Minimum five years of technical experience required;
·         International donor project experience in Kyrgyzstan required, USAID experience preferred;
·         English and Russian language fluency required;
·         Strong management, leadership, interpersonal, and communications skills required;

Please, send resumes on the e-mail address kldp@el-group.com as soon as possible but no later than November 13th, 2009. The strongest candidates will be contacted.

Fulfillment of these positions is contingent upon the award of a contract to the organization, and does not guarantee any offer of employment.

4.       КОМПАНИЯ ЭЛ ГРУП КОНСАЛТИНГ ОБЪЯВЛЯЕТ О ПОИСКЕ ЗАМЕСТИТЕЛЯ ДИРЕКТОРА В МЕЖДУНАРОДНУЮ ОРГАНИЗАЦИЮ.

Основные обязанности:

·         Осуществление контроля деятельности представительств образовательного проекта;
·         Участие в разработке новых направлений и образовательных программ;
·         Отслеживание проблем и внедрение политик данного проекта;
·         Организация взаимодействия всех представительств и учебных центров и контроль уровня предоставления образовательных услуг в регионах;
·         Проведение анализа на местах и способствование наилучшему использованию знаний и опыта сотрудников, создание безопасных и благоприятных условий для их труда, соблюдение требований законодательства по охране труда;
·         Контроль мероприятий по совместной деятельности с международными организациями, включая подготовку отчетов по проектам;
·         Прочие обязанности.

Образование, опыт работы и профессиональные навыки:
·         Образование уровня Магистра;
·         Опыт работы на руководящих должностях в университете или другом образовательном учреждении, общественном или частном секторе, международной организации или НПО по соответствующему направлению;
·         Знание международной системы образования, принципов и стандартов является преимуществом;
·         Отличное владение английским языком;
·         Знание русского и национальных языков желательно.

Заинтересованные кандидаты могут отправить свое резюме (с указанием позиции в теме письма) на электронный адрес hr@el-group.com
Наиболее подходящие кандидаты будут приглашены на собеседование.

5.       КОМПАНИЯ ЭЛ ГРУП КОНСАЛТИНГ ОБЪЯВЛЯЕТ О ПОИСКЕ КООРДИНАТОРА УЧЕБНОГО ЦЕНТРА В МЕЖДУНАРОДНУЮ ОРГАНИЗАЦИЮ.

Основные обязанности:

·         Руководство и контроль над организацией учебной и методической работы по образовательным программам;
·         Руководство реализацией и совершенствованием системы обеспечения качества учебного процесса;
·         Координация и контроль деятельности преподавателей. Контроль выполнения графика учебного процесса;
·         Утверждение расписания занятий и экзаменов по всем программам;
·         Обеспечение своевременного составления установленной отчётной документации по учебной работе и выпускных документов для утверждения Центральным административным офисом;
·         Проведение рекламных кампаний и осуществление совместной деятельности с ВУЗами, государственными органами, предприятиями, учреждениями и организациями через предоставление консалтинговой помощи по разработке программ повышения квалификации персонала;
·         Создание здорового и дружного профессорско-преподавательского состава, способного в оперативном порядке решать возникающие проблемы.

Образование, опыт работы и профессиональные навыки:
·         Высшее образование;
·         Опыт работы в ВУЗе или преподавательский стаж не менее 5 лет;
·         Подтверждённый успешный опыт разработки программ по повышению квалификации персонала является преимуществом;
·         Хорошее знание английского языка является преимуществом;
·         Стрессоустойчивость, неконфликтность, умение работать в команде.

Заинтересованные кандидаты могут отправить резюме (с указанием позиции в теме письма) на электронный адрес hr@el-group.com
Наиболее подходящие кандидаты будут приглашены на собеседование.

*********************************************
END OF THE 298th LISTSERV ISSUE
*********************************************

ShareThis