Thursday, November 26, 2009

[Kgalumni-l] Issue 297


Здравствуйте, дорогие получатели рассылки!


Предлагаем Вам 297-й выпуск электронной рассылки для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством США, либо Вы запросили данную информацию.  В настоящее время в списке получателей рассылки зарегистрировано около 1000 электронных адресов.


Электронная рассылка для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США предназначена для информирования о мероприятиях, проводимых для выпускников, а также для распространения новостей и объявлений от АЙРЕКС, АКСЕЛС, Посольства США в Кыргызстане и других организаций о вакансиях, грантовых программах, стипендиях для учебы и стажировок и  других возможностях для личного, академического и профессионального роста.  Информация рассылается один раз в неделю.  Вы вправе распространять ее среди всех заинтересованных лиц.


У этого сообщения нет приложений, поэтому из соображений безопасности не открывайте возможных прикрепленных  файлов. Для Вашего удобства, теперь выпуски электронной рассылки размещаются в формате word по адресу http://www.irex.kg/en/alumni/newsletter.html. Также материалы рассылки доступны на блоге по адресу http://kgalumnilistserv.blogspot.comЕсли Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес alumnilistserv@irex.kg не позднее 13:00 каждую среду.


Сообщения, отправленные напрямую на электронный адрес рассылки, блокируются.


Сегодня 25 ноября 2009 г. В этом выпуске:


*************************************************************
1) ANNOUNCEMENTS / ОБЪЯВЛЕНИЯ:


1.       INFORMATION FROM THE OFFICE OF ALUMNI AFFAIRS U.S DEPARTMENT OF STATE 


2) VACANCIES / ВАКАНСИИ:


1.       INTERNATIONAL MONETARY FUND OFFICE IN THE KYRGYZ REPUBLIC ANNOUNCES VACANCY OF THE FISCAL ECONOMIST POSITION
2.       IREX VACANCY ANNOUNCEMENT: COUNTRY COORDINATOR, GLOBAL CONNECTIONS AND EXCHANGE PROGRAM (GCE), BISHKEKKYRGYZSTAN
3.       ШКОЛА КЛАССИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ "АБИТУРИЕНТ" ОБЪЯВЛЯЕТ КОНКУРС ЗА ЗАМЕЩЕНИЕ ВАКАНСИЙ НА ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА,  ФИЗИКИ, УЧИТЕЛЯ МЛАДШИХ КЛАССОВ И АССИСТЕНТА ДИРЕКТОРА 

**************************************************
ANNOUNCEMENTS/ОБЪЯВЛЕНИЯ
**************************************************

1.       INFORMATION FROM THE OFFICE OF ALUMNI AFFAIRS U.S DEPARTMENT OF STATE

Dear  Alumni,

We offer you the information from the Office of Alumni Affairs U.S Department of State.

We are writing to ask for your help with a very important study. The Bureau of Educational and Cultural Affairs (ECA) of the U.S. Department of State is analyzing its websites and social media outlets in order to make them better. An important part of this project is to get the opinions of exchange program alumni and State Alumni members, whether you have been a member of State Alumni for many years or if you only recently joined. Your input can help us improve our overall "web presence." Thank you in advance for your invaluable assistance.

For the purpose of this study, ECA's web presence includes:

·          State Alumni (https://alumni.state.gov)
·          Exchanges.State.gov (http://exchanges.state.gov)
·          ExchangesConnect (http://connect.state.gov)
·          Fulbright (http://fulbright.state.gov)
·          EducationUSA (http://educationusa.state.gov)
·          International Education Week (http://iew.state.gov)
·          Related Facebook groups and Twitter accounts

ECA has hired Threespot Media, LLC, – a recognized expert in Web design, multimedia and Web 2.0, and a Webby Award winner – to perform this analysis and work with us to develop strategies for the future. 

**************************************************
VACANCIES / ВАКАНСИИ:
**************************************************

1.       INTERNATIONAL MONETARY FUND OFFICE IN THE KYRGYZ REPUBLIC ANNOUNCES VACANCY OF THE FISCAL ECONOMIST POSITION 

Applications deadline:       Monday, December 7, 2009
Interview:                          Beginning December 10, 2009
Expected start of working: Early January 2010


Job Description 


The International Monetary Fund Office in the Kyrgyz Republic has an opening for a fiscal economist. The position involves working in a team of five people, headed by the IMF Resident Representative, which monitors and evaluates economic developments in the Kyrgyz Republic. The economist would be expected to monitor closely developments in the fiscal sector. The position involves daily contact with senior and mid level officials in the Ministry of Finance, the State Tax Service, the State Customs Service, Social Fund, and other government organizations. Additionally, the economist will monitor and analyze developments in the real sector of the Kyrgyzstan economy and observe and report on various macroeconomic issues. 


The initial appointment will be for one year, subject to a strong performance during an initial 3-month probationary period.  


Required Qualifications and Experience  


The ideal candidate will have: 
  • An excellent academic background in economics as a minimum at Master’s level;
  • Fluency in English, Kyrgyz, and Russian (oral and written);
  • Strong quantitative skills with a high level of competency in word processing and in spreadsheet and statistical analysis applications;
  • Strong writing skills;
  • Strong commitment to working effectively in a team environment and an ability to exercise maturity and good judgment in all interactions with government officials, the donor community, the private sector, and NGOs. 
Candidates should forward a short résumé in English together with two letters of references to Ms. Umut Kozhomuratova at ukozhomuratova@imf.org. Applications may also be sent by fax at 61 01 65; inquiries by phone may be addressed to Ms. Umut Kozhomuratova at 611815. Only shortlisted candidates will be contacted for an interview. The terms of employment will be discussed with the shortlisted candidates at their interview.  


Applications should be received by Monday, December 7, 2009. Shortlisted candidates will be interviewed beginning December 10, 2009. The successful candidate will be expected to start working early January 2010. 


ПОСТОЯННОЕ ПРЕДСТАВИТЕЛЬСТВО МЕЖДУНАРОДНОГО ВАЛЮТНОГО ФОНДА В КЫРГЫЗСКОЙ РЕСПУБЛИКЕ ОБЪЯВЛЯЕТ О ВАКАНСИИ ЭКОНОМИСТА ПО БЮДЖЕТНО-НАЛОГОВЫМ ВОПРОСАМ 


Круг обязанностей 


Постоянное представительство Международного валютного фонда в Кыргызской Республике объявляет конкурс на должность экономиста по бюджетно-налоговым вопросам. Данная позиция включает работу в команде из пяти человек во главе с Постоянным представителем Международного валютного фонда, которая отслеживает и оценивает экономические изменения в Кыргызской Республике. От экономиста ожидается, что он будет внимательно отслеживать изменения в бюджетно-налоговом секторе. Данная позиция включает ежедневные контакты с чиновниками старшего и среднего уровней в Министерстве финансов, Государственной налоговой службе, Государственной таможенной службе, Социальном фонде и других государственных учреждениях. Дополнительно, данный экономист будет отслеживать и анализировать изменения в реальном секторе экономики Кыргызстана и отслеживать и готовить отчеты по различным макроэкономическим вопросам. 


Первоначальное назначение на должность охватывает один год, при условии очень хороших показателей работы в течение начального 3-х месячного испытательного периода. 


Требования к квалификации и опыту работы 


Идеальный кандидат должен: 
  • Иметь университетское образование по экономике как минимум на уровне степени магистра;
  • Свободно владеть английским, кыргызским, и русским языками (устным и письменным);
  • Владеть множественными навыками с высоким уровнем компетентности в прикладных программах по подготовке текстов и крупноформатных таблиц и статистического анализа;
  • Владеть хорошими навыками письма;
  • Иметь высокий уровень ответственности в эффективной работе в команде и способности осуществлять зрелость и хорошее суждение во всех взаимодействиях с правительственными чиновниками, донорским сообществом, частным сектором и неправительственными организациями.
Кандидаты должны отправить краткое резюме на английском языке вместе с двумя рекомендациями на имя г-жи Умут Кожомуратовой по адресу: ukozhomuratova@imf.org. Заявления можно также послать по факсу на номер 61 01 65; с вопросами по телефону можно обратиться к госпоже Умут Кожомуратовой по номеру 61 18 15. Только с наиболее подходящими кандидатами будут связываться для интервью. Условия найма будут обсуждаться с наиболее подходящими кандидатами во время интервью.


Заявления принимаются до понедельника, 7 декабря 2009 г. Интервью с наиболее подходящими кандидатами начнутся 10 декабря 2009 г. Кандидат, успешно прошедший отборочный тур, предположительно начнет работу в начале января 2010 г. 


2.       IREX VACANCY ANNOUNCEMENT: COUNTRY COORDINATOR, GLOBAL CONNECTIONS AND EXCHANGE PROGRAM (GCE), BISHKEKKYRGYZSTAN 


Deadline: December 15, 2009 


TITLE: Country Coordinator, Global Connections and Exchange Program 


ABOUT IREX 


IREX is an international nonprofit organization providing leadership and innovative programs to improve the quality of education, strengthen independent media, and foster pluralistic civil society development. 
Founded in 1968, IREX has an annual portfolio of $50 million and a staff of over 400 professionals worldwide. IREX and its partner IREX Europe deliver cross-cutting programs and consulting expertise in more than 100 countries. 


SUMMARY OF POSITION 


IREX seeks a Country Coordinator to coordinate all aspects of the Global Connections and Exchange Program (GCE) in Kyrgyzstan to ensure successful program implementation. The Country Coordinator will have overall responsibility for meeting program objectives, managing staff, coordinating with partner organizations, and financial oversight. This position will be based full-time in Kyrgyzstan. More information on the GCE program can be found at: http://www.irex.org/programs/gcekg/index.asp


DUTIES AND RESPONSIBILITIES 
  • Manage program activities to provide appropriate guidance to employees and relay information to the Senior Program Manager; lead regular GCE staff meetings;
  • Directly supervise the Program Assistant and 14 local Masters of Information Technology (MITEs);
  • Oversee major aspects of GCE activities to ensure a high level of professionalism and consistency from the entire team, helping to solve problems as needed;
  • Review and provide feedback on monthly reports (goals and news) prepared by staff before they are submitted to the Senior Program Manager;
  • Monitor the workload of the Program Assistant, helping her/him understand priorities and assist in management when necessary;
  • Travel in-country to monitor activities and resolve major issues for the program; when traveling for GCE, meet with MITEs to discuss individual progress and challenges;
  • Complete documented expense reports in standard IREX format and per USG regulations;
  • Monitor financial and HR aspects of the program;
  • Work on sustainability issues with participating schools;
  • Maintain relations with program partners and government agencies;
  • Other duties as assigned. 
QUALIFICATIONS 
  • BA in International Studies or a related field;
  • Strong English language abilities and fluency in Russian. Knowledge of Kyrgyz is a plus;
  • Strong computer (MS Word, Excel, PowerPoint, Web 2.0) and writing skills;
  • Excellent interpersonal, communication, and organizational skills;
  • Ability to work independently and multi-tasks;
  • Experience with project design and program management. 
Please send CV/Resume with a cover letter by e-mail with subject line “GCE Country Coordinator” to dparsons@irex.kg and copy to office@irex.kg Recommendation will be requested for short-listed candidates. 
The deadline for applications is December 15, 2009. Only successful candidates will be invited to the interview. 

3.        ШКОЛА КЛАССИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ "АБИТУРИЕНТ" ОБЪЯВЛЯЕТ КОНКУРС ЗА ЗАМЕЩЕНИЕ ВАКАНСИЙ НА ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА,  ФИЗИКИ, УЧИТЕЛЯ МЛАДШИХ КЛАССОВ И АССИСТЕНТА ДИРЕКТОРА 


Требования к преподавателям:  
  • Гибкость, стрессоустойчивость
  • Умение работать в команде и нести ответственность за результат
  • Умение отстаивать интересы школы
  • Энтузиазм и позитивное отношение к работе
  • Отличное знание предмета (тест)
  • Владение методикой преподавания и готовность провести урок (для начала провести его перед директором)
  • Умение управлять детьми в возрасте 5-16 лет
  • Оригинальный подход к занятиям: игры, конкурсы,
  • Фонетические разминки (для преподавателя английского языка) 
К вакансии ассистента директора относятся первые 4 пункта. 


График работы с 8:30 утра, количество часов и заработная плата обсуждаются на собеседовании. 
Резюме с фото отправлять по адресу: director@abiturient.kg   


Срок подачи резюме: до 1 декабря, 2009 


*********************************************
END OF THE 297th LISTSERV ISSUE
*********************************************

ShareThis