Wednesday, May 2, 2012

Issue 400



Предлагаем Вам 400-й выпуск электронной рассылки для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством США, либо Вы запросили данную информацию.  В настоящее время в списке получателей рассылки зарегистрировано около 1000 электронных адресов.

Электронная рассылка для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США предназначена для информирования о мероприятиях, проводимых для выпускников, а также для распространения новостей и объявлений от АЙРЕКС, АКСЕЛС, Посольства США в Кыргызстане и других организаций о вакансиях, грантовых программах, стипендиях для учебы и стажировок и  других возможностях для личного, академического и профессионального роста.  Информация рассылается один раз в неделю.  Вы вправе распространять ее среди всех заинтересованных лиц.

У этого сообщения нет приложений, поэтому из соображений безопасности не открывайте возможных прикрепленных  файлов. Для Вашего удобства, теперь выпуски электронной рассылки размещаются в формате word по адресу http://www.irex.kg/en/alumni/newsletter.html и http://www.facebook.com/IREXKyrgyzstan. Если Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес alumnilistserv@irex.kg не позднее 13:00 каждую среду.

Сообщения, отправленные напрямую на электронный адрес рассылки, блокируются.

Сегодня 2 мая 2012 г. В этом выпуске:

*************************************************************
1) ANNOUNCEMENTS/ ОБЪЯВЛЕНИЯ:

1. ОБЪЯВЛЕНИЕ: ПРИЕМ ЗАЯВОК ДЛЯ УЧАСТИЯ В ТЕХФОРУМ ЦЕНТРАЛЬНАЯ АЗИЯ (TFCA), ДИПЛОМАТИЧЕСКАЯ МИССИЯ США В КАЗАХСТАНЕ, ГРАЖДАНСКИЙ АЛЬЯНС, ПРИ ПОДДЕРЖКЕ УНИВЕРСИТЕТА КИМЭП. 14 - 16 ИЮНЯ, КИМЭП, АЛМАТЫ. РЕГИСТРАЦИЯ ДО 7 МАЯ 2012          

2) VACANCIES / ВАКАНСИИ:

1.      VACANCY: CHIEF OF PARTY, COLLABORATIVE GOVERNANCE PROGRAM, IREX KYRGYZSTAN/ CIVIL SOCIETY DIVISION, BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MAY 9, 2012
2.     VACANCY: DEPUTY CHIEF OF PARTY, COLLABORATIVE GOVERNANCE PROGRAM, IREX KYRGYZSTAN/ CIVIL SOCIETY DIVISION, BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MAY 9, 2012
3.    VACANCY: DEPUTY EDUCATION SPECIALIST, COLLABORATIVE GOVERNANCE PROGRAM, IREX KYRGYZSTAN/ CIVIL SOCIETY DIVISION, BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MAY 9, 2012
4.   VACANCY:FINANCE MANAGER, COLLABORATIVE GOVERNANCE PROGRAM, IREX KYRGYZSTAN/ CIVIL SOCIETY DIVISION, BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MAY 9, 2012
5.   VACANCY:    GENDER SPECIALIST, COLLABORATIVE GOVERNANCE PROGRAM, IREX KYRGYZSTAN/ CIVIL SOCIETY DIVISION, BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MAY 9, 2012
6.  ВАКАНСИЯ: КООРДИНАТОР ПРОГРАММЫ «ОБЩЕСТВЕННОЕ ЗДРАВООХРАНЕНИЕ», ФОНД «СОРОС-КЫРГЫЗСТАН», БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН, ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПОДАЧИ ДОКУМЕНТОВ: 25 МАЯ 2012 ГОДА  

**************************************************
ANNOUNCEMENTS/ ОБЪЯВЛЕНИЯ:
**************************************************

1.       ОБЪЯВЛЕНИЕ: ПРИЕМ ЗАЯВОК ДЛЯ УЧАСТИЯ В ТЕХФОРУМ ЦЕНТРАЛЬНАЯ АЗИЯ (TFCA), ДИПЛОМАТИЧЕСКАЯ МИССИЯ США В КАЗАХСТАНЕ, ГРАЖДАНСКИЙ АЛЬЯНС, ПРИ ПОДДЕРЖКЕ УНИВЕРСИТЕТА КИМЭП. 14 - 16 ИЮНЯ, КИМЭП, АЛМАТЫ. РЕГИСТРАЦИЯ ДО 7 МАЯ 2012  

Дипломатическая миссия США в Казахстане и Гражданский Альянс, при поддержке университета КИМЭП, продлевают принятие заявок на участие в Тех Форуме  Центральная Азия (TFCA) на участие для граждан Казахстана, Киргизии и Узбекистана до 7 мая.

ТехФорум Центральная Азия – это международный молодежный форум, нацеленный на обучение молодежи технологическим навыкам, которые могут принести пользу обществу. TFCA соберет вместе 100 участников из семи стран Центральной Азии, Пакистана и Афганистана для участия в двухдневном интерактивном форуме. Участники Форума овладеют навыками использования низкозатратных или бесплатных технологий для улучшения общества. Молодые сотрудники НПО, волонтеры, предприниматели и энтузиасты в сфере социальных медиа приглашаются для участия в ТехФоруме, который будет проходить в Алмате с 14 по 16 июня, в КИМЭП.

Участники Форума будут работать в небольших группах непосредственно с экспертами в области технологий из США, Великобритании, России, Казахстана, Индонезии и Пакистана. На тренингах участники научатся использованию новых онлайн технологий для набора сотрудников, проведения фандрайзинга, развития своей организации, использования данных, использования и дизайна мобильных приложений, использования технологий для дистанционного обучения и многим другим навыкам.

Подтверждено участие следующих тренеров в Тех Форуме: Саманта Бэрри (Великобритания). Эксперт в области мультимедиа, молодежным медиа, Твиттер, Фейсбук будет вести обсуждение написания сценария для радио, продюсирования,  проведения интервью и редактирования. Евгения Ким (Казахстан) будет вести семинары по использованию компьютерных технологий для сбора и анализа данных, использованию облачных технологий, социальному Интернету, социальной коммерции, креативным и техническим аспектам онлайн маркетинга и мобильным приложениям. Основатель Coin-a-Chance Хэнни Кусумавати (Индонезия) поделится своим опытом в создании коммуникационной стратегии и программ, развитии идей кампании и фандрайзингу.  Урож Зиа (Пакистан) будет вести семинары по мэппингу и цифровому повествованию. Среди других известных спикеров Онг Хок Чуанг (Индонезия), президент и основатель Maverick, одной из самых успешных PR-компаний в Юго- Восточной Азии и Калсун Лахани (США), основатель Invest2Innovate. Стас Игнатов (Казахстан), один из основателей самой крупной блог-платформы в Центральной Азии (YVision), также выступит с презентациями на TFCA. 

Другие подтвержденные участники представляют HTC, Frontline SMS, Take Back The Tech и Институт развития инноваций. TFCA – международный форум, поэтому будет проводиться на английском и русском языках.

Для подачи заявки, зайдите на сайт tfca.kz, заполните форму заявки и отправьте заявку и резюме на tfca2012@gmail.com  

Все поступившие заявки будут тщательно рассмотрены экспертным комитетом. Иногородним участникам будут покрыты расходы по участию в TFCA 2012.

**************************************************
VACANCIES / ВАКАНСИИ:
************************************************** 

1.    VACANCY: CHIEF OF PARTY, COLLABORATIVE GOVERNANCE PROGRAM, IREX KYRGYZSTAN/ CIVIL SOCIETY DIVISION, BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MAY 9, 2012

Position: Chief of Party, CGP Program
Location: Kyrgyzstan
Division: Civil Society Division
Reports To: Director of Civil Society Division
Date Posted: 4/6/2012
Application Deadline: 5/9/2012

Position Summary

IREX seeks a Chief of Party to direct a USAID-funded Collaborative Governance Program in Kyrgyzstan. The purpose of this project is to foster effective collaboration between civil society and the government of Kyrgyzstan to deliver services, resulting in a more responsive and accountable government and a credible, sustainable civil society. The Chief of Party is the senior leadership position with overall responsibility for meeting program objectives. The program will include three components:

·         Promotion of Government Support for Social Procurements
·         Capacity Building Support
·         Civic Advocacy and Government Oversight

The position is contingent on funding.

Duties & Responsibilities

·         Provide vision and strategic direction for the program
·         Develop and implement a plan of activities to meet program objectives
·         Develop and maintain effective partnerships with local civil society organizations
·         Serve as primary liaison with the donor
·         Coordinate with local, regional and international organizations active in the civil society sector
·         Manage and mentor project staff
·         Coordinate with home office
·         Oversee project budgeting and ensure budget discipline
·         Oversee monitoring, evaluation and reporting on program activities

Qualifications

·      Relevant experience in managing similar civil society programs in complex environments, with a minimum of 8 years in a senior management position in a program of similar magnitude to CGP.
·     Excellent negotiation, conflict prevention and resolution skills and the ability to lead and build consensus, cooperation, and coalitions among individuals with competing interests.
·    Technical experience in several of the following areas: lobbying, advocacy, coalition-building, grant management, media relations, and organizational capacity building.
·         Experience mentoring local staff and organizations and transferring skills and knowledge.
·         Experience working in civil society in Kyrgyzstan or the Central Asian region strongly preferred.
·         Ability to coordinate with other donor programs on civil society and seek synergies, and complementarities to maximize results.
·         Experience managing USAID projects as Chief of Party preferred.
·    Demonstrated capabilities in developing excellent collaborative working relationships with counterparts, international organizations, and donors is strongly preferred.
·         Demonstrated ability to lead and develop staff, manage budgets and plan strategically and creatively to meet specified objectives.
·         Strong representational and organizational skills required.
·         Ability to function professionally and effectively in verbal and written English and Kyrgyz or Russian required.

Application Instructions

Please click on the "Apply for this job" button and supply a resume and a cover letter with your application.

NO PHONE CALLS PLEASE

AA/EOE/M/F/D/V

2.       VACANCY: DEPUTY CHIEF OF PARTY, COLLABORATIVE GOVERNANCE PROGRAM, IREX KYRGYZSTAN/ CIVIL SOCIETY DIVISION, BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MAY 9, 2012

IREX seeks a Deputy Chief of Party to assist in managing a USAID-funded Collaborative Governance Program in Kyrgyzstan. The purpose of this project is to foster effective collaboration between civil society and the government of Kyrgyzstan to deliver services, resulting in a more responsive and accountable government and a credible, sustainable civil society.  The program will be composed of three components:

·         Promotion of Government Support for Social Procurements
·         Capacity Building Support
·         Civic Advocacy and Government Oversight

Eligibility:     Citizens of Kyrgyzstan preferred. The position is contingent on funding.

Duties & Responsibilities:

·         Assist the COP in overseeing all components of the program
·         Provide expertise in Kyrgyzstan’s civil society sector and other stakeholders
·         Assist the COP in monitoring, evaluation and reporting functions
·         Leadership and management of program staff
·         Management of Kyrgyzstan’s partner organizations and international and Kyrgyz consultants

Qualifications

·      Technical expertise in governance, social service provision, or civil society capacity building and networking, civic advocacy or government support projects required.
·         Familiarity with the political, social, economic and cultural context of Kyrgyzstan.
·    At least five years of experience managing and implementing multi-component, donor-funded programs, including budget management.
·         Demonstrated ability to effectively manage and mentor staff.
·         Strong interpersonal skills and demonstrated pro-active approach to problem solving.
·      Ability to function professionally and effectively in verbal and written English, Kyrgyz, and Russian required. Other relevant language skills such as Uzbek or Tajik highly desirable.

Application Instructions

Please click on the "Apply for this job" button and supply a resume and a cover letter with your application at link http://irex.kg/en/vacancy_deputy_cop_cgp.html

NO PHONE CALLS PLEASE!

3.   VACANCY: DEPUTY EDUCATION SPECIALIST, COLLABORATIVE GOVERNANCE PROGRAM, IREX KYRGYZSTAN/ CIVIL SOCIETY DIVISION, BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MAY 9, 2012

IREX seeks an Education Specialist for a USAID-funded Collaborative Governance Program in Kyrgyzstan.  The purpose of this project is to foster effective collaboration between civil society and the government of Kyrgyzstan to deliver services, resulting in a more responsive and accountable government and a credible, sustainable civil society.  The Education Specialist will focus on the creation of a university level curriculum which will provide training for a professional workforce that is going to assume leadership and management roles within Civil Society Organizations (CSOs).

Eligibility:     Citizens of Kyrgyzstan preferred

The position is contingent on funding.

Duties & Responsibilities:

·         Work with the program team to ensure the project achieves projected results
·         Provide technical and managerial support to the program team
·         Assist in developing annual work plans
·      Assess the relevance of current post-secondary curriculum to the capacity building needs of individuals seeking employment in the local non-profit sector and conduct market research of its workforce needs.
·    Engage the Ministry of Education to understand better the workforce needs of civil society employers and nonprofit marketplace for employment
·    Develop and engage a consortium of universities (including those located outside of Bishkek) to support the establishment of a curriculum relevant to a civil society workforce that can be sustained through enrollments.

Qualifications

·         Minimum 5 years experience with working on capacity building with civil society organizations and curriculum development
·         Experience designing or reformatting university level courses such as non-profit accounting, NGO law, civic activism, human rights, public health, or other relevant courses
·         Experience working with Ministries of Education in establishing standards for a baccalaureate program
·         Experience working on donor-funded programming required, USAID preferred
·         Advanced degree preferred in International Development, or other relevant fields
·         Ability to function professionally and effectively in verbal and written English and Kyrgyz or Russian required.
·         Motivated self-starter
·         Able to work effectively in a professional team

Application Instructions

Please click on the "Apply for this job" button and supply a resume and a cover letter with your application at link http://irex.kg/en/vacancy_deputy_cop_cgp.html

NO PHONE CALLS PLEASE!

4.       VACANCY:    FINANCE MANAGER, COLLABORATIVE GOVERNANCE PROGRAM, IREX KYRGYZSTAN/ CIVIL SOCIETY DIVISION, BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MAY 9, 2012

IREX seeks a Finance & Grants Manager for a USAID-funded Collaborative Governance Program in Kyrgyzstan.  The Finance & Grants Manager will support the Chief of Party in meeting program objectives and will be responsible for oversight of project finances and grant-making activities.

ELIGIBILITY:     Citizens of Kyrgyzstan preferred

The position is contingent on funding.

Duties & Responsibilities:

·      Assure that the program meets all IREX, USAID and Government of Kyrgyzstan requirements relative to USAID funds accountability and operations within Kyrgyzstan
·     Negotiate agreements with sub-grantees and subcontractors, and provide financial managing and monitoring of agreements
·     Provide finance support to grantees as necessary
·     Ensure that all procurement is in compliance with U.S. government regulations
·     Monitor project budgets and provide required reporting
·     Coordinate with IREX Finance and Grants teams in Kyrgyzstan and at the home office

Qualifications

·         Candidates must be well organized, able to work independently, skilled at handling multiple tasks, able to meet deadlines and work in stressful situations. Other specific qualifications should include at a minimum:
·         Five or more years of responsible work as a financial manager, grants manager or controller preferred
·         Experience providing finance and grants management for USAID programs strongly preferred; prior experience in finance and grants management for international organizations or donors required
·         Strong interpersonal skills, ability to interact effectively with partners, donors and other relevant stakeholders and personnel associated with this program
·         Ability to function professionally and effectively in verbal and written English and Kyrgyz or Russian required.

Application Instructions:

Please click on the "Apply for this job" button and supply a resume and a cover letter with your application at link http://irex.kg/en/vacancy_deputy_cop_cgp.html

NO PHONE CALLS PLEASE!

5.       VACANCY:    GENDER SPECIALIST, COLLABORATIVE GOVERNANCE PROGRAM, IREX KYRGYZSTAN/ CIVIL SOCIETY DIVISION, BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MAY 9, 2012
       
IREX seeks a Gender Specialist for a USAID-funded Collaborative Governance Program in Kyrgyzstan.  The Gender Specialist will support the Chief of Party in meeting program objectives and will be responsible for ensuring gender integration throughout the program’s activities.

ELIGIBILITY:     Citizens of Kyrgyzstan preferred

The position is contingent on funding.

Duties & Responsibilities:

·         Work with the program team to ensure the project achieves projected resultsProvide direct advice/mentoring to and training for staff on gender issues
·         Develop an overall gender strategy for the program including specific tools and approaches to support the strategy and strengthen the overall implementation of the project
·         Provide technical and managerial support to the program team
·         Foster and sustain an enabling environment conducive to gender equity
·         Promote gender equity considerations with participating local institutions and review  policies and legislation for gender concerns
·         Analyze and report on sex-disaggregated data and gender-related indicators.
·         identify potential adverse impacts and/or risks of gender based exclusion that could result from planned activities
·         Assist in developing annual work plans

Qualifications

·   Thorough knowledge of technical aspects of human rights specifically gender equality and women’s empowerment issues in Kyrgyzstan
·         Substantive understanding of international development best practices, including gender mainstreaming
·         Minimum 5 years experience with gender specific donor-funded programming required, USAID preferred
·         Advanced degree preferred in International Development, or other relevant fields
·         Ability to function professionally and effectively in verbal and written English and Kyrgyz or Russian required.
·         Motivated self-starter
·         Able to work effectively in a professional team 

Application Instructions:

Please click on the "Apply for this job" button and supply a resume and a cover letter with your application at link http://irex.kg/en/vacancy_deputy_cop_cgp.html

NO PHONE CALLS PLEASE! 

6.       ВАКАНСИЯ: КООРДИНАТОР ПРОГРАММЫ «ОБЩЕСТВЕННОЕ ЗДРАВООХРАНЕНИЕ», ФОНД «СОРОС-КЫРГЫЗСТАН», БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН, ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПОДАЧИ ДОКУМЕНТОВ: 25 МАЯ 2012 ГОДА

Фонд «Сорос-Кыргызстан» объявляет среди граждан Кыргызской Республики конкурс на замещение должности координатора программы «Общественное здравоохранение»

Цель программы:

Изменение устоявшихся общественных норм, мешающих представителям уязвимых групп населения пользоваться правами на доступ к медицинским и социальным услугам, через поддержку мероприятий, направленных на эдвокаси за прозрачность и эффективность услуг и бюджета здравоохранения.

Основной задачей координатора программы является содействие директору программы в организации и проведении программных мероприятий в соответствии с утвержденной стратегией развития программы на соответствующий год и утвержденным бюджетом, осуществление взаимодействия с местными и международными партнерскими организациями и другими программами Фонда.

Обязанности

·         Содействие директору программы в разработке концепции и стратегии программы,  подготовка рабочих документов;
·         Организация текущей и итоговой оценки деятельности программы;
·         Подготовка и проведение программных мероприятий;
·         Составление бюджетов; подготовка договоров с поставщиками услуг;
·         Прием и консультирование посетителей, подготовка письменных ответов;
·         Проверка и исправление смет на финансирование грантов;
·         Проверка финансовых и творческих отчетов грантополучателей;
·         Мониторинг грантов;
·         Своевременный ввод необходимой информации в программу Grants Management System;
·         Комплектование и подготовка программных документов и закрытых грантов для архивирования;
·         Организация заседаний экспертной комиссии программы;
·         Выполнение прочих служебных поручений руководства Фонда.

Требования к кандидатам

Квалификация/навыки

·       Степень магистра предпочтительно в области социальных наук/прав человека/бизнес администрация;
·       Опыт работы в международных организациях или НПО по координации проектов и программ;
·       Глубокое понимание вопросов, связанных с ВИЧ/СПИДом, психическим здоровьем, правами пациентов, доступом к медикаментам, мониторингом бюджета, ролью СМИ в здравоохранении;
·       Отличные аналитические навыки;
·       Отличное знание разговорного и письменного английского и русского языков (знание кыргызского языка является преимуществом);
·       Способность работать автономно, прозрачно и ответственно; инициативность;
·       Способность работать внутри сети Фондов Открытого общества и приверженность его ценностям;
·       Умение выдерживать множество крайних сроков и расписаний;
·       Отличные коммуникативные способности;
·       Предыдущий опыт в менеджменте проектов, в финансовом и грантовом управлении и/или в мониторинге и оценке является преимуществом.

Заработная плата

Заработная плата устанавливается в соответствии с опытом.

Процедура подачи заявки

Отправьте резюме, сопроводительное письмо, 2 рекомендательных письма (отсканированные версии с подписью) по электронному адресу vacancy@soros.kg с указанием в «Теме»: Public Health Program Coordinator.

Последний срок приема заявок 25 мая 2012 года.

На собеседование будут приглашены только кандидаты, отвечающие квалификационным требованиям. 

********************************************
END OF THE 400th LISTSERV ISSUE
*********************************************

Wednesday, April 25, 2012

Issue 399



Предлагаем Вам 399-й выпуск электронной рассылки для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством США, либо Вы запросили данную информацию.  В настоящее время в списке получателей рассылки зарегистрировано около 1000 электронных адресов.

Электронная рассылка для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США предназначена для информирования о мероприятиях, проводимых для выпускников, а также для распространения новостей и объявлений от АЙРЕКС, АКСЕЛС, Посольства США в Кыргызстане и других организаций о вакансиях, грантовых программах, стипендиях для учебы и стажировок и  других возможностях для личного, академического и профессионального роста.  Информация рассылается один раз в неделю.  Вы вправе распространять ее среди всех заинтересованных лиц.

У этого сообщения нет приложений, поэтому из соображений безопасности не открывайте возможных прикрепленных  файлов. Для Вашего удобства, теперь выпуски электронной рассылки размещаются в формате word по адресу http://www.irex.kg/en/alumni/newsletter.html и http://www.facebook.com/IREXKyrgyzstan. Если Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес alumnilistserv@irex.kg не позднее 13:00 каждую среду.

Сообщения, отправленные напрямую на электронный адрес рассылки, блокируются.

Сегодня 25 апреля 2012 г. В этом выпуске:

*************************************************************
1) ANNOUNCEMENTS/ ОБЪЯВЛЕНИЯ:

1.       ОБЪЯВЛЕНИЕ: ФОТОВЫСТАВКА «ПАРАЛЛЕЛЬ» ПОСВЯЩЕННАЯ ПОДДЕРЖКЕ РЕФОРМЫ ПЕНИТЕНЦИАРНОЙ СИСТЕМЫ В КЫРГЫЗСКОЙ РЕСПУБЛИКЕ, АМЕРИКАНСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ ЦЕНТРАЛЬНОЙ АЗИИ, БИШКЕК, 26 АПРЕЛЯ, 12:00      
2.       ОБЪЯВЛЕНИЕ: ДЕТСКАЯ АКАДЕМИЯ РОСТА,  ЦЕНТР ДОПОЛНИТЕЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ АМЕРИКАНСКОГО УНИВЕРСИТЕТА ЦЕНТРАЛЬНОЙ АЗИИ (АУЦА), БИШКЕК, 28 АПРЕЛЯ 2012, 10:00 - 13:00

2) VACANCIES / ВАКАНСИИ:

1.       VACANCY: UN WOMEN OPERATIONS MANAGER, BISHKEK, KYRGYZSTAN, DEADLINE: MAY 6, 2012  

**************************************************
ANNOUNCEMENTS/ ОБЪЯВЛЕНИЯ:
**************************************************

1.       ОБЪЯВЛЕНИЕ: ФОТОВЫСТАВКА «ПАРАЛЛЕЛЬ» ПОСВЯЩЕННАЯ ПОДДЕРЖКЕ РЕФОРМЫ ПЕНИТЕНЦИАРНОЙ СИСТЕМЫ В КЫРГЫЗСКОЙ РЕСПУБЛИКЕ, АМЕРИКАНСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ ЦЕНТРАЛЬНОЙ АЗИИ, БИШКЕК, 26 АПРЕЛЯ, 12:00

БИШКЕК, 26 апреля. 26 апреля, в 12:00, в Американском Университете Центральной Азии пройдет фотовыставка «Параллель» посвященная поддержке реформы пенитенциарной системы в КР.

Выставка была организована на базе проекта Управления ООН по наркотикам и преступности “Поддержка тюремной реформы в Кыргызской Республике” и впервые была показана в Вене 24-25 Апреля, 2012. Выставку посетило более 800 человек  из 111 стран и 38 НПО.

Три фотографа - Алессандро Скотти, член Международной Ассоциации фотографов и бывший посол доброй воли Управления ООН по наркотикам и преступности (Италия), Алимжан Джоробаев (Кыргызстан) и Максим Шубович (Кыргызстан) представят свои работы. Посетители выставки получат представление о повседневной жизни заключенных, а также тюремного персонала в учреждениях пенитенциарной системы Кыргызстана. В 2011 году эти три фотографа посетили большинство тюрем в различных областях Кыргызстана и сделали более 600 снимков. Совместная комиссия, состоящая из представителей тюремной службы Кыргызстана, и сотрудники проекта выбрали 42 фотографии, которые будут представлены на выставке.

Главной целью данного проекта является укрепление верховенства права путем поддержки дальнейшего реформирования пенитенциарной службы. Проект состоит из взаимодополняющих основных компонентов, которые включают реформы правовой / нормативной базы  пенитенциарной системы, создание управленческого потенциала пенитенциарных учреждений, улучшение санитарных условий в тюрьмах, развитие пенитенциарной политики для создания деятельности, приносящей доход заключенным.

За более детальной информацией обращаться к Вере Ткаченко, менеджеру проекта.
+996 312 32 17 32, 0555787912, vera.tkachenko@unodc.org
               
2.       ОБЪЯВЛЕНИЕ: ДЕТСКАЯ АКАДЕМИЯ РОСТА,  ЦЕНТР ДОПОЛНИТЕЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ АМЕРИКАНСКОГО УНИВЕРСИТЕТА ЦЕНТРАЛЬНОЙ АЗИИ (АУЦА), БИШКЕК, 28 АПРЕЛЯ 2012, 10:00 - 13:00

Центр дополнительного образования АУЦА
Приглашает всех желающих на День открытых дверей  новых программ для школьников 10-15 лет
Детская Академия Роста

28 апреля 2012 г. с 10:00 - 13:00 часов.
в программе: презентация программ, мастер-классы, бонусная лотерея

Место проведения: АУЦА

вход свободный

Центр дополнительного образования
Американский Университет в Центральной Азии
ул. Абдымомунова, 205
г. Бишкеке, Кыргызстан 720040

**************************************************
VACANCIES / ВАКАНСИИ:
**************************************************

1.       VACANCY: UN WOMEN OPERATIONS MANAGER, BISHKEK, KYRGYZSTAN, DEADLINE: MAY 6, 2012

Position:                                       UN WOMEN OPERATIONS MANAGER
Location:                                      Bishkek, KYRGYZSTAN
Application Deadline:               06-May-12
Type of Contract:                       FTA Local
Post Level:                                   NO-C
Languages Required:               English, Russian 
Starting Date:                             27-May-2012 ((date when the selected candidate is expected to start)
Duration of Initial Contract:     1 year (renewable)
Expected Duration of
Assignment:                               1 year (renewable)

Background

UN Women, grounded in the vision of equality enshrined in the Charter of the United Nations, works for the elimination of discrimination against women and girls; the empowerment of women; and the achievement of equality between women and men as partners and beneficiaries of development, human rights, humanitarian action and peace and security. Placing women's rights at the centre of all its efforts, the UN Women will lead and coordinate United Nations system efforts to ensure that commitments on gender equality and gender mainstreaming translate into action throughout the world. It will provide strong and coherent leadership in support of Member States' priorities and efforts, building effective partnerships with civil society and other relevant actors.

Under the guidance of the UN Women Representative to Kyrgyzstan, the Operations Manager acts as an advisor to Senior Management on all aspects of Country Office (CO) management and operations. This includes strategic financial and human resources management, efficient procurement and logistical services, ICT and common services consistent with UN/UN Women rules and regulations. The main role is to lead operations, ensuring smooth functioning of the CO/programmes/ projects operations, consistent service delivery and constant evaluation and readjustment of operations to take into account changes in the operating environment as and when needed.

The Operations Manager leads and guides the CO Operations Team and fosters collaboration within the team, with programme staff and with other UN Agencies with a client-oriented approach. The Operations Manager works in close collaboration with programme and project teams in the CO and EECA SRO, operations staff in other UN Agencies, UN Women HQs staff and Government officials to successfully deliver operations services.

Duties and Responsibilities

Summary of Key Functions:

·          Ensuring strategic direction of operations;
·          Financial resources management and supervision of the Finance team;
·          Human resources management and supervision of the HR team;
·          Efficient procurement and logistical services and supervision of the Procurement team;
·          Information and communication management and supervision of ICT team;
·          Common services organization and management, establishment of partnerships with other UN Agencies;
·          Focal Point for security issues.

As a member of the CO management team, ensures the strategic direction of operations focusing on achievement of the following results:

·          Full compliance of operations with UN/UN Women rules, regulations and policies, implementation of corporate operational strategies, establishment of management targets (BSC) and monitoring of achievement of results;
·          Establishment of collaborative arrangements with potential partners, a Client Relationship Management System for resource mobilization purposes and appropriate operational partnership arrangements;
·          CO business processes mapping and establishment of internal Standard Operating Procedures (SOPs) in Finance, Human Resources Management, Procurement, Logistical and ICT services;
·          Constant monitoring and analysis of the operating environment, timely readjustment of operations, advice on legal considerations and risk assessment;
·          Knowledge building and sharing with regards to management and operations in the CO, organization of operations staff training, synthesis of lessons learnt/best practices, and sound contribution to UN knowledge networks and communities of practice.

Ensures effective and accurate financial resources management and supervision of the Finance team focusing on achievement of the following results:

·          Proper planning, expenditure tracking and audit of financial resources, including extra-budgetary income in accordance with UN Women rules and regulations;
·          Performance of Manager Level 1 role in Atlas for voucher and treasury transaction approval;
·          Organization and oversight of CO cash management processes, including liquidity management, recommendation of imprest level, risk assessment, timely accounting and reconciliation of all transactions, security for cash assets on site;
·          Monitoring of financial exception reports for unusual activities, transactions and investigation of anomalies or unusual transactions. Provision of information to supervisors and other UN Women staff at HQ of the results of the investigation when satisfactory answers are not obtained.

Ensures strategic human resources management and supervision of the HR team focusing on achievement of the following results:

·          CO compliance with corporate human resources policies and strategies;
·          Optimal staffing of the office and projects;
·          Oversight of recruitment processes in accordance with UN Women rules and regulations, appropriate use of different contractual modalities, contracts management;
·          Establishment and maintenance of the proper performance management and staff development systems;
·          Implementation of the Universal Access strategy on learning ensuring access of the staff to role appropriate learning activities.

Ensures provision of efficient procurement and logistical services and supervision of the Procurement team  focusing on achievement of the following results:

·          CO compliance with corporate rules and regulations in the field and elaboration of the CO  procurement strategies including sourcing strategy, supplier selection and evaluation, quality management, customer relationship management, e-procurement promotion and introduction, performance measurement;
·          Elaboration of the CO contract strategy including tendering processes and evaluation, managing the contract and contractor, legal implications. Oversight of procurement processes and logistical services in accordance with UN Women rules and regulations, OM acting as Manager Level 1 in Atlas for Purchase orders approvals;
·          Proper management of UN Women assets, facilities and logistical services.

Ensures forward-looking information and communication management and supervision of ICT team focusing on achievement of the following results:

·          Use of Atlas functionality for improved business results and improved client services;
·          Identification of opportunities and ways of converting business processes into web-based systems to address the issues of efficiency and full accountability;
·          Maintenance of a secure, reliable infrastructure environment for ICT and adequate planning for disasters and recoveries;
·          Identification and promotion of different systems and applications for optimal content management, knowledge sharing, information provision and learning including e-registry, web-based office management system, etc.

Ensures proper common services organization and management, establishment of partnerships with other UN Agencies focusing on achievement of the following results:

·          Ensure integrated activities on common services and implementation of the UN reform.

Serving as a focal point for Security Issues focusing on achievement of the following results:

·          Acts as security focal point or back up security focal point;
·          Familiarizes with local UN/UNDP security plans;
·          Supports senior management in meeting MOSS compliance requirements;
·          Liaises with HQ-based Security Adviser or his/her designated staff member on all security matters;
·          Ensures that personnel request appropriate security clearance for travel;
·          Ensures that CO personnel and UN Women visitors are briefed on security.

Competencies

Corporate Competencies:

·          Demonstrates integrity by modeling the UN's values and ethical standards;
·          Promotes the vision, mission, and strategic goals of UN Women;
·          Displays cultural, gender, religion, race, nationality and age sensitivity and adaptability;
·          Treats all people fairly without favoritism.

Functional Competencies:

Knowledge Management and Learning

·          Promotes knowledge management in UN Women and a learning environment in the office through leadership and personal example;
·          Actively works towards continuing personal learning and development in one or more Practice Areas, acts on learning plan and applies newly acquired skills.
·          Development and Operational Effectiveness
·          Ability to lead strategic planning, results-based management and reporting;
·          Ability to lead formulation and monitoring of management projects;
·          Solid knowledge in financial resources and human resources management, contract, asset and procurement, information and communication technology, general administration;
·          Ability to lead business processes re-engineering, implementation of new systems (business side), and affect staff behavioral/ attitudinal change.

Management and Leadership

·          Builds strong relationships with clients, focuses on impact and result for the client and responds positively to feedback;
·          Consistently approaches work with energy and a positive, constructive attitude;
·          Demonstrates good oral and written communication skills;
·          Demonstrates openness to change and ability to manage complexities;
·          Leads teams effectively and shows mentoring as well as conflict resolution skills;
·          Demonstrates strong oral and written communication skills.

Required Skills and Experience

Education:

Master's Degree or equivalent in Business Administration, Public Administration, Finance, Economics or related field.

Experience:

At least 5 years of relevant experience at the national or international level in providing management advisory services and/or managing staff and operational systems and establishing inter-relationships among international organization and national governments;
Experience in the usage of computers and office software packages, experience in handling of web based management systems.

Language Requirements: Fluency in English and Russian.

In July 2010, the United Nations General Assembly created UN Women, the United Nations Entity for Gender Equality and the Empowerment of Women. The creation of UN Women came about as part of the UN reform agenda, bringing together resources and mandates for greater impact. It merges and builds on the important work of four previously distinct parts of the UN system (DAW, OSAGI, INSTRAW and UNIFEM), which focused exclusively on gender equality and women's empowerment.

All online applications must include (as an attachment) the completed UN Women Personal History form (P-11) which can be downloaded from

Kindly note that the system will only allow one attachment. Applications without the completed UN Women P-11 form will be treated as incomplete and will not be considered for further assessment.

UNDP is committed to achieving workforce diversity in terms of gender, nationality and culture. Individuals from minority groups, indigenous groups and persons with disabilities are equally encouraged to apply. All applications will be treated with the strictest confidence.

Please find more information about how to apply for this position by following link http://jobs.undp.org/cj_view_job.cfm?cur_job_id=29510


********************************************
END OF THE 399th LISTSERV ISSUE
*********************************************

ShareThis